ASMR

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

ASMR

Indlægaf Tux » 4. maj 2019, 13:33

Jeg har lige opdaget fænomenet ASMR, og synes der virker rigtig godt til at slappe af til.

Har set en del på Youtube, men kun fundet en enkelt jeg rigtig synes om (ASMR Zeitgeist). Det er nok fordi de primært er lyde, og kun meget lidt hvisken.

Andre der bruger det, og måske har gode tips? :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: ASMR

Indlægaf Sophies-mor » 4. maj 2019, 13:36

Tux skrev:Jeg har lige opdaget fænomenet ASMR, og synes der virker rigtig godt til at slappe af til.

Har set en del på Youtube, men kun fundet en enkelt jeg rigtig synes om (ASMR Zeitgeist). Det er nok fordi de primært er lyde, og kun meget lidt hvisken.

Andre der bruger det, og måske har gode tips? :)

Hvad er det?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: ASMR

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2019, 13:43

Jeg kan ikke holde det ud! Jeg synes det er alt andet end afslappende :panik:

Der er videoer med dyr der spiser jeg synes er hyggelige, men når det er folk der hvisker, smasker, prutter, skærer i modellervoks, lyden af salat der rives over m.m. står jeg af :whine:
9
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: ASMR

Indlægaf Tux » 4. maj 2019, 13:51

:tie:
Misantropen skrev:Jeg kan ikke holde det ud! Jeg synes det er alt andet end afslappende :panik:

Der er videoer med dyr der spiser jeg synes er hyggelige, men når det er folk der hvisker, smasker, prutter, skærer i modellervoks, lyden af salat der rives over m.m. står jeg af :whine:

Der er også mange mærkelige ting derude, hvad med en som denne her?:
https://m.youtube.com/watch?v=lzMpmnf1fio&t=1325s
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: ASMR

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2019, 14:29

Tux skrev::tie:
Misantropen skrev:Jeg kan ikke holde det ud! Jeg synes det er alt andet end afslappende  :panik:

Der er videoer med dyr der spiser jeg synes er hyggelige, men når det er folk der hvisker, smasker, prutter, skærer i modellervoks, lyden af salat der rives over m.m. står jeg af  :whine:

Der er også mange mærkelige ting derude, hvad med en som denne her?:
https://m.youtube.com/watch?v=lzMpmnf1fio&t=1325s

Jeg kan ikke have det, sorry :lol: Men "no stress" musik og mindfulness har også modsatte effekt end at give ro og gøre mig afslappet.

Det skal være sådan noget her, og jeg skal se hvad der giver lyden, men generelt synes jeg det er virkelig irriterende og stressende hvis der ikke er flere sanseindtryk end lyden og måske lidt video :genert:



(Starter ved ca. 00:34)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41798

Re: ASMR

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2019, 15:02

Misantropen skrev:Jeg kan ikke holde det ud! Jeg synes det er alt andet end afslappende :panik:

Der er videoer med dyr der spiser jeg synes er hyggelige, men når det er folk der hvisker, smasker, prutter, skærer i modellervoks, lyden af salat der rives over m.m. står jeg af :whine:


Har det på præcis samme måde. Kan slet ikke holde det ud :tie:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: ASMR

Indlægaf LadyFox » 4. maj 2019, 15:56

Det har den modsatte effekt på mig. Det stresser mig helt vildt, så jeg bruger det ikke. Jeg gad til gengæld godt at det virkede på mig.
0
...
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: ASMR

Indlægaf Kilix » 4. maj 2019, 16:34

Misantropen skrev:Jeg kan ikke holde det ud! Jeg synes det er alt andet end afslappende :panik:

Der er videoer med dyr der spiser jeg synes er hyggelige, men når det er folk der hvisker, smasker, prutter, skærer i modellervoks, lyden af salat der rives over m.m. står jeg af :whine:


Samme her - Jeg faar kuldegysninger, af den traelse slags, hvor jeg bar er NOEDT til at faa det til at stoppe ellers bliver jeg arrig og i daarligt humoer.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: ASMR

Indlægaf Skorstenen » 4. maj 2019, 16:35

Jeg lytter meget til crincleluvin og Yvette og female asmr.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: ASMR

Indlægaf paint » 4. maj 2019, 16:50

Hvis jeg skal slappe af, lytter jeg til sådan noget som dette. (har ikke meget med det andet at gøre)

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: ASMR

Indlægaf Eavesdrop » 4. maj 2019, 16:56

Jeg opdagede det for et par år siden - jeg bruger det næsten hver aften til at falde i søvn. Det giver mig fuldstændig den samme ro, som hvis jeg får massage/kranio sakral. Jeg har læst om det flere steder og kan forstå at det virker for nogen, men ikke for andre, uden man egentlig kan forklare hvorfor.

Jeg lytter mest til Goodnight Moon, Gentle Whispering ASMR og ASMRrequests.
0
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: ASMR

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. maj 2019, 19:13

Jeg har lyttet rigtig meget til ASMR og gør også stadig i perioder :)
For mig virker det bedst med bestemte typer stemmer og bestemte lyde, fx kliklyde fra negle. Det kan give mig den der rare gysende fornemmelse.
En god stemme for mig er fx WhispersRed https://www.youtube.com/watch?v=w_4jlza31l8
Jeg er mest til en blød stemme, ikke hvisken.

Jeg vender så også igen og igen tilbage til den legendariske dame Lita og hendes massagevideoer. Søg fx på "Lita massage", for mig er hendes stemme SÅ dejligt beroligende, og jeg føler næsten at jeg selv får massage ved at hun meget minutiøst beskriver hvad hun gør.
Fx her: https://www.youtube.com/watch?v=TqLDweHM74k
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: ASMR

Indlægaf Mangoness » 4. maj 2019, 21:12

Misantropen skrev:[...]

Det skal være sådan noget her, og jeg skal se hvad der giver lyden, men generelt synes jeg det er virkelig irriterende og stressende hvis der ikke er flere sanseindtryk end lyden og måske lidt video :genert:



(Starter ved ca. 00:34)


Jeg vil bare tilføje lidt dyre-ASMR til samlingen :-D





0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: ASMR

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2019, 21:20

Mangoness skrev:
Misantropen skrev:[...]

Det skal være sådan noget her, og jeg skal se hvad der giver lyden, men generelt synes jeg det er virkelig irriterende og stressende hvis der ikke er flere sanseindtryk end lyden og måske lidt video :genert:


Jeg vil bare tilføje lidt dyre-ASMR til samlingen :-D

Den sidste kan jeg godt undvære :wacko: :lol:

Det virker også forstyrrende at mange af lydene skyldes at mikrofonen skratter, hunden ikke vil lystre osv. og det ikke kun er rare lyde.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: ASMR

Indlægaf Mangoness » 4. maj 2019, 21:21

Dirtylittledevil skrev:[...]

Jeg vender så også igen og igen tilbage til den legendariske dame Lita og hendes massagevideoer. Søg fx på "Lita massage", for mig er hendes stemme SÅ dejligt beroligende, og jeg føler næsten at jeg selv får massage ved at hun meget minutiøst beskriver hvad hun gør.
Fx her: https://www.youtube.com/watch?v=TqLDweHM74k


Waow, hun er afslappende at lytte til.

Jeg er ved at falde i søvn, når jeg lytter til hende, fordi hendes stemme er så beroligende :genert: :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"