Sommertid vs normaltid

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Hvad foretrækker du?

Sommertid året rundt
10
17%
Almindelig tid året rundt
29
50%
At der skiftes som nu
19
33%
 
Afgivne stemmer: 58
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Sommertid vs normaltid

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 21. dec 2018, 13:36

Hvis du kunne vælge, ville du så foretrække at det altid var sommertid, almindelig tid eller skiftede som nu?
Jeg ville foretrække sommertid året rundt. Det ville være dejligt at det tidligst blev helt mørkt kl 17.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf HappyPaww » 21. dec 2018, 13:39

Almindelig tid - hader mørke morgener.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Slettet bruger » 21. dec 2018, 13:42

Jeg synes det er fint at der skiftes, men det ville også være o.k. med almindelig tid året rundt.

Men sommertid året rundt synes jeg ikke giver nogen mening. Hvis der er et ønske om at flytte døgnet en time frem for at få mere sollys, skal alle bare stå en time tidligere op i stedet - og det synes jeg kan være en fin idé, jeg står op kl. 5 stort set hver dag bl.a. af den grund. Sæt skole og arbejde til at starte kl. 7 i stedet for kl. 8, det giver det samme som konstant sommertid. Men uret og tiden har jo relation til solen, jeg synes det er dumt at ødelægge den relation.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Pax Romana » 21. dec 2018, 13:47

Almindelig tid.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Artem » 21. dec 2018, 15:24

Det er som at vælge mellem pest eller kolera.
Foretrækker naturligvis at beholde skiftet, da det giver den bedste udnyttelse af dagslyset.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2018, 16:13

Det fungerer bedst for mig med en langsom overgang fra dag til nat og omvendt.

Det generer mig ikke det bliver tidligt mørkt, hvis det er lyst om dagen og jeg får den der overgang til at geare ned og "gå i dvale" til natten.

Jeg ved ikke hvilken tid det harmonerer bedst med. Det passer delvis med begge, men bare jeg kan slippe for skiftet med at ændre tiden vil jeg være glad.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Anlewi » 21. dec 2018, 20:23

Jeg er klart til normaltid
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Raenil » 21. dec 2018, 20:45

Jeg er ligeglad, bare vi ikke skal skifte. Jeg hader at skifte tid.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Myresluger » 21. dec 2018, 21:03

Normaltid.. jeg hader når det er mørkt om morgenen
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Hewlett » 21. dec 2018, 21:23

Lige så meget som jeg forbander det langt væk når vi skal stille uret en time frem, elsker jeg det, når vi får en times ekstra søvn.

Jeg kan ikke vælge og har stemt at jeg foretrækker det, som det er nu.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Artem » 21. dec 2018, 21:57

Lathyrus skrev:Jeg vil virkelig gerne beholde skiftet. Ja, det er da lidt træls en dag eller to ved hvert skift, men det opvejes mange gange af den bedre udnyttelse af dagslys.
Og jeg elsker de lyse sommeraftner - det vil være et stort tab hvis vi skal have normaltid året rundt.

Langt de fleste ure skifter automatisk i dag, er faktisk kun min bil jeg skal stille ur i. Så det er klart til at overskue, og holdt op imod fordelen ved skiftet, så er der jo ingen tvivl om at vi skal blive ved med det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2018, 22:18

Artem skrev:
Lathyrus skrev:Jeg vil virkelig gerne beholde skiftet. Ja, det er da lidt træls en dag eller to ved hvert skift, men det opvejes mange gange af den bedre udnyttelse af dagslys.
Og jeg elsker de lyse sommeraftner - det vil være et stort tab hvis vi skal have normaltid året rundt.

Langt de fleste ure skifter automatisk i dag, er faktisk kun min bil jeg skal stille ur i. Så det er klart til at overskue, og holdt op imod fordelen ved skiftet, så er der jo ingen tvivl om at vi skal blive ved med det.

Hvilke fordele tænker du på her og for hvem?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Artem » 21. dec 2018, 23:00

Misantropen skrev:
Artem skrev:
Lathyrus skrev:Jeg vil virkelig gerne beholde skiftet. Ja, det er da lidt træls en dag eller to ved hvert skift, men det opvejes mange gange af den bedre udnyttelse af dagslys.
Og jeg elsker de lyse sommeraftner - det vil være et stort tab hvis vi skal have normaltid året rundt.

Langt de fleste ure skifter automatisk i dag, er faktisk kun min bil jeg skal stille ur i. Så det er klart til at overskue, og holdt op imod fordelen ved skiftet, så er der jo ingen tvivl om at vi skal blive ved med det.

Hvilke fordele tænker du på her og for hvem?

Optimal udnyttelse af dagslyset, mens vi er vågne. For alle mennesker.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2018, 23:55

Artem skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:Langt de fleste ure skifter automatisk i dag, er faktisk kun min bil jeg skal stille ur i. Så det er klart til at overskue, og holdt op imod fordelen ved skiftet, så er der jo ingen tvivl om at vi skal blive ved med det.

Hvilke fordele tænker du på her og for hvem?

Optimal udnyttelse af dagslyset, mens vi er vågne. For alle mennesker.

Jeg forstår ikke hvorfor det altid bliver antaget at meget dagslys er mest optimalt eller en fordel for alle, men jeg kan sagtens forstå at mange synes det er dejligt med meget dagslys.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Sommertid vs normaltid

Indlægaf Artem » 22. dec 2018, 00:01

Misantropen skrev:
Artem skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:Langt de fleste ure skifter automatisk i dag, er faktisk kun min bil jeg skal stille ur i. Så det er klart til at overskue, og holdt op imod fordelen ved skiftet, så er der jo ingen tvivl om at vi skal blive ved med det.

Hvilke fordele tænker du på her og for hvem?

Optimal udnyttelse af dagslyset, mens vi er vågne. For alle mennesker.

Jeg forstår ikke hvorfor det altid bliver antaget at meget dagslys er mest optimalt eller en fordel for alle, men jeg kan sagtens forstå at mange synes det er dejligt med meget dagslys.

Vi mennesker har brug for lys. Det er jo også et krav i bygningsreglementet at der skal være vinduer med et vist areal i huse, og kontorbygninger. Tilsvarende er det noget arbejdstilsynet går meget op i.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Generelt"