Lottofeber!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Lottofeber!

Indlægaf ExCoastal » 11. jan 2016, 20:31

Wizzze skrev:Det er jo lidt snyd med de puljer, for vinderen får jo aldrig det beløb, de får altid en mindre straks udbetaling frem for de 700 mio. over resten af livet, og så er beløbet jo før skat, det er vildt SNYD :sur:

Men altså jeg vil da være tilfreds nok med de 300mio. $ eller hvad det nu bliver, det kan man godt få en lille flåde af biler for, samt båd og helikopter, og hus med plads til at lande, og så en kok til at lave maden, og et par søde unge damer til at rydde op og gøre rent :D


Ja, det er unægteligt lidt misvisende. For at få det fulde beløb, skal man acceptere at få dem over 30 år. Men langt de fleste vindere vælger at få omkring 60% udbetalt i en enkelt udbetaling. Derefter skal der betales indkomstskat, og afhængig af, hvilken stat man bor i, så kan der også falde en slat af i state income tax. Men der vil under alle omstændigheder være en voldsom mængde penge til udbetaling.

Puljen er lige nu på 1,4 milliarder dollars! Langt den største lottopulje nogensinde i USA, eller noget andet sted i verden for den sags skyld.

Det er lidt sjovt at skiltene i forretningerne, der sælger lotto, ikke kan følge med, de har nemlig kun tre cifre, så der står bare 999 millioner :)

CYVvsbeUMAAk824.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Lottofeber!

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2016, 20:35

ExCoastal skrev:
Wizzze skrev:Det er jo lidt snyd med de puljer, for vinderen får jo aldrig det beløb, de får altid en mindre straks udbetaling frem for de 700 mio. over resten af livet, og så er beløbet jo før skat, det er vildt SNYD :sur:

Men altså jeg vil da være tilfreds nok med de 300mio. $ eller hvad det nu bliver, det kan man godt få en lille flåde af biler for, samt båd og helikopter, og hus med plads til at lande, og så en kok til at lave maden, og et par søde unge damer til at rydde op og gøre rent :D


Ja, det er unægteligt lidt misvisende. For at få det fulde beløb, skal man acceptere at få dem over 30 år. Men langt de fleste vindere vælger at få omkring 60% udbetalt i en enkelt udbetaling. Derefter skal der betales indkomstskat, og afhængig af, hvilken stat man bor i, så kan der også falde en slat af i state income tax. Men der vil under alle omstændigheder være en voldsom mængde penge til udbetaling.

Puljen er lige nu på 1,4 milliarder dollars! Langt den største lottopulje nogensinde i USA, eller noget andet sted i verden for den sags skyld.

Det er lidt sjovt at skiltene i forretningerne, der sælger lotto, ikke kan følge med, de har nemlig kun tre cifre, så der står bare 999 millioner :)

CYVvsbeUMAAk824.jpg


Det er også længe den ikke har været udtrukket. man må næsten håbe at de ender med at være mange om at dele, hvis der kun bliver een vinder, så bliver det jo en evig flugt fra medier og "venner og familie" og alle deres gode ideer til hvad pengene skal bruges på. :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Lottofeber!

Indlægaf ExCoastal » 11. jan 2016, 20:45

Wizzze skrev:Det er også længe den ikke har været udtrukket. man må næsten håbe at de ender med at være mange om at dele, hvis der kun bliver een vinder, så bliver det jo en evig flugt fra medier og "venner og familie" og alle deres gode ideer til hvad pengene skal bruges på. :tie:


Nemlig. Den sidste store gevinst blev delt mellem tre vindere, hvoraf den ene var en gruppe venner, der spillede sammen.

Ud af de 44 stater plus DC og to US territorier der deltager i Powerball, er det ganske få, der lover vindere fuld anonymitet. Jeg kan levende forestille mig, at man ville få en voldsom opmærksomhed, grænsende til tiggeri,hvis man vandt en så stor gevinst.

På trods af de voldsomt små odds for at vinde, så har jeg da købt 5 rækker til udtrækningen på onsdag :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Lottofeber!

Indlægaf LadyFox » 11. jan 2016, 21:52

Jeg ville også have en rengøringsdame, og min kæreste og jeg har snakket om det og besluttet at donere en million til Pindsvinevenner i Danmark.
3
...
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Lottofeber!

Indlægaf Muspel » 11. jan 2016, 22:12

Når jeg nu ikke kan købe det, jeg tror der ville gøre mig aller mest lykkelig (mand, barn/børn) så tror jeg faktisk, jeg ville være lidt på den.
Jo byhus i Aarhus med tilhørende parkeringsplads
En butler (altså ikke købe ham vel - men dække hans løn)
En rejse rundt til alle Michelinstjernede - tre stjerner naturligvis - restauranter i verden :)

Og så ville jeg nok rejse til Indien og oprette et børnehjem...
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Lottofeber!

Indlægaf Urtekussen » 11. jan 2016, 22:13

En ny brugt bil til manden, nye vinduer i huset, anlægning af lækker køkkenhave og hønsehus.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Lottofeber!

Indlægaf Mulan » 11. jan 2016, 22:45

Jeg ville gøre en vedvarende drøm til virkelighed. Et sikkert herberg uden stoffer og alkohol, særligt til unge, børn og kvinder. Der skulle så være en fond, med fagpersonale, der kunne fungere som slusemekanisme tilbage til samfund, eller som et slags varigt hjem, for dem der behøver det.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Lottofeber!

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2016, 23:01

Århhh....
Materialismen bliver jo klart tricket!

Jeg skulle ud og investere i
- svinedyr strandvejsvilla, med egen strand og bade/bådbro
- passende møblement til nævnte bolig
- havemand og husholderske
- en 3-4 top lækre biler til garagerne, (en volvo XC90 ville jeg ikke være ked af at eje, måske ikke SÅ prangende igen, men den er FED)
- båd, sådan en hvor man snildt sover 8-10 mennesker
- dyrt legetøj til ungerne, vi snakker toptunede gamercomputers, alt i hifi og konsoller, giga store og fede fladskærme,, lækre møbler

og så skulle en masse fede rejser planlægges
Familie forkæles, naturligvis!

Og der er vi vel ude i at den første halve milliard, måske en lille en - er omsat, resten skulle vel bare være investeret og sikre at levestandarden for os og børnene resten af vores dage.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Lottofeber!

Indlægaf sigge » 14. jan 2016, 09:48

ExCoastal skrev:Der er udbrudt akut lottofeber i USA i de stater, der er tilknyttet Powerball lotteriet.

Puljen er oppe på - hold lige fast - svimlende $700 millioner, hvilket med dagens kurs svarer til knap 4,8 milliarder danske kroner!

http://www.calottery.com/play/draw-games/powerball

Spørgsmålet er så, hvad I alverden skulle man bruge så mange penge til?


Hvaaa' Coastal, jeg hørte i radioen i morges, at der ind til videre kun var indløst en vinderkupon i Californien. Gi'r du så kage? :slem:
0
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Lottofeber!

Indlægaf Akehurst2 » 14. jan 2016, 10:00

Hunkat skrev:Egen paradisø og passende befordring selvfølgelig :D


Så må jeg anbefale denne side, hvis du ikke allerede kender den: http://www.privateislandsonline.com/

Hvis jeg vandt, så var det første sted, jeg skulle shoppe!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Lottofeber!

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 10:04

Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:Egen paradisø og passende befordring selvfølgelig :D


Så må jeg anbefale denne side, hvis du ikke allerede kender den: http://www.privateislandsonline.com/

Hvis jeg vandt, så var det første sted, jeg skulle shoppe!


Paradisøer er meget billigere end jeg troede :D
Thailand eller Fiji er mine klare favoritter. Caribien kunne nu også gå an.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Lottofeber!

Indlægaf Wizzze » 14. jan 2016, 16:54

Der var heldigvis 3 vindere, som deler 930 mio. dollar hvis de vælger straks udbetaling, af det skal de så betale 39,6% i skat. Det svarer til at hver vinder får omkring 190 mio. dollar hver, eller med dagens kurs omkring 1,3 mia. kroner, det kunne man nok få en lille brugt bil for :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Lottofeber!

Indlægaf ExCoastal » 14. jan 2016, 20:33

sigge skrev:

Hvaaa' Coastal, jeg hørte i radioen i morges, at der ind til videre kun var indløst en vinderkupon i Californien. Gi'r du så kage? :slem:


Wow ja, hvis jeg havde været den heldige vinder, så havde der nemt været råd til at invitere hele debatten på kaffe i San Francisco :) Eller en weekend i Las Vegas.

Der c år vist tre vinderkuponer i alt, en i det sydlige Californien, en i Tennessee og en i Florida.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Lottofeber!

Indlægaf ExCoastal » 15. jan 2016, 20:29

I kølvandet på hysteriet omkring den enorme gevinst, er der dukket et par morsomme/bizarre historier op.

En kvinde brugte alle hendes penge på Powerball, og så opretter hun en GoFundMe side, for at få pengene igen. http://www.barstoolsports.com/iowa/woma ... y-tickets/

Den værste historie, er nok om den søn, der bildte sin mor ind, at hun havde vundet.
http://www.usatoday.com/story/news/nati ... /78846160/
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Lottofeber!

Indlægaf ExCoastal » 15. jan 2016, 22:16

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor stiller de sig altid frem når de har vundet? Er det fordi de alligevel ikke kan skjule det? Den familie der vandt i Florida, de var endda med i et tv-program, inden de overhovedet havde taget kontakt til dem der står for lotteriet.

http://www.buzzfeed.com/tamerragriffin/ ... kveopV45JX


Fordi de som oftest bliver tvunget til det alligevel. I de fleste stater skal de stå frem til en pressekonference og modtage den der store papcheck. Der er kun ganske få stater, hvor vindere kan være helt anonyme.
0

Tilbage til "Generelt"