DMI.dk

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

DMI.dk

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 09:57

Jeg er typen som ser på vejrudsigten dagligt på mobil og dmi.dk
Men efter 20 år har DMI valgt at vinke farvel til femdøgneren. Som var den grafiske fremstilling af vejret for de næste 5 dage, til at gå over til en tabel for de næste 48 timer.

Jeg er virkelig utilfreds, og synes det er et vildt tilbageskridt, hvor man går fra en nem og overskuelig grafisk model med diagrammer, til det der vil bedst kan beskriver som en regnearks tabel.

Hvad gør vi? shitstorm mod DMI? eller findes der alternative hjemmesider? For TV2 vejret og YR er ikke meget bedre...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: DMI.dk

Indlægaf sigge » 5. feb 2019, 10:27

Du har i hvert fald min og min kollegas fulde opbakning, hvis du starter en shitstorm. Vi er heller ikke glade for det nye look, og ligesom dig synes jeg, at det er blevet mindre overskueligt med den nye grafik. Og så er det alt for monokromt - kan vi ikke i det mindste få en gul sol i stedet for, at det hele er blåtoner?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: DMI.dk

Indlægaf TinaW » 5. feb 2019, 10:33

Jeg synes helt sikkert også at det var meget mere overskueligt og pænere før.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: DMI.dk

Indlægaf Santa » 5. feb 2019, 10:40

Tjekkede den lige, var også flittig bruger af det gamle design, især nedbørsradaren var jeg glad for. Som hundeejer, der skal ud med hunden flere gange hver dag, var det rart at kunne tjekke om det var en hurtig byge eller heldagsregn, så man kunne planlægge efter det.

Tilføjet: forsøger nu at finde ud af deres nye version af radaren....umiddelbart virker det indviklet, men det gør alt nyt jo.

Men den her nye side.....wtf? Hvordan adskiller den sig fra de utallige andre vejrsider og apps jeg kan hente?
Der er nu mindre information og mere (ligegyldigt) design. Lige hvad jeg havde brug for....
Så jeg er ikke tilfreds.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: DMI.dk

Indlægaf Santa » 5. feb 2019, 10:46

Hm....det er imod mine principper om at hade alt nymodens pjat (jvf livsmål om at blive en sur gammel kælling), men radaren funger ok.
Hader stadig det poppede facebookdesign.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: DMI.dk

Indlægaf Planten » 5. feb 2019, 10:54

Jeg er heller ikke glad for den nye udgave...
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: DMI.dk

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 11:36

Kan da godt være at flere af os også er ved at være noget gamle og konservative. Men at gå fra grafisk til noget der vil mest kan betegnes som en tabel, kan da aldrig være et fremskridt.

Nå men nu har jeg skrevet og brokket mig til dem. For at brokke sig på deres facebook side hjælper nok ikke meget, da de åbenbart ikke selv har deres egen, og der alene findes en uofficiel udgave.
Men der brokker alle folk sig også over det, ja og smed da også selv en negativ kommentar.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: DMI.dk

Indlægaf sigge » 5. feb 2019, 11:50

Jeg har også lige benyttet feedback-funktionen på deres hjemmeside til at komme med kritik af det nye design.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: DMI.dk

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2019, 11:57

sigge skrev:Jeg har også lige benyttet feedback-funktionen på deres hjemmeside til at komme med kritik af det nye design.

Det tænker jeg er løsningen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: DMI.dk

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 12:10

sigge skrev:Jeg har også lige benyttet feedback-funktionen på deres hjemmeside til at komme med kritik af det nye design.

Jep de har en Feedback funktion ude i højre side, som jeg kun kan opfordre folk til at bruge. :gogo:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: DMI.dk

Indlægaf paint » 5. feb 2019, 12:10

Jeg synes egentlig at 'fem-døgneren', har udtjent sin værnepligt. Man kan ikke komme med nogen brugbar vejrudsigt, når man med ét vejrsymbol, skal dække hele landet. Trods vores lille land, er der store regionale forskelle. Nu satser man åbenbart på at give en mere præcis, lokal vejrudsigt.

Jeg synes det ser relativt fornuftigt ud.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: DMI.dk

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 12:12

paint skrev:Jeg synes egentlig at 'fem-døgneren', har udtjent sin værnepligt. Man kan ikke komme med nogen brugbar vejrudsigt, når man med ét vejrsymbol, skal dække hele landet. Trods vores lille land, er der store regionale forskelle. Nu satser man åbenbart på at give en mere præcis, lokal vejrudsigt.

Jeg synes det ser relativt fornuftigt ud.

Men der var jo også en lokal femdøgner før. Var den jeg altid brugte. Eller rettere man kunne se øverst for 2 døgn først, under den 5 døgn, og under igen 6-10 døgn.
Helt perfekt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: DMI.dk

Indlægaf paint » 5. feb 2019, 12:26

Artem skrev:
paint skrev:Jeg synes egentlig at 'fem-døgneren', har udtjent sin værnepligt. Man kan ikke komme med nogen brugbar vejrudsigt, når man med ét vejrsymbol, skal dække hele landet. Trods vores lille land, er der store regionale forskelle. Nu satser man åbenbart på at give en mere præcis, lokal vejrudsigt.

Jeg synes det ser relativt fornuftigt ud.

Men der var jo også en lokal femdøgner før. Var den jeg altid brugte. Eller rettere man kunne se øverst for 2 døgn først, under den 5 døgn, og under igen 6-10 døgn.
Helt perfekt.


Brug den norske YR fra NRK. Dén bruger jeg som regel. Her er tredøgneren for Nordjylland :)

https://www.yr.no/sted/Danmark/Nordjylland/

Jeg har den også på mobilen (YR). Den fungerer glimrende.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: DMI.dk

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 12:39

paint skrev:Brug den norske YR fra NRK. Dén bruger jeg som regel. Her er tredøgneren for Nordjylland :)

https://www.yr.no/sted/Danmark/Nordjylland/

Jeg har den også på mobilen (YR). Den fungerer glimrende.

Jeg vil give dig ret i at YR er bedre end den nye DMI hvor den lokale er helt crap med at man kun kan se 9 timer af gangen og skal scrolle for at se alle 48 timer. Man mangler det store overblik.

Har vedhæftet 3 forskellige lokale vejrudsigter. YR, DMI-ny og DMI gammel.
For mig er der ingen tvivl om at DMI's gammel er langt den bedste, da dens kurver giver det bedste grafiske overblik.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: DMI.dk

Indlægaf HappyPaww » 5. feb 2019, 12:45

Jeg kan godt lide det nye design :D Men jeg fattede også hat af det gamle... :genert:
0

Tilbage til "Generelt"