Aldersgrænse for skrabespil.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Aldersgrænse for skrabespil.

Indlægaf Studsgaard » 7. jan 2016, 17:43

Idag er jeg inde i vores lokale lille dagligbrugs. Der er der to knægte fra min søns årgang (11 år) de køber et par skrabelodder. Her bagefter er jeg kommet til at tænke på, at man da skal være 16 for at benytte Danske spil og også deres skrabelod.

Hvad er konsekvensen egentligt for butikken når de ikke overholder det?

De må vel heller ikke udbetale en evt. Gevinst til de samme knægte hvis de er så heldige at vinde noget? (selvom butikken i første omgang har solgt dem lodderne) :gruble:

Tænker i selv over det med aldersgrænserne på skrabelodder? Jeg kender flere der gav deres børn dem (selvom de ikke var gamle nok)

Der kom da vist lige mange spørgsmål ind her :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Aldersgrænse for skrabespil.

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jan 2016, 20:01

Synes butikkerne bør overholde aldersgrænsen, der er trods alt en grund til at den er der, bl.a, børns manglende impulskontrol.

Men når det så er sagt, mine store på 9 og 11 fik hver en skrabekalender første søndag i advent. Men det var jo mit valg og mig der købte, og de har hygget sig med det! Tanken var at jeg som forældre indløste evt. Gevinst og var den stor ville den blive givet til barnet af omgange som max gavebeløb. Men nu var der så kun den ældste der vandt en sølle 50'er.

Ellers er skrabelodder noget vi indimellem køber i fællesskab og som vi hygger os med at skrabe. Det er vigtigt og rigtigt for mig at de lærer at det er ok indimellem, når man har råd til det :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Generelt"