Hvad er din største fejl (flaw) ?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Liou » 22. maj 2019, 17:13

Jeg har mange. Jeg nævner i flæng...
* Overraskende nemt ved at blive afhængig af ting. Tobak, Mad, Koffein osv. Listen inkludere overraskende nok ikke alkohol, så det er trods alt et plus.
* Overanalytisk natur. Jeg spekulere for meget, hvilket kan gøre mig handlingslammet i nogle situationer, når jeg egentlig bare burde træffe et valg, og holde mig til det valg...
* ... medmindre det da er snakketøjet. Så er vi ovre i den anden grøft. Jeg taler lidt for ofte før jeg tænker.
* Tager ting andre siger for nært. Jeg kan finde på at tage en joke som en direkte provokation, hvilket kan være en farlig cocktail, når jeg selv er relativ humoristisk anlagt, og ikke holder mig for god til at komme med morsomme stikpiller til folk, trods jeg intet ondt mener med det. Heldigvis er dette dog blevet væsentlig bedre de sidste år, og skaber ikke længere problemer for mig.
* Mistillid til andre. Jeg stoler ikke grundlæggende bare på det gode i mennesker. Min tillid er noget, der skal vindes. Dette har jeg dog også arbejdet med, og er blevet en del bedre til. Jeg ønsker ikke at være sådan. Jeg tror på, at man står bedre, hvis man møder verden med et nogenlunde åbent sind. Men jeg er stadig ikke færdig med at arbejde med mig selv på det punkt.

Til gengæld vil jeg så også tillade mig at anerkende mig selv lidt for at have en ret højt udviklet selvindsigt. Så jeg er godt selv klar over det, når der er ting ved mig selv, jeg bør rette op på.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf MrMister » 22. maj 2019, 17:37

- Min retfærdighedssans. Jeg er nærmest villig til at gå i døden for retfærdighed. Vil gerne være bedre til at vælge kampene med omhu.
- Min arbejdskapacitet / stamina / pligtopfyldenhed. Jeg kan nok arbejde mig ihjel uden at opdage det selv. At opgive eksisterer sjældent i mit univers.
- Min utålmodighed. Jeg kan blive utålmodig med andre, hvis de ikke rider samme dag der sadles. Uanfægtet at de sikkert mener, at jeg vil ride med bukserne om anklerne. Mener at skibet bedst ændrer kurs under sejlads. Ikke før det stikker fra kaj.
- Udover selvfølgelig min diagnose (som mit ligeledes for store selvværd vælger ikke at lide skade under).
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Honningprut » 22. maj 2019, 17:59

- Min evne til at overfortolke andres hensigter og handlinger.
- Jeg har svært ved at rumme andre mennesker, specielt hvis de fylder og larmer meget, grundet min PTSD diagnose.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Prosperity74 » 22. maj 2019, 18:25

Jeg er for selvkritisk.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4586
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21022

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf catnip » 22. maj 2019, 21:16

Imposter syndrome. Jeg tror aldrig det går væk?

Og i den tråd ville jeg ønske, at jeg var bedre til at stole på at de komplimenter jeg får er oprigtige. Både professionelt og privat.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Artem » 22. maj 2019, 21:25

Har det med at tænke mange ting til døde, som både gælder kærlighed, og mange andre større valg/køb i livet som ender med intet.

Mit manglende sprogøre.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Minionine » 23. maj 2019, 05:39

Min gengivelses hukommelse er enormt dårlig. Jeg kan ikke gengive en situation eller en samtale særligt tydeligt, da detaljerne hurtigt går tabt. Det er absurd irriterende. F.eks når jeg skal diskutere med min kæreste. Han kan sige præcis hvad der skete og hvad der blev sagt, uden at jeg kan gøre det samme, hvilket får mig til at virke vævende og usikker, selvom jeg VED at mine følelser omkring sitationen er rigtige.
Eller hvis jeg skal fortælle ham hvad jeg har oplevet/lavet på arbejdet. Bææh bøøh.. bare det sædvanlige? Han kan derimod komme med tusinde situationer/samtaler han lige vil fortælle om.
Jeg bør begynde at skrive ting ned jeg gerne vil huske detaljeret :rulle:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 23. maj 2019, 05:49

At jeg egentlig ikke rigtig bryder mig om andre mennesker...eller måske nærmere deres selskab. Jeg har bildt mig selv ind, gennem mange år, at jeg bare er kynisk og ikke har brug for andre, og derfor har jeg "valgt" at ikke bruge tid på andre mennesker.
Men egentlig er det nok mest fordi jeg er socialt handicappet og aldrig har lært at omgås andre mennesker.

Efter en del mislykkede forsøg har jeg accepteret at jeg er stærkere som selvstændig end jeg nogensinde bliver sammen med andre.
Så jeg har øvet mig i ikke at blive afhængig af andre. Det har også sin værdi.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf sigge » 23. maj 2019, 06:31

Jeg er grundlæggende doven.
Lavt selvværd og stor generthed.
Jeg er dårlig til at tage imod kritik.
Jeg synes, selvironi er virkelig fedt hos andre mennesker, men jeg besidder det ikke rigtigt selv.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf LaScrooge » 23. maj 2019, 06:44

Jeg har ringe selvdisciplin når det omhandler ændringer og nye vaner. Virkelig dårlig til at være vedholdende. Jeg påbegynder noget, knokler intenst og med alle intentioner om at lykkes, hvorefter jeg en dag glemmer mit forehavende og så glider det ud i sandet. Tager et langt tilløb, begynder igen to måneder senere, samme mønster.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Stitch » 23. maj 2019, 07:21

- Min retfærdighedssans.
- At jeg er for godtroende og helst stoler og tror på det bedste i folk.
- At jeg er for selvkritisk.
- At jeg ikke kan sove.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Grissebassen » 23. maj 2019, 10:02

Tanten skrev:Arbejder stadig med at kunne se forskellen på, hvad jeg kan ændre og ikke ændre. Jeg er supergod til at at gøre noget ved de ting, jeg kan og skal lave om på - at acceptere det, jeg ikke kan ændre not so much.....

Jeg er af og til for handlingsorienteret og skal bare lade folk snakke.

Samme her... Jeg ville så gerne lære bare at det ikke er alle problemer man kan handle sig ud af.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf zembra1986 » 23. maj 2019, 15:17

Min neurotiske personlighed: Jeg er angstpræget, bekymrer mig, grubler, ser glasset som "halv fyldt" osv. (Tak mor OG far! kan klart se hvor jeg får det fra)

Mit selvværd er heller ikke for godt og min tålmodighed overfor andre's fejl er heller ikke særlig stor, men min neurotiske personlighed er klart det mest udprægede.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2019, 15:20

Jeg er vokset op med at man godt kan gøre for hvis man er klodset, glemsom eller ubetænksom. Altid. Og at man bør gøre sig umage. Altid.
Det er et spørgsmål om at tage sig sammen!
Udover at det betyder at jeg kræver for meget af mig selv til tider, så betyder det at jeg har alt for høje forventninger til andre mennesker. Det giver mange skuffelser og det kan også såre andre at jeg bliver skuffet, selvom jeg prøver at skjule det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20964

Re: Hvad er din største fejl (flaw) ?

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2019, 23:43

Der skal ikke altid så meget til at give mig følelsen af at være overflødig og ubetydelig, eller bekræfte mig i at jeg er det.

Jeg gætter på årsagen er pga. svigt i min barn- og ungdom, hvor jeg blev ladt i stikken og ofte overladt til mig selv.
0

Tilbage til "Generelt"