Google fjerner Huaweis licens til Android

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Google fjerner Huaweis licens til Android

Indlægaf DenBruneMunk » 21. maj 2019, 10:17

paint skrev:
DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Det eneste der undrer mig i denne sammenhæng er, at Europa ikke bakker op om USAs restriktioner mod Kina, for de er i aller højeste grad berettiget.
Er det ikke kort fordi USA også lægger ekstra moms på EU vare? Så Danmark / EU er lige påvirket af handelskrig som andre lande, så bakke op omkring deres tiltag?

Mindes ikke at have læst at den handelskrig er slut?
https://finans.dk/okonomi/ECE11170886/s ... ed-europa/


Muligvis. Jeg er ikke inde i detaljerne i handelsforholdene med Kina. Jeg kender lidt til de overordnede linjer og ved, at Europa også prøver at få Kina til at rette sig efter de internationale handelsregler, men de er ikke særligt modtagelige. Samtidigt nyder Europa jo også godt af de billige varer fra Kina, så det er et lidt speget spil, der foregår.

Måske nyder vi af Huawei produkter men Kina / Aliexpress produkterne til 1kr, er nok ikke altid det materiale værd de er lavet i. Hvis Danmark også skal være klima forgangsland, så er billige import vare fra Kina nok ikke noget vi skal nyde meget længere og som vist stopper i 2020, når EU direktivet fjerner bagatel grænsen på toldvare, og de 80kr er væk, så køber folk i EU ikke længere fra Aliexpress og lign.

Og jeg er sikker på at landene sætter lidt ekstra ind de første uger, så folk mærker der er moms og gebyr på alle pakkerne.

Men dette har så intet med USA og EU krigen som sådan at gøre, og vi skal ikke bakke USA op når de går i handelskrig med Kina også selvom vi har vores egne konflikter, så har vi også en med USA der.
0

Tilbage til "Generelt"