Julestemning

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Julestemning

Indlægaf Raenil » 14. dec 2018, 18:55

Masser af julestemning siden midten af november. Jeg er ham den irriterende kollega der begynder at spille julesange i slutoktober fordi jeg glæder mig. Det det bliver ikke mindre af at børnene er helt oppe at køre.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Julestemning

Indlægaf TinaW » 14. dec 2018, 19:02

Jeg synes det er svært med julen i år, da det er den første, siden min mor døde.
Og så mangler jeg også at vejret opfører sig “juleagtigt”.
Har sagt til min mand, at inden for de næste par år, vil jeg altså holde jul et sted, hvor der er snegaranti.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julestemning

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2018, 20:32

Mit julehumør indfandt sig som sædvanligt i september, og jeg er stadig juleglad.
Så ja, jeg er i julestemning.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Julestemning

Indlægaf computermus » 14. dec 2018, 21:11

Jeg er i julestemning, og ikke mindst på grund af børnene i børnehaven. Bare det at se deres store , spændte øjne , at lytte til deres snak med forældrene, da de blev hentet i dag, hvor de i børnehaven havde holdt " julefrokost " og skulle have deres julegaver til forældrene med hjem.
Så er der stensikker garanti for godt med plus på stemningsbarometeret.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Julestemning

Indlægaf paint » 14. dec 2018, 21:22

LadyFox skrev:Min julestemning kan ligge på at meget lille sted.


Jeg kunne godt forestille mig, at min julestemning også kunne ligge der, uden at der blev pladsproblemer.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Julestemning

Indlægaf Æble » 15. dec 2018, 07:49

Ja sådan nogenlunde.

Vi har træ og pynt og har holdt adventshygge og Juleklip to gange. Jeg har været på den årlige juletir med veninderne. Julefest på arbejdet i går hvor temaet var jul :lol: Vi har set masser af julefilm og julekalendre. Min ældste datter (9år) går stadig meget op i jul, det smitter.

Så endnu en adventshygge med gæster i morgen samt en tur til Lübeck inden jul skal nok få barometeret helt op.

Og vi skal holde jul hjemme hvilket jeg elsker.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Julestemning

Indlægaf Urtekussen » 15. dec 2018, 08:55

Den skal nok komme :)
Vi har sat juletræ op, og det dufter skønt.
Alle julekager er bagt og gaverne købt.
Jeg går på barsel med lillebror på 15 dage, og har begge de store i julen også, så den kommer nok snigende i løbet af næste uge.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Julestemning

Indlægaf Spjaerten » 15. dec 2018, 09:07

Håber den indfinder sig når jeg på lørdag rejser hjem til min mor og skal pynte træ osv.
0
Tryk på * :slem:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Julestemning

Indlægaf fisken80 » 15. dec 2018, 15:20

zembra1986 skrev:For mig består julestemning af ca. 70-80% sne, så så længe der ikke er sne, så kommer jeg aldrig for alvor i julestemning.

Kan dog hjælpe det lidt på vej med julemusik og julefilm, men seriøs julestemning bliver der ikke før der ligger en dynge sne udenfor. Sådan vil jeg nok altid have det.


Jeg har det omvendt. Fordi der alligevel nærmest aldrig er sne til jul, såhar jeg de få gange jeg har oplevet det, haft svært ved at finde julestemningen. Fordi jeg forbinder jul med gråt og lidt kedeligt vejr.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Julestemning

Indlægaf Ladysparrow » 15. dec 2018, 15:29

Jeg er helt klart i julestemning. Vi skal holde jul hjemme for begge vores familier og har brugt masser af tid på at planlægge og pynte.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Julestemning

Indlægaf zembra1986 » 15. dec 2018, 16:03

fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:For mig består julestemning af ca. 70-80% sne, så så længe der ikke er sne, så kommer jeg aldrig for alvor i julestemning.

Kan dog hjælpe det lidt på vej med julemusik og julefilm, men seriøs julestemning bliver der ikke før der ligger en dynge sne udenfor. Sådan vil jeg nok altid have det.


Jeg har det omvendt. Fordi der alligevel nærmest aldrig er sne til jul, såhar jeg de få gange jeg har oplevet det, haft svært ved at finde julestemningen. Fordi jeg forbinder jul med gråt og lidt kedeligt vejr.


Jamen det giver næsten også mere mening at have det sådan, for som du siger er der jo næsten aldrig sne til jul herhjemme.

Tror bare jeg er mærket af alle de julefilm og julesange som involvere et snedækket landskab :genert: De 2 hører bare fortsat uløseligt sammen i min verden og det bliver aldrig "rigtig" jul før der er sne.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Julestemning

Indlægaf Daine » 15. dec 2018, 21:27

zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:For mig består julestemning af ca. 70-80% sne, så så længe der ikke er sne, så kommer jeg aldrig for alvor i julestemning.

Kan dog hjælpe det lidt på vej med julemusik og julefilm, men seriøs julestemning bliver der ikke før der ligger en dynge sne udenfor. Sådan vil jeg nok altid have det.


Jeg har det omvendt. Fordi der alligevel nærmest aldrig er sne til jul, såhar jeg de få gange jeg har oplevet det, haft svært ved at finde julestemningen. Fordi jeg forbinder jul med gråt og lidt kedeligt vejr.


Jamen det giver næsten også mere mening at have det sådan, for som du siger er der jo næsten aldrig sne til jul herhjemme.

Tror bare jeg er mærket af alle de julefilm og julesange som involvere et snedækket landskab :genert: De 2 hører bare fortsat uløseligt sammen i min verden og det bliver aldrig "rigtig" jul før der er sne.

Sne til jul er fantastisk, men ellers foretrækker jeg faktisk gråt og diset vejr. Ikke regn og heller ikke über tåget, men så lidt semimørkt så det er ekstra rart at hygge indendørs og tænde et stearinlys. Det værste vejr er faktisk solskin juleaftensdag, det er ikke spor hyggeligt :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Julestemning

Indlægaf Flora » 15. dec 2018, 21:57

Jeg har masser af julestemning. Jeg prøver lige at sende noget af det ind gennem skærmen. Så kan jer, der mangler, prøve at fange det :deer: :santa2:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Julestemning

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2018, 22:03

Jeg er rigtig meget i julestemning....
Og har været det længe :lun:

Min jul starter altid med at mine søstre og jeg mødes og laver dekorationer, i år var vores far også med :D
Vi lagde ud med en julefrokost aftig frokost, gik amok i lys ler og grønt, holdt pause og spiste æbleskiver. Ungerne hyggede og julemusikken strømmede ud af højtalerne.

Bilradioen står konsekvent på SOFT
Spotifys jule playlister bliver flittigt spillet hjemme
vi har holdt store bagedag, igen med mine søstre og deres børn
Ungerne hygger med at åbne og skrabe julekalendre, og nyder at få adventsgaver.
jeg er god med, med julegaverne - regner med at få købt det sidste imorgen :deer:

Så skal vi bare nyde den sidste uge op til juleaften.
Få bagt vaniliekransen, lavet en ny omgang havregrynskugler og ha lavet lidt konfekt.
Juletræet skal hentes og pyntes.


gårsdagens fine snefald fik da også lige lagt dobbelt op på julestemningen :love2:
At jeg generelt bare har det rigtigt godt, og er glad, for tiden - det gør bestemt også sit!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Julestemning

Indlægaf Suzan » 15. dec 2018, 22:08

Jeg plejer at være ret ligeglad med om det er jul.
Har aldrig holdt den i traditionel forstand som voksen.

Det er ikke sådan så jeg ligefrem hader jul - det intresserer mig bare ikke.

I år har jeg dog pyntet op i hestens boks og jeg har haft nissehue på til et stævne.
Jeg har også forsøgt mig med at lave risengrød i stedet for at købe den færdig.

Det må så være det.
Til gengæld glæder jeg mig som en vanvittig til at lyset vender igen.
0

Tilbage til "Generelt"