Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Oak123 » 20. sep 2020, 19:09

zembra1986 skrev:
Oak123 skrev:
zembra1986 skrev:Et opslag på Facebook hvor jeg kan se mine 2 eneste "veninder" hygge i aften. Jeg har ikke fået nogen invitation og forleden skrev jeg til den ene veninde og hun svarede ikke. Av, jeg føler mig i dén grad valgt fra :(


Øv hvor en træls følelse/oplevelse.
Kæmpe kram til dig


Jeg kommenterede opslaget og blev inviteret og jeg tog over og var sammen med dem, så det endte alligevel godt :genert: men det gjorde lige lidt ondt i øjeblikket

Men tak for omsorg (også til giveren af grønt kort) :kys:


Dejligt det endte sådan :)

Og sejt du skrev til dem via opslaget (det kunne hvert fald for mig, godt kræve lidt mod og venden af tankemønstre)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 21. sep 2020, 04:17

Virkelig ringe nattesøvn og et snottet barn, der ikke må/kan komme i skole. Håber på, at kunne tage en fridag.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2020, 06:32

Jeg vågnede først kl. 7. Normalt står jeg op lidt i 6. Jeg er imponeret over, det lykkedes mig at gøre mig selv nogenlunde præsentabel og få to snorksovende børn op og klar til først at køre datteren i sin skole og derefter nå at læsse sønnen af på sin 17 km fra datterens, så han kun kom 2 minutter for sent.

Nu har jeg sat mine elever i gang med en test, så jeg lige kan få blodtrykket og hjerterytmen ned i normalt leje...
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 21. sep 2020, 07:15

Min søsters gode veninde har mistet sin nyfødte datter. Det er ikke en jeg har noget at gøre med i hverdagen, men jeg har kendt hende gennem mange år.
Dels er det trist, forfærdeligt og forkert. Dels er jeg tilbage i dagene efter jeg fødte min datter og søn, der begge var alt for tæt på at dø flere gange de første dage.
Men jeg fik dem med hjem. Hun skal holde begravelse i stedet.

For fanden, hvor er det forfærdeligt
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Danseprinsesse » 22. sep 2020, 06:52

Danseprinsesse skrev:
Jadajada skrev:
Danseprinsesse skrev:
MissIce skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg begyndte spontant at græde, da jeg kørte hjem fra arbejde. Det føles, som om der ligger noget tungt på brystet, så jeg ikke kan trække vejret ordentligt. Jeg har været alt, alt for presset på mit arbejde alt, alt for længe. Og jeg kan godt mærke, at nu går den ikke længere. Forsøger at mærke efter, om jeg skal starte hos lægen eller min leder på mandag.

Jeg kan ikke have at dette indlæg står ukommenteret. Hvor er jeg ked af at læse det. :ae:

Jeg håber at du tager en snak med enten læge eller leder på mandag - også selv om du har haft hele weekenden til at efterrationalisere ( der ved jeg selvfølgelig ikke om du gør, men jeg ved med mig selv, at jeg kunne finde på at bilde mig selv ind, i løbet af en weekend, at det ikke er så slemt alligevel).

Og jeg håber at der bliver fundet en løsning, så presset på dig kan lettes, før du knækker helt.

Jeg håber, håber, håber at du klarer den :ae:


Tusind tak for dit svar.

Vi har talt om det herhjemme, og lige nu hælder jeg mest til at starte hos lægen. Jeg kan ikke selv vurdere, hvor “slemt det står til” - og hvad der reelt skal til, for at lette presset.
Jeg stoler ikke nok på min leder til, at jeg tør overlade rammerne til hende, og lige nu føler jeg mig ikke i stand til selv at sætte dem.
Jeg er til møde hele mandag ude af huset i min fagforening (jeg er TR), så hvis jeg kan få en tid samme dag, behøver jeg heller ikke involvere arbejdspladsen, før jeg har talt med min læge.


Ring til din arbejdsplads mandag morgen og meld dig syg. Du behøver ikke give nogen grund.
Bagefter ringer du til lægen og forklarer at du har meldt dig syg pga. stress og beder om en tid hurtigst muligt.
Lad være med at gå på arbejde før du har været ved lægen.

Altså, skrevet sådan i punktform.


Tak.

Jeg havde egentlig tænkt mig at tage til mødet mandag - de møder er normalt et frirum, hvor man også kan læsse af.
Men jeg har på ingen måde fået det bedre i weekenden, tværtimod, så jeg regner med at sygemelde mig i morgen i stedet og prøve at få en tid ved lægen.


Vil lige opdatere på denne.
Var hos lægen i går, som var lige så konkret og tydelig, som jeg havde brug for. Det var en lettelse.
Jeg blev bedt om gå hjem og lægge mig på sofaen og glo TV i en uge, og så har jeg fået en ny tid på mandag, hvor hun forventede, at min sygemelding skulle forlænges betydeligt.

Gav min leder besked her til morgen (sygemeldte mig selvfølgelig også i går, men gav ikke nogen grund). Er glad for at jeg lyttede til mavefornemmelse og gik til lægen i stedet for hende.
Hun sagde som sådan ikke noget ubehageligt, det var bare en mærkelig samtale, når man ringer og melder sig syg pga. arbejdsstress.
Nu var jeg meget tydelig omkring min læges anbefaling og at hun først ville høre fra mig igen på mandag efter mit lægebesøg. Ellers er jeg ret sikker på, at hun ville have presset mere på for at gennemført en “uformel” samtale denne uge, hvor vi lige kunne løse problemet og så var det fikset.
Hun talte en del om, at hun selv havde haft stress, så hun ved, hvad der virker (“selvom jeg selvfølgelig anerkender vores forskelle i personligheder”). Hun bebrejdede mig også slet skjult, at jeg jo ikke har sagt noget til hende (det modsagde jeg og svarede, at jeg netop har sagt, at jeg havde for meget og havde mistet overblikket), så sadlede hun om og inddrog mig i sine forslag til løsninger - altså hvem der lige kunne overtage nogle af mine opgaver. Vupti vupti, alt er godt igen. Og jeg kan ikke engang trække vejret ordentligt for tiden,
10
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 24. sep 2020, 05:01

Virkelig dårlig nattesøvn kombineret med en gedigen forkølelse.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 24. sep 2020, 08:07

Min højtelskede og trofaste, aldrende dyt skal repareres for et sted mellem 15 og 20.000 kroner. Den er efterhånden blevet 10 år, så nu overvejer jeg, om det er ved at være tid til at skifte den ud. 15.000 kroner ville være en god del af udbetalingen på en anden...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2020, 08:48

Gårdvagt om tre kvarter. På en græsplæne. De, der ikke spiller fodbold, forsøger med alle mulige og umulige undskyldninger og metoder at komme indenfor. Det er dødssygt. Jeg gider ikke diskutere med de unge mennesker. Følg nu bare de effing coronaregler (som betyder udeordning indtil videre), altså!
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Charly » 24. sep 2020, 08:57

Hold i nakken med dertilhørende hovedpine, som smertestillende ikke hjælper på.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2020, 19:30

Det har bare været en ren røvdag! Jeg er slet ikke klar til en ny uge. Shit, jeg glæder mig til efterårsferie!
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 28. sep 2020, 03:01

Hovedpine der har betydet opvågning ca hver 1/2 time i nat. Og en alene-morgenvagt forude.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Kattefjæs » 28. sep 2020, 06:01

Min mand vendte og drejede sig og snorkede højlydt fra kl. 3. Det kan jeg sådan nogenlunde leve med, men kl. 4 sparkede han mig to gange over skinnebenet - mega hårdt! Så sov jeg ikke ret meget derefter. Grrrrrrrrr.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Hunkat » 28. sep 2020, 07:39

Har efter flere rykkere fået en aftale med en håndværker i dag.

De skulle komme 7.30. Skriver 7.33 at de er til et møde som trækker ud. Det bliver 8.30.

Nu er kl. 9.40. Gæt selv om jeg har hørt noget eller om de er dukket op.

Folk der ikke kan overholde aftaler eller som minimum give besked pisser mig helt vildt af. Hvad med lidt respekt for andre menneskers tid??

Edit: efter en ret sur sms er beskeden nu at det nok bliver ca. 10-10.30. Der skulle jeg så arbejde men det må jo så flyttes. :cuss:
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Animi » 28. sep 2020, 10:06

Jeg lider af stress pga arbejde og private omstændigheder. Jeg har derfor fået en henvisning til en psykolog. Men at skulle finde en psykolog, der tager nye forløb og har tid inden for den nærmeste fremtid er sgu ligeså stressende.... :(
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf AgentPixie » 28. sep 2020, 10:18

Hunkat skrev:Har efter flere rykkere fået en aftale med en håndværker i dag.

De skulle komme 7.30. Skriver 7.33 at de er til et møde som trækker ud. Det bliver 8.30.

Nu er kl. 9.40. Gæt selv om jeg har hørt noget eller om de er dukket op.

Folk der ikke kan overholde aftaler eller som minimum give besked pisser mig helt vildt af. Hvad med lidt respekt for andre menneskers tid??

Edit: efter en ret sur sms er beskeden nu at det nok bliver ca. 10-10.30. Der skulle jeg så arbejde men det må jo så flyttes. :cuss:

Ej. Jeg ville nok kigge efter en anden håndværker.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Generelt"