Dagens gode gerning

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Dagens gode gerning

Indlægaf Stitch » 3. apr 2019, 12:13

Man taler så meget om, at vi skal være søde ved hinanden og pass it forward og så videre.
Så dette er tråden, hvor man kan fortælle, hvad man selv nu har gjort for andre.
Fortæl om din dagens gode gerning.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Stitch » 3. apr 2019, 12:17

Søndag aften var jeg ved at parkere min venindes bil, som jeg havde lånt. En microbil kommer op til mig og chaufføren spørger om jeg mon forhåbentlig er ved at køre. Der er dog en lille plads på den anden side, hvor hun kan parkere. Den er mere end stor nok til at hun kan parkere. Hun var dog meget tvivlsom og ville gå på jagt efter en anden. Jeg tilbyder at hjælpe og ender med at sætte mig ind i den fremmede bil og bare parallelparkere den for hende.
Det var en lille, nem ting for mig, men så rart for hende, da det er mega svært at finde parkering på Nørrebro.
9
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Bergen » 3. apr 2019, 12:19

Brugt min halve fridag på at lytte på en venindes skilsmissekvaler. Det bliver godt for hende, men hårdt lige nu.
2
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Lykke » 3. apr 2019, 13:21

Har sagt til at blive interviewet. Orker ikke sådan noget, men hun manglede virkelig nogen, så sagde ja.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Artem » 3. apr 2019, 14:00

Ind til videre ikke rigtigt noget...
Hmm eller jo en meget lille ting, har lige tagget en af mine løbevenner som har vundet en præmie, som hun ellers ikke selv har set endnu.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Prosperity74 » 3. apr 2019, 18:48

Jeg har handlet ind for min far, der bor i ældrebolig og har meget svært ved at komme omkring
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Fynerfin82 » 4. apr 2019, 18:01

Jeg bliver selv vildt glad, når folk de hjælper mig i trafikken. Derfor forsøger jeg selv at være hende, den hensynsfulde, hjælpsomme billist. Idag spottede jeg en, der skulle ud fra en tank på den modsatte side af gaden og over i min vejbane, da det passede med at der ikke var nogen modkørende og vi kørte langsomt (og tæt)holdte jeg tilbage for ham, så han kunne komme ud. Han blev simpelthen så glad og vinkede til mig flere gange både ud af ruden og i bakspejlet bagefter. Så føltes det ekstra meget som en god gerning.

Jeg har også taget en opgave fra nogen af mine kollegaer, som de har bakset med længe inden jeg startede. Det er de simpelthen så glade for og jeg føler mig totalt som dagens helt i skysovs.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46290

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2019, 15:15

Jeg fortjener ærlig talt en medalje.

Jeg kender en socialt udsat mand af typen der drikker 2 flasker vodka om dagen, ryger meget hash og snakker meget begrænset dansk perfirert som for 3 måneder siden mistede sine nøgler, og siden har sovet på gaden fordi han ikke har kunne magte at gøre noget ved situationen, når han har hævet penge til det har han brugt dem inden han fik kontaktet låsesmeden.
I dag havdr han så pengene, så jeg tog ham under armen, slebte ham ind i bussen, gik med ham fra bussen til hans dør, altså, Ca. Halvanden kilometer hvilket tog knap 2 timer fordi han tildels knap kunne gå på benene og hele tiden stoppede op for at fortælle anekdoter om området. Da vi kommer til hans dør ringer jeg til låsesmeden som ikke kan hjælpe da ham jeg hjælper ikke har noget ID på sig, men fortæller at jeg skal ringe til politiet, det gør jeg så, de mener så først at de ikke kan hjælpe fordi at det er en låsesmedsopgave, men til sidst kommer jeg igennem til en betjent der efter meget besvær får de rette informationer til at kunne oplyse låsesmeden om at de godt må åbnedøren. Låsesmeden vil så komme indenfor en halv time hvilket ham den udsatte ikke gider at vente på fordi det er besværligt, og at han kun har råd til at få åbnet døren på en hellig dag og ikke at få skiftet låsen så han også har nøgler. Jeg får ham overbevist om at sådan bliver det nødt til at være og så må han altså slå låsen fra når han skal ud indtil at han har råd til at få det skiftet. Låsesmeden kommer og bliver sat ind i situationen af mig, og forstår at det er en ærgerlig situation og manden er en stakkel og foreslår selv at give noget rabat sådan at cylinderen kan skiftet og manden kan få nøgler.

Det endte med at tage 4 timer, i pis-regnvejr og ham jeg hjalp var ærlig talt temmelig besværlig og usamarbejdsvillig. Og altså, det var ikke lige den fedeste ting at bruge min sidste fridag på.

Ham jeg har følelser for siger altid at jeg skal arbejde med mit behov for at løse alle andres problemer, og ærlig talt, så tror jeg efterhånden at han har ret.
17
...
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Lykke » 17. maj 2019, 15:29

Hjalp en veninde med at flytte i øs regnvejr.
2
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Mamaseraptor » 21. maj 2019, 16:51

Jeg har bagt en Snickers kage som min mand skal have med på arbejde i morgen.
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Dagens gode gerning

Indlægaf Mangoness » 21. maj 2019, 18:45

Jeg tømte og fyldte min kærestes opvaskemaskine og ryddede op i soveværelset (lagde min dyne, pude og tøj væk), så han ikke skulle rydde så meget op, når han kom hjem fra arbejde. Han skulle have gæster i aften, og vi bor ikke sammen.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"