Hvilke scams har du været udsat for?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilke scams har du været udsat for?

Indlægaf Misantropen » 8. dec 2018, 21:16

vibbsen skrev:
JoyNips skrev:Det her er ubetinget den bedste spammail, jeg nogensinde har fået!


Uhhh....Det er bare sådan en hvor det KRIBLER i fingrene på mig for at spørge "How much butter do you need - and where can I sent the butter. My local supermarked have a very good offer on butter this week.." :-D

Det er helt sikkert en form for kunstnerstøtte der søges.

0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvilke scams har du været udsat for?

Indlægaf Primerose » 9. dec 2018, 03:07

Jeg oplever relativt ofte (så sent som i formiddags) at blive ringet op af mærkelige numre. De er tilsyneladende danske og starter med +45 men efterfølgende er der 7 eller 9 cifre og eksisterer derfor ikke som et dansk nummer. Hvordan gør de det?
Heldigvis hører jeg sjældent min telefon, da den næsten altid er på lydløs, så tager den ikke.

Jeg har dog også oplevet at tage imod de der “Hello madam, I’m calling regarding an important problem with your personal computer”. Dem afviser jeg altså bare kort og kontant. Men får da helt lyst til at spille med og spilde deres tid lidt, efter at have læst jeres oplevelser :devil:

Den sidste scamting jeg vil nævne er helt vildt træls. Nogle gange om året modtager jeg en sms fra et eller andet parfume/makeupfirma jeg ikke kender. De skriver bla bla gode tilbud på dit og dat. Altså en klar åndssvag reklamesms som jeg er 100 pct sikker på at jeg aldrig bevidst har tilmeldt mig.
Problemet er at der står nederst i sms’en: afmelding af sms skal ske i butik. Men der står FREAKING altid hvilken butik det er :stoned: jeg bliver sindssyg af det! Jeg kan heller ikke blokere telefonnummeret, for det er sendt fra noget andet end tal. Så bloker-funktionen på telefonen virker ikke.
Her mangler jeg en smiley der hiver håret ud af sit eget hovede af frustration.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilke scams har du været udsat for?

Indlægaf hotlips » 9. dec 2018, 04:14

Muspel skrev:Jeg blev en gang ringet op af en snøvlende mand, der udgav sig for at lave en bog om en slægt, sådan en stamtræs bog. Han ville have alle mulige oplysninger fra mig, der virkede komplet irrelevante- og det var det i det hele taget meget fishy. Jeg ventede bare på, at han skulle til at bede om penge på en eller anden måde.

Så jeg lød som en CIA agent og svarede kryptisk på alt - og en del ‘det vil jeg ikke svare på’ -han skulle sku ikke vide, om jeg var i et parforhold. Han havde min adresse - og jeg har set nok true crime til at forestille mig, hvad der kunne ske. Og han lød som en creepy seriemorder. Og man kunne ikke slå firmaet op på nettet (jeg tjekkede under samtalen)

Det viste sig så noget tid efter, at den var god nok. Det VAR en slægtsbog, der var ved at blive skrevet :lol:

Så i nogens slægtsbog optræder jeg med en noget sær beskrivelse. Gad godt læse den :-D


Der er nogle slægtsforskere der kontakter folk og beder om oplysninger til en slægtstavle der angiveligt er bestilt, for ud af de 3-500 er der så en håndfuld der lige bestiller en selv og når de så tager i omegnen af 6000 pr stk så er det en ganske pæn timeløn, de vælger selvfølgelig en familie de allerede har hovedparten af de gamle linjer på via nettet eller andet.

Jeg har engang fået et brev om at der var bestilt en tavle og om jeg ville give oplysninger, det vidste jeg måtte være løgn, min farfar har en af de største private databaser med vores slægt og vi kender grand grand fætre og så videre helt åndssvagt langt ude og alle de der vil have en kopi har fået den, til tider har han bedt om at de selv tog papir med til at printe den ud og han har rødvin nok til at fylde et pænt stort dækketøjsskab men han kunne ikke finde på at bede om penge for det selvom det ville være fair nok at bede om et vist beløb, han har trods alt brugt 20 år på at sidde og tyde dokumenter fra rigsarkivet.

Det blev ikke desto mindre til at to af mine grandmostre bestilte dem, derfor ved jeg hvad de gav, ham der lavede dem havde fortalt dem at der ville være en masse nye oplysninger med om alle nulevende medlemmer og også en masse billeder af folk, men da hovedparten jo ikke ville være med er der kun 8 billeder i og så er det ellers navne, fødselsdag og sted, som han har fået af min farfar gratis,uden det er nævnt nogen steder,det er de der har bidraget med dele der så er blevet lagt til efterhånden heller ikke.

Røvhuller kommer i de særeste former,og det gør fjolser også, det må da have været til at regne ud at det var dumt at prøve at lave det nummer med min farfars egen familie, og at en af os ville ringe og høre hvad der foregik og at en pæn andel af os har vores tavler stående i reolen.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvilke scams har du været udsat for?

Indlægaf ExCoastal » 9. dec 2018, 05:28

dgd2007 skrev:
MocChi skrev:Jeg fik en overgang flere opkald fra +45 numre men der var kun 7 cifre i selve nummeret.

Ja, jeg har også fået nogle opkald hvor jeg netop undrede mig over at der ikke var det sædvanlige antal cifre i nummeret.


Jeg har fået nogle opkald fra amerikanske telefonnumre, hvor der er et ciffer for meget. Og hvis jeg tager telefonen, så er der en kvinde, der kværner løs på spansk i et imponerende tempo. Aner ikke hvad det drejer sig om :forvirret:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvilke scams har du været udsat for?

Indlægaf Muspel » 9. dec 2018, 08:30

hotlips skrev:
Muspel skrev:Jeg blev en gang ringet op af en snøvlende mand, der udgav sig for at lave en bog om en slægt, sådan en stamtræs bog. Han ville have alle mulige oplysninger fra mig, der virkede komplet irrelevante- og det var det i det hele taget meget fishy. Jeg ventede bare på, at han skulle til at bede om penge på en eller anden måde.

Så jeg lød som en CIA agent og svarede kryptisk på alt - og en del ‘det vil jeg ikke svare på’ -han skulle sku ikke vide, om jeg var i et parforhold. Han havde min adresse - og jeg har set nok true crime til at forestille mig, hvad der kunne ske. Og han lød som en creepy seriemorder. Og man kunne ikke slå firmaet op på nettet (jeg tjekkede under samtalen)

Det viste sig så noget tid efter, at den var god nok. Det VAR en slægtsbog, der var ved at blive skrevet :lol:

Så i nogens slægtsbog optræder jeg med en noget sær beskrivelse. Gad godt læse den :-D


Der er nogle slægtsforskere der kontakter folk og beder om oplysninger til en slægtstavle der angiveligt er bestilt, for ud af de 3-500 er der så en håndfuld der lige bestiller en selv og når de så tager i omegnen af 6000 pr stk så er det en ganske pæn timeløn, de vælger selvfølgelig en familie de allerede har hovedparten af de gamle linjer på via nettet eller andet.

Jeg har engang fået et brev om at der var bestilt en tavle og om jeg ville give oplysninger, det vidste jeg måtte være løgn, min farfar har en af de største private databaser med vores slægt og vi kender grand grand fætre og så videre helt åndssvagt langt ude og alle de der vil have en kopi har fået den, til tider har han bedt om at de selv tog papir med til at printe den ud og han har rødvin nok til at fylde et pænt stort dækketøjsskab men han kunne ikke finde på at bede om penge for det selvom det ville være fair nok at bede om et vist beløb, han har trods alt brugt 20 år på at sidde og tyde dokumenter fra rigsarkivet.

Det blev ikke desto mindre til at to af mine grandmostre bestilte dem, derfor ved jeg hvad de gav, ham der lavede dem havde fortalt dem at der ville være en masse nye oplysninger med om alle nulevende medlemmer og også en masse billeder af folk, men da hovedparten jo ikke ville være med er der kun 8 billeder i og så er det ellers navne, fødselsdag og sted, som han har fået af min farfar gratis,uden det er nævnt nogen steder,det er de der har bidraget med dele der så er blevet lagt til efterhånden heller ikke.

Røvhuller kommer i de særeste former,og det gør fjolser også, det må da have været til at regne ud at det var dumt at prøve at lave det nummer med min farfars egen familie, og at en af os ville ringe og høre hvad der foregik og at en pæn andel af os har vores tavler stående i reolen.


JA! det var præcis sådan! Og vi har også allerede en bog. Så VAR det jo en slags scam!
0

Tilbage til "Generelt"