Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Studsgaard » 9. jul 2019, 20:00

Jeg har lovet datteren en lille hyggelig pige fødselsdag, hvor tre veninder kommer op til os på campingpladsen.
Der er i forbindelse med deres svømmehal et lille “gør det selv” wellness.

Så nu søger jeg lige ideer til hvordan jeg kan gøre det lækkert for pigerne. Både hvad vi skal og hvad vi skal have med af drikke/spise.

Der er et område med liggestole og borde hvor jeg tænker vi skal have nogle kolde drikkevare og et eller andet hygge snack.

Der er selvfølgelig nogle helt almindelige brusere og Så er der to træbadekar man selv kan fylde med koldt eller varmt vand, alt efter lyst.
Et varmtvandsbassin med tre sæt masagedyser (ligge/side/stå) og der er dampbad og sauna samt et spand med iskoldt vand, hvor man så trækker i en snor så man får det kolde gys.

Jeg har en lækker spa bodywash og en skrub jeg tænker de kan prøve. Samt lidt fsk cremer de kan få på bagefter.

Men ellers ved jeg ikke helt.

Så ider til hvordan det skal foregå og hvad jeg kan servere for dem.

Jeg tænker jeg tager en køletaske med. Men jeg har ikke plads til at slæbe en helt masse med ud over den.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Studsgaard » 9. jul 2019, 20:05

Hov det er nok ret aktuelt at pigerne er 9-10 år. :)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Jedi » 9. jul 2019, 20:05

Hårkur, bodyscrub, neglelak?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Misantropen » 9. jul 2019, 21:58

Fodbad med opvartning i form af drinks, frugt, snacks og lækkerier(kan forberedes så det ikke fylder meget at transportere) Evt. også fodmassage og -pleje.

Agurkeskiver på øjenlågene(mest for sjov)

Hovedbundsmassage og hårkur.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Studsgaard » 9. jul 2019, 22:37

Gode ider :love:
Lige det med agurkerne tror jeg de vil syntes er sjovt. Det er jo i mange børne/ungdoms film.

Neglelak vil også være en rigtig god ide til bagefter.
Når vi “piger” har været i wellness skal de have pizza. Så derefter vil det være fint med mere selvforkælelse.

Fodbad kan evt også lettere gennemføres der.
1
Oak123
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4000

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Oak123 » 10. jul 2019, 02:55

Ansigtsmaske i kombi med agurkeskiverne.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf musling » 10. jul 2019, 06:00

I normal kan man købe små engangs-ansigtsmasker i servietform. I posen er der en oval serviet med hul til øjne, næse og mund. Den er fugtig og indeholder al materiale, så det er bare at lægge servietten over ansigtet (der skal nok en voksen til at hjælpe) og så skal man ligge med den i 20 min - for børnenes vedkommende nok lidt mindre - efter tålmodighed ;-)

Som lækkerier kan du måske servere de klassiske jordbær i chokolade. Bananskiver dyppet i chokolade og rullet i nødder er også en lille lækkerbid og naturligvis små stykker frugt - evt minispyd?

Drikkevarer - "champagne"? En god hyldeblomstsaft blandet med danskvand eller sprite, hvis danskvand bliver for friskt, og så op i et champagneglas.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Studsgaard » 10. jul 2019, 06:58

musling skrev:I normal kan man købe små engangs-ansigtsmasker i servietform. I posen er der en oval serviet med hul til øjne, næse og mund. Den er fugtig og indeholder al materiale, så det er bare at lægge servietten over ansigtet (der skal nok en voksen til at hjælpe) og så skal man ligge med den i 20 min - for børnenes vedkommende nok lidt mindre - efter tålmodighed ;-)

Som lækkerier kan du måske servere de klassiske jordbær i chokolade. Bananskiver dyppet i chokolade og rullet i nødder er også en lille lækkerbid og naturligvis små stykker frugt - evt minispyd?

Drikkevarer - "champagne"? En god hyldeblomstsaft blandet med danskvand eller sprite, hvis danskvand bliver for friskt, og så op i et champagneglas.

Sikke en god ide med drikkevarerne i champagneglas.

Jeg havde tænkt på diverse frugt hapsere.
Og tak for tippet med ansigtsmaskerne. Dem kikker jeg lige på.
Den jeg selv har tror jeg nemlig er for voldsom til deres unge hud.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14470

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Mangoness » 10. jul 2019, 08:32

musling skrev:I normal kan man købe små engangs-ansigtsmasker i servietform. I posen er der en oval serviet med hul til øjne, næse og mund.[...]


Bare en tilføjelse: De hedder sheet masks og kan også fås i bl.a. matas webshop :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Lykke
Indlæg: 6938
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6465

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Lykke » 10. jul 2019, 14:18

Mangoness skrev:
musling skrev:I normal kan man købe små engangs-ansigtsmasker i servietform. I posen er der en oval serviet med hul til øjne, næse og mund.[...]


Bare en tilføjelse: De hedder sheet masks og kan også fås i bl.a. matas webshop :)


Men er de ikke ofte fyldt med parfume? Jeg ville måske lige kigge bagpå engang.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14470

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Mangoness » 10. jul 2019, 14:25

Lykke skrev:
Mangoness skrev:
musling skrev:I normal kan man købe små engangs-ansigtsmasker i servietform. I posen er der en oval serviet med hul til øjne, næse og mund.[...]


Bare en tilføjelse: De hedder sheet masks og kan også fås i bl.a. matas webshop :)


Men er de ikke ofte fyldt med parfume? Jeg ville måske lige kigge bagpå engang.


Ingen anelse. Matas har 65 forskellige slags på deres webshop - så nogle af dem må da være uden parfume :gruble:

https://www.matas.dk/soeg?search-query=sheet%20masker
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Misantropen » 10. jul 2019, 16:15

Mon ikke man kan lave nogle ansigtsmasker selv ved at klippe og fugte nogle papirslommetørklæder eller noget tyndt stof :gruble: Hvide stofbleer i bomuld fx.

Læg det evt. i blød i vand med frugt og bær, hvis det skal have en duft. En form for olie kan måske også tilsættes. Søg på "infused water". Det kan måske også give inspiration til drikkevarerne.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14470

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Mangoness » 10. jul 2019, 17:47

Misantropen skrev:Mon ikke man kan lave nogle ansigtsmasker selv ved at klippe og fugte nogle papirslommetørklæder eller noget tyndt stof :gruble: Hvide stofbleer i bomuld fx.

Læg det evt. i blød i vand med frugt og bær, hvis det skal have en duft. En form for olie kan måske også tilsættes. Søg på "infused water". Det kan måske også give inspiration til drikkevarerne.


Man kan købe sådan nogle 'compressed cotton face masks' - det er sheet masks bare uden 'indhold'.

Når de skal bruges, så skal man putte dem i væske (med de ting man nu engang vil have i masken), og så udvider de sig, så man kan tage masken på.

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16972
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21137

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Misantropen » 10. jul 2019, 17:56

Mangoness skrev:
Misantropen skrev:Mon ikke man kan lave nogle ansigtsmasker selv ved at klippe og fugte nogle papirslommetørklæder eller noget tyndt stof :gruble: Hvide stofbleer i bomuld fx.

Læg det evt. i blød i vand med frugt og bær, hvis det skal have en duft. En form for olie kan måske også tilsættes. Søg på "infused water". Det kan måske også give inspiration til drikkevarerne.


Man kan købe sådan nogle 'compressed cotton face masks' - det er sheet masks bare uden 'indhold'.

Når de skal bruges, så skal man putte dem i væske (med de ting man nu engang vil have i masken), og så udvider de sig, så man kan tage masken på.

Billede

Smart :D
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Ideer til pige-wellness-fødselsdag.

Indlægaf Studsgaard » 10. jul 2019, 17:57

Mangoness skrev:
Misantropen skrev:Mon ikke man kan lave nogle ansigtsmasker selv ved at klippe og fugte nogle papirslommetørklæder eller noget tyndt stof :gruble: Hvide stofbleer i bomuld fx.

Læg det evt. i blød i vand med frugt og bær, hvis det skal have en duft. En form for olie kan måske også tilsættes. Søg på "infused water". Det kan måske også give inspiration til drikkevarerne.


Man kan købe sådan nogle 'compressed cotton face masks' - det er sheet masks bare uden 'indhold'.

Når de skal bruges, så skal man putte dem i væske (med de ting man nu engang vil have i masken), og så udvider de sig, så man kan tage masken på.

Billede

Ej hvor smart.
Hvor er de fra
1

Tilbage til "Generelt"