Dronningens nytårstale

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Dronningens nytårstale

Indlægaf PaleSeptember » 30. dec 2018, 01:41

Ja, det er jo en af de helt faste traditioner for mange af os, at nytårsaften starter med, at man skal se dronningens tale.

Der plejer jo også at være meget fokus på, hvad hun nævner i sin tale fra året, der gik.
Hvad tror du hun nævner fra 2018?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf PaleSeptember » 30. dec 2018, 01:49

Det oplagte er jo selvfølgelig Henriks bortgang og Frederiks runde fødselsdag, men bliver Nicolais model karriere og Alexandras syngen nævnt?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Misantropen » 30. dec 2018, 07:04

Jeg kan ikke forestille mig Alexandras udgivelse bliver nævnt.

Nicolais modelkarriere kunne jeg godt forestille mig indgik, uden det direkte blev nævnt, hvis temaet fx er noget med at livet ikke altid går som man forestiller sig, at det er vigtigt med støtte fra venner og familie, at man skal følge sit eget hjerte etc. Den form for selvstændighed og accept er jo vældig oppe i tiden.

Jeg har ikke umiddelbart nogle bud på hvad hun ellers vil komme ind på, men jeg håber hun vil sige "Og hold så jeres kæft med al jeres brok og tuderi! Tag jer sammen, fej for egen dør og få jer en fornuftig hobby. Tag et kursus i medmenneskelighed, almen dannelse og lev livet i virkeligheden i stedet for gennem kommentarspor til dårlige artikler og opslag på nettet. Så finder I også ud af hvad der er værd at bruge jeres tid og energi på uden jeres liv, værd og sociale kompetencer går tabt. Gud bevare Danmark.".
7
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf landsbytossen » 30. dec 2018, 07:16

Klimaet, evt. den varme sommer.

Hun går i stå, eller starter forfra i en sætning, når hun takker danskerne for deltagelsen ved Henriks død og begravelse.

Alderdom. Hun abdicerer ikke, men siger noget om livet som ældre.

Royal Run

Danskere i udlandet.

Gud
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Halldora » 30. dec 2018, 07:39

Misantropen skrev:Jeg kan ikke forestille mig Alexandras udgivelse bliver nævnt.

Nicolais modelkarriere kunne jeg godt forestille mig indgik, uden det direkte blev nævnt, hvis temaet fx er noget med at livet ikke altid går som man forestiller sig, at det er vigtigt med støtte fra venner og familie, at man skal følge sit eget hjerte etc. Den form for selvstændighed og accept er jo vældig oppe i tiden.

Jeg har ikke umiddelbart nogle bud på hvad hun ellers vil komme ind på, men jeg håber hun vil sige "Og hold så jeres kæft med al jeres brok og tuderi! Tag jer sammen, fej for egen dør og få jer en fornuftig hobby. Tag et kursus i medmenneskelighed, almen dannelse og lev livet i virkeligheden i stedet for gennem kommentarspor til dårlige artikler og opslag på nettet. Så finder I også ud af hvad der er værd at bruge jeres tid og energi på uden jeres liv, værd og sociale kompetencer går tabt. Gud bevare Danmark.".


Ja, det kunne være rart med en opsang for en gangs skyld - at hun går liiiiige til grænsen og bliver den skrappe farmor. Det tror jeg dog desværre ikke sker, selvom det ville være ganske dejligt.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43981

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf paint » 30. dec 2018, 09:22

Jeg kunne godt forestille mig, at hun (måske i lidt forblommede vendinger) vil komme ind på, at kronprinseparret i stadigt stigende omfang, er ved at indtage tronen. F.eks var de (kronprinseparret) på officielt besøg på Færøerne. Fra velunderrettede kilder, siges det at Margrethe var meget tilfreds med deres 'perfomance'.

Parret, vil formentlig i stigende omfang stå for de lange udenlandsrejser, fremover. Især er hun (Margrethe) tilfreds med Mary, som har et skarpt øje på Frederik, som har en kedelig tendens til at falde i søvn, under offentlige begivenheder - som f.eks Folketingets (noget langvarige) åbningstale fra Statsministeren. ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Wizzze » 30. dec 2018, 10:05

Jeg tror ikke hun vil komme ind på Alexandra og Nicolai. Jeg tror hun vil takke for danskernes deltagelse i Henriks Bisættelse og Frederiks fødselsdag, og så vil hun nok snakke lidt generelt om tab og savn, og alderdom. Jeg tror ikke vi får en opsang eller "små dumsmarte bemærkninger" Det er et valgår, så intet der på nogen måde kunne tolkes politisk. Men jeg tror hun vil komme ind på hvor meget vi stresser, og at mange unge kæmper med pres og forventninger, måske vil hun endda snakke sociale medier :gruble: Og så tror jeg ligesom Landsbytossen at klima og den varme sommer bliver nævnt.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. dec 2018, 10:33

landsbytossen skrev:Klimaet, evt. den varme sommer.

Hun går i stå, eller starter forfra i en sætning, når hun takker danskerne for deltagelsen ved Henriks død og begravelse.

Alderdom. Hun abdicerer ikke, men siger noget om livet som ældre.

Royal Run

Danskere i udlandet.

Gud


+ dem, der arbejder nytårsaften.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Misantropen » 30. dec 2018, 11:00

paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at hun (måske i lidt forblommede vendinger) vil komme ind på, at kronprinseparret i stadigt stigende omfang, er ved at indtage tronen. F.eks var de (kronprinseparret) på officielt besøg på Færøerne. Fra velunderrettede kilder, siges det at Margrethe var meget tilfreds med deres 'perfomance'.

Parret, vil formentlig i stigende omfang stå for de lange udenlandsrejser, fremover. Især er hun (Margrethe) tilfreds med Mary, som har et skarpt øje på Frederik, som har en kedelig tendens til at falde i søvn, under offentlige begivenheder - som f.eks Folketingets (noget langvarige) åbningstale fra Statsministeren. ;)

Heldigt mor var glad :-D

Jeg ved ikke om jeg kan følge det er fordi de er ved at indtage tronen, men skiftet kommer jo tættere og tættere på og han derfor er nødt til at være godt rustet og have opbygget et stærkt "image" befolkningen kan være tryg ved. Hans mindre formelle opførsel appellerer jo til rigtig mange, men jeg kunne godt forestille mig at det er nødvendigt han også begynder at vise sin mere seriøse side :gruble:

Men det er jo lidt en balancegang at være kongelig for på den ene side forventer folk de er i øjenhøjde med befolkningen, og samtidig er der almindelige ting der ikke er velset at gøre som kongelig.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Misantropen » 31. dec 2018, 17:59

Hvad synes I om talen?

Vi var da ikke helt ved siden af med emnerne :D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Artem » 31. dec 2018, 18:19

Jeg synes den var indholdsløst
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf fisken80 » 31. dec 2018, 18:28

Det var virkelig en god tale. Jeg synes det er SÅ godt at hun tager fat på emner som at være god nok, at være noget for andre og at være nærværende. Jeg synes faktisk der var noget opsang over talen og det er fedt. Og uanset hvad, så taler hun faktisk mange politikere midt imod når hun opfordrer til at skrue ned for tempoet og tænke over tingene. Det går jo stik imod tanken om konkurrencestatens små soldater...

Jeg bliver gladere og gladere for vores dronning.
19
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf fisken80 » 31. dec 2018, 18:29

Artem skrev:Jeg synes den var indholdsløst


Jeg bliver i tvivl om vi har hørt den samme tale... den var da alt andet end indholdsløs.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf zembra1986 » 31. dec 2018, 18:49

Jeg synes det er en af de bedste taler nogensinde. Hun havde nogle virkeligt gode og relevante budskaber både med klimaet og vores nærvær og opførsel i forhold til sociale medier.

Var specielt vild med hendes meddelelse til de unge som jeg synes ramte SÅ godt, i forhold til nutidens børn/unge og mange af disses præstrationræs, stress og dårlige selvværd/selvtillid.
4
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Dronningens nytårstale

Indlægaf Undtagelsen » 31. dec 2018, 20:16

Jeg synes det var en virkelig virkelig god tale.
Hun forstår at ramme ned, hvor det faktisk knaser lidt og hun gør det godt!
Og så den der direkte til børnene - min datter på knap 4 år var opslugt under hele talen og var meget stolt over at der var blevet sagt noget kun til hende, men ikke til mig.
5

Tilbage til "Generelt"