Stor gevinst - ville du fortælle det?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. aug 2019, 12:49

Jeg tror jeg ville blive afsløret pænt hurtigt hvis jeg ikke fortalte det

- ny stor lækker bil
- rejser og gode oplevelser
- forkælelse af ungerne, såsom nye gamer pc'er
-nye badeværelser og nyt køkken / eller bare nyt lækkert hus :D
- sige mit job op :D (jeg ville arbejde igen, men mit nuværende job ville jeg opsige uden at blinke...)

Men jeg tror bestemt heller ikke jeg ville holde det hemmeligt for hverken børn eller min nærmeste familie, - som også ville nyde godt af det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. aug 2019, 13:26

Jeg har egentlig altid haft den holdning at jeg ikke ville sige det. Mine forældre har i forvejen den forestilling at vi har røven fuld af penge :lol: Så jeg ville nok bare begynde at sige at mine investeringer går fremragende og mit nye job giver en rigtig god løn :lol:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2019, 13:31

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har egentlig altid haft den holdning at jeg ikke ville sige det. Mine forældre har i forvejen den forestilling at vi har røven fuld af penge :lol: Så jeg ville nok bare begynde at sige at mine investeringer går fremragende og mit nye job giver en rigtig god løn :lol:


eller at lillemor har sat æg-produktionen i system, og salget går rigtig godt :-D
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Anlewi » 22. aug 2019, 14:36

Jeg ville blive nød til at fortælle det, for det ville kunne opfylde vores ønske om f.eks hus et helt særligt sted som vores venner og familie godt ved vi ikke ville have råd til i dag.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf hotlips » 22. aug 2019, 14:52

Det ville aldrig være en mulighed at min dreng og vores nærmeste ikke skulle nyde godt af det og også i et omfang der ikke ville kunne bortforklares.

Det er helt sort for mig at man overhovedet gider spille hvis ikke man skal få fornøjelsen af at sige til de nærmeste at nu må du få xxxx du altid har ønsket dig.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf zembra1986 » 22. aug 2019, 15:00

Et eller andet sted ville jeg gerne holde det helt for mig, og hverken fortælle venner og familie det. Dermed slipper man for evt. fordømmelse, misundelse og forventninger fra andre. Men min familie og venner ville nok undre sig over hvis jeg pludselig havde råd til et hus og andet luksus, så det blev nok rimelig svært (læs: umuligt) at holde helt inde. Men det ville kun komme ud til mine allernærmeste og med alvorlig besked om at det ikke skulle snakkes om til gud og hver mand.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Misantropen » 22. aug 2019, 15:00

Næh, det tror jeg faktisk ikke jeg ville.

Måske til de nærmeste der inddirekte ville få glæde af gevinsten(bare for at berolige dem så de ikke behøvede bekymre sig om om jeg var blevet kriminel)

Ellers ved jeg ikke hvorfor jeg skulle. Jeg ville være bange for at det vil blive en ulige relation pga. det høje beløb. Jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan, men det skal ikke være fordi jeg har vundet.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf JoyNips » 22. aug 2019, 15:07

7 mio ville jeg fortælle rimeligt frit. Så meget er det heller ikke. Vi ville betale huset ud, købe lidt federe bil og få renoveret og så var de penge nok væk alligevel.

Vinder vi 575 mio i eurolotto fredag ville vi fortælle det til familie og ellers holde det for os selv - og iøvrigt gøre de samme ting som ovenfor på dem korte bane. Vi ville holde det for os selv fordi vi ikke ville have lyst til at få en masse henvendelser fra folk der synes, vi da godt lige kunne hjælpe dem med dette og hint økonomisk og vi iøvrigt også ville tænke et vist sikkerhedsaspekt ind i det. Så mange penge skal man nok ikke skilte med at man er kommet til...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2019, 15:14

Jeg spiller ikke lotto :whine:

Men hvis jeg gjorde og vandt et stort beløb, skulle børnene da helt sikkert have nogle af pengene.

Andre ved jeg ikke rigtig om de ville få den fulde sandhed. :gruble:
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Jadajada » 22. aug 2019, 15:42

Hvis det var den helt store gevinst, lad os bare sige 575 af de helt lange, så ville jeg måske fortælle det til min kæreste som den eneste.
Jeg ville vente nogle måneder til gevinsten var mere moderat inden jeg sagde mit job op og lod det sive at jeg havde vundet en sum der var stor nok til at jeg ikke behøvede arbejde de næste par år.

Min datter ville ikke få at vide at hun reelt ikke behøver arbejde mere før hun var uddannet og godt i vej.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. aug 2019, 16:05

Jeg ville ikke sige noget til nogen. Folk tror i forvejen, at vi har røven fuld af penge. Det har vi ikke, men vi er gode til at disponere over dem vi har, så vi kunne godt forklare dyrere gaver og sådan noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Persnikedy » 22. aug 2019, 16:09

Jeg ville nok ikke kunne holde min kæft overfor mine nærmeste, men det ville ikke blive annonceret på fb og rundt omkring
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf MOGA » 22. aug 2019, 16:13

Jeg ville fortælle min nærmeste familie og to veninder det. Ikke mine børn, med den alder de har nu.

Jeg ville nok flytte, men ikke til noget ekstravagant, og ikke til noget, som jeg ikke med rimelighed efter en god bolighandel eller investering alligevel ville kunne købe.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2019, 16:16

Hvis I fortalte det til nærmeste familie, ville de så kunne holde tæt?

Jeg er ret sikker på at fortalte vi det til min mor, så ville hun ikke bevidst fortælle det til nogen, men efter et par måneder, så ville hun glemme at ikke alle kendte til gevinsten, og så ville det smutte ud, i en eller anden sammenhæng.... "Ej Yrsa, har din niece vundet en støvsuger i spejdernes lotteri, det er næsten ligesom da Christian vandt i lotto.... :tie: "
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Stor gevinst - ville du fortælle det?

Indlægaf Persnikedy » 22. aug 2019, 16:41

Wizzze skrev:Hvis I fortalte det til nærmeste familie, ville de så kunne holde tæt?

Jeg er ret sikker på at fortalte vi det til min mor, så ville hun ikke bevidst fortælle det til nogen, men efter et par måneder, så ville hun glemme at ikke alle kendte til gevinsten, og så ville det smutte ud, i en eller anden sammenhæng.... "Ej Yrsa, har din niece vundet en støvsuger i spejdernes lotteri, det er næsten ligesom da Christian vandt i lotto.... :tie: "


Min mor ville kunne holde kæft, hun ville dog sende mig et blik hver gang emnet kom op

Billede

Min bror ville nok ikke kunne, han ville dog nok forsvare det med at han kun fortalte det til folk som ikke selv sladrede :lol:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Generelt"