Regnvejrslyde

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Regnvejrslyde

Indlægaf Sangius » 1. jan 2019, 11:35

Jeg kunne godt tænke mig, at der blev spillet regnvejrslyde i soveværelset hele natten. Men jeg er lidt lost til, hvordan jeg nemmest kan opnå dette.
Jeg vil helst ikke bruge hverken bærbar eller telefon i forbindelse med det.
Hvordan ville I fikse det? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Tibbler » 1. jan 2019, 11:40

prøv at google "hvid støj maskine"; måske kan du finde noget
2
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Bergen » 1. jan 2019, 11:58

Der findes CDer med regnvejr, hvis det er en mulighed at spille. Ellers ville jeg også se på white noise maskiner -
ofte er der rain som valgmulighed på dem. Jeg så det flere i USA.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Brutus » 1. jan 2019, 12:21

Jeg ville være bange for at tisse i sengen, hvis der blev spillet regnvejrslyde i mit soveværelse :s
4
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf paint » 1. jan 2019, 12:35

Jeg har et lille mikro JVC-anlæg, stående i soveværelset, fordi min kæreste af og til gerne vil høre f.eks naturlyde. Hun har en hel stribe af diverse cd'er med naturlyde, stående på hylden med det lille anlæg.
På et tidspunkt, havde hun købt sig en ny CD med titlen 'Thunderstorm', som hun satte på efter at jeg var faldet i søvn. Pludselig vågnede jeg, midt om natten ved et enorm skrald/brag. Det viste sig, at det var hendes Thunderstorm CD, som åbenbart startede stille ud, for så pludselig midt i det hele at komme med nogle enorme tordenbrag. :nerve:

Billede
Senest rettet af paint 1. jan 2019, 16:02, rettet i alt 1 gang.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 13:01

Af ren nysgerrighed, hvorfor så ikke fra mobilen?

Jeg har en lille højtaler stående i mit soveværelse som er forbundet til min telefon (så jeg kan i princippet have telefonen liggende til opladning i stuen.)
Spotify har et kæmpe udvalg af forskellige soveplaylister, alskens white noises og regnvejrslyde der går fra voldsom regnvejr på bliktag til troperegn til tordenbyge i junglen osv.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Sangius » 1. jan 2019, 13:55

Aima skrev:Af ren nysgerrighed, hvorfor så ikke fra mobilen?

Jeg har en lille højtaler stående i mit soveværelse som er forbundet til min telefon (så jeg kan i princippet have telefonen liggende til opladning i stuen.)
Spotify har et kæmpe udvalg af forskellige soveplaylister, alskens white noises og regnvejrslyde der går fra voldsom regnvejr på bliktag til troperegn til tordenbyge i junglen osv.


Jeg tænkte egentlig mest, at det tog for meget batteri - jeg bruger min telefon meget om natten. Men det gør det måske ikke? :gruble:
Nogle gange hører jeg lydbog om natten. Kan man godt afspille musik fra en højtaler, samtidig med at man hører lydbog?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 14:04

Sangius skrev:
Aima skrev:Af ren nysgerrighed, hvorfor så ikke fra mobilen?

Jeg har en lille højtaler stående i mit soveværelse som er forbundet til min telefon (så jeg kan i princippet have telefonen liggende til opladning i stuen.)
Spotify har et kæmpe udvalg af forskellige soveplaylister, alskens white noises og regnvejrslyde der går fra voldsom regnvejr på bliktag til troperegn til tordenbyge i junglen osv.


Jeg tænkte egentlig mest, at det tog for meget batteri - jeg bruger min telefon meget om natten. Men det gør det måske ikke? :gruble:
Nogle gange hører jeg lydbog om natten. Kan man godt afspille musik fra en højtaler, samtidig med at man hører lydbog?


Min telefon (iPhone X) ligger næsten altid i opladeren om natten, og er fuldt opladet, når jeg vågner, men selv når Spotify har kørt en hel nat uden opladning, har jeg aldrig prøvet at køre tør. Det er ikke mit indtryk at det tager meget strøm (men ærligt har jeg ikke forstand på det.)

Jeg kan godt afspille musik fra en bluetooth-enhed og lydbog fra telefonen, ja :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 14:11

Aima skrev:
Sangius skrev:
Aima skrev:Af ren nysgerrighed, hvorfor så ikke fra mobilen?

Jeg har en lille højtaler stående i mit soveværelse som er forbundet til min telefon (så jeg kan i princippet have telefonen liggende til opladning i stuen.)
Spotify har et kæmpe udvalg af forskellige soveplaylister, alskens white noises og regnvejrslyde der går fra voldsom regnvejr på bliktag til troperegn til tordenbyge i junglen osv.


Jeg tænkte egentlig mest, at det tog for meget batteri - jeg bruger min telefon meget om natten. Men det gør det måske ikke? :gruble:
Nogle gange hører jeg lydbog om natten. Kan man godt afspille musik fra en højtaler, samtidig med at man hører lydbog?


Min telefon (iPhone X) ligger næsten altid i opladeren om natten, og er fuldt opladet, når jeg vågner, men selv når Spotify har kørt en hel nat uden opladning, har jeg aldrig prøvet at køre tør. Det er ikke mit indtryk at det tager meget strøm (men ærligt har jeg ikke forstand på det.)

Jeg kan godt afspille musik fra en bluetooth-enhed og lydbog fra telefonen, ja :)


Hov, det er simpelthen noget vrøvl, jeg skriver.

Jeg afspiller ikke lyd fra en bluetoothhøjtaler, det hedder (åbenbart) multirumhøjtaler. Jeg afspiller Spotify fra en app der er forbundet med dén, og på den måde kan jeg både høre musik og lydbog.

Sorry :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 14:14

En anden løsning ville være at afspille fra en anden enhed, hvis du fx. har en iPad.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 14:17

Trappestige skrev:Jeg bruger bare Spotify på mobilen, man kan sagtens bruge mobilen til andet mens den spiller i baggrunden og kan også have den tilsluttet en ekstern bluetooth højttaler samtidig med.


Hvordan afspiller du fra to kilder på samme tid?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Aima » 1. jan 2019, 14:24

Trappestige skrev:
Aima skrev:
Trappestige skrev:Jeg bruger bare Spotify på mobilen, man kan sagtens bruge mobilen til andet mens den spiller i baggrunden og kan også have den tilsluttet en ekstern bluetooth højttaler samtidig med.


Hvordan afspiller du fra to kilder på samme tid?

Det gør jeg heller ikke. Forstod det bare som om at hun gerne ville kunne bruge mobilen til at lave noget andet, samtidig med den spillede musik. Det kan man jo godt.


Ah, ok :) Jeg forstod det sådan, at TS gerne vil streame lydbog og høre musik på samme tid.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Sangius » 1. jan 2019, 14:36

Jeg ville gerne afspille hvid støj i rummet, samtidig med at jeg hører lydbog. Den hvide støj er for ungerne, det beroliger dem. Lydbogen er for mig, når jeg har brug for noget til at distrahere min hjerne fra besværlige børn, når trøst og putning trækker ud.
Min telefon kan ikke side til opladning om natten, ledningen er alt for meget i vejen, med et barn i hver arm.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf paint » 1. jan 2019, 17:17

På Amazon.com kan man købe denne lille sag, som ikke kræver forbindelse til en mobil. Den har 6 naturlyde (incl. regn og white noise). Den kan indstilles til 15,30 eller 60 min (herefter slukker den)
Den har fået 4.3 (ud af 5) på amazon.com 17 dollar

Billede

https://www.amazon.com/gp/product/B01H6 ... 383b046034
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Regnvejrslyde

Indlægaf Sangius » 1. jan 2019, 17:24

Tak alle sammen. Jeg tror jeg går efter en maskine af en art, så jeg ikke pludselig står med en telefon der er ved at løbe tør for strøm.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"