Taxa priser

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Taxa priser

Indlægaf IrmaPigen » 27. nov 2018, 21:00

Konkurrencen på Taxamarkedet bør være fri.

Så kommer der konkurrence og priserne vil falder.

Kbh er i forvejen en af de dyreste biler at køre i taxa i.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6343
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14573

Re: Taxa priser

Indlægaf Pjeps » 27. nov 2018, 22:40

Mange andre der arbejder på søn og helligdage får da også et tillæg på disse dage, hvorfor skal taxafolket ikke belønnes for at ligge og rakke rundt på landevejene, mens andre hygger sig og holder jul?

Jeg arbejder som regel gerne i helligdagene, men det er da kun fordi at jeg får tillæg ( eller ekstra meget fri, da tillæggene ryger til afspadsering)
1
:ninja:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25730

Re: Taxa priser

Indlægaf Delfin » 27. nov 2018, 22:58

Jeg kommer til at mærke det, da jeg skal bruge 4 x taxa, fordi jeg ikke må slæbe min kuffert i år, så jeg kommer til at mærke det, men det går nok endda.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Taxa priser

Indlægaf Daine » 27. nov 2018, 23:31

Pjeps skrev:Mange andre der arbejder på søn og helligdage får da også et tillæg på disse dage, hvorfor skal taxafolket ikke belønnes for at ligge og rakke rundt på landevejene, mens andre hygger sig og holder jul?

Jeg arbejder som regel gerne i helligdagene, men det er da kun fordi at jeg får tillæg ( eller ekstra meget fri, da tillæggene ryger til afspadsering)

Det får taxachaufførerne også - ekstra betaling når det er helligdage. Dette gælder kun “særdage”, pt 5 dage henover jul/nytår, hvor de så skal have endnu mere. Jeg synes såmænd det er fint nok, der i de dage laves et ekstra tillæg - men 10% havde været mere passende, der naturligvis skulle gå til den chauffør der rent faktisk måtte ud at køre.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Taxa priser

Indlægaf Daine » 27. nov 2018, 23:52

Jeg prøvede lige at lave en lille udregning, hvis man skulle med taxa 4x27 fra Herning til hvor jeg bor juleaften. Det er ca 17 km ~ 20 min i bil. På en alm helligdag ville det koste 433,50 pr vej. På en særdag 793,50 pr vej. Så det er knap 1600,- man skal have op af lommen for en forholdsvis kort strækning. Jeg synes det er horribelt og var det mig der var i sådan en situation at jeg skulle betale så meget for at være sammen med familien, så blev jeg nødt til at fravælge det. Og det synes jeg er trist og jeg får sangen “har du penge, så kan du få. Har du ingen, så må du gå” i hovedet.

Jeg ved godt, det er sådan verden er skruet sammen i dag. Og at de har lov til at gøre det, taxaselskaberne. Og jeg var egentlig imod Über i sin tid, men hvis resultatet er dette, så håber jeg på der engang kommer nogle konkurrenter til.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Taxa priser

Indlægaf DenBruneMunk » 28. nov 2018, 04:28

Mon ikke vi kan glæde os over at FLEX trafik kontrakten vist ikke påvirkes i 2018, så disse forhold gør at folk i udkantskommuner, stadig kan køre billigere hjem i år fra julefrokost, også selvom aftaler skal planlægges i rimelig tid før kørsel.

Måske ændres det så i 2019, det vil så betyde meget for rigtig mange ældre som ikke har råd, hvis de igen sætter priserne op, som skete for et års tid siden, selvom det stadig virker billigere end disse priser nævnt.
FLEX trafik er 36kr grundtakst inkl. 10km, derefter 6kr vistnok, pr. km. Det lyder da bedre end de nævnte priser. Så er der lidt andre parametre som gør det billigere men stadig bedre ordning dog med indbygget forsinkelser og samkørsel er tvungen hvor muligt.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Taxa priser

Indlægaf HerErJeg » 28. nov 2018, 05:45

Kørsel i Taxa kan vel sidestilles med at tage kørekort. Der er bil som der slides (hårdt)
på og løn til kørelærer. Der er husleje og leje af køreteknisk anlæg og deslige.
Men den tid og kørte kilometer der lægges hos en kørelærer er langt billigere end nogen taxakørsel.
Et eksempel her: https://www.lisbeth.dk/herning/bil-koer ... s-herning/
16 køretimer, teori og alt muligt for 10.500 kr. Noget af det er selvfølgelig hold, men køretimer er som regel en af gangen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Taxa priser

Indlægaf LadyFox » 28. nov 2018, 06:32

DenBruneMunk skrev:Mon ikke vi kan glæde os over at FLEX trafik kontrakten vist ikke påvirkes i 2018, så disse forhold gør at folk i udkantskommuner, stadig kan køre billigere hjem i år fra julefrokost, også selvom aftaler skal planlægges i rimelig tid før kørsel.

Måske ændres det så i 2019, det vil så betyde meget for rigtig mange ældre som ikke har råd, hvis de igen sætter priserne op, som skete for et års tid siden, selvom det stadig virker billigere end disse priser nævnt.
FLEX trafik er 36kr grundtakst inkl. 10km, derefter 6kr vistnok, pr. km. Det lyder da bedre end de nævnte priser. Så er der lidt andre parametre som gør det billigere men stadig bedre ordning dog med indbygget forsinkelser og samkørsel er tvungen hvor muligt.


På mit arbejde har beboerne gået brev om at hvis de skal bruge Flex-trafik i juledagene så skal det bestilles nu. Jeg ved ikke hvor julen i min familie afholdes nu.
0
...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6469

Re: Taxa priser

Indlægaf Stars » 28. nov 2018, 07:02

abcd skrev:Jeg synes det er fint, så kan det være det er til at få en taxa.


Så skal du nok vælge 4x27

Det er nok ikke let at få en hos 4x48, som kun tager 49 kr i startgebyr
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40713

Re: Taxa priser

Indlægaf Akehurst2 » 28. nov 2018, 08:24

IrmaPigen skrev:Konkurrencen på Taxamarkedet bør være fri.

Så kommer der konkurrence og priserne vil falder.

Kbh er i forvejen en af de dyreste biler at køre i taxa i.


Fri konkurrence ville uden tvivl gøre det billigere i København og andre større byer - og dyrere eller umuligt uden for de store byer.

Det er et politisk valg, om man vil regulere taxamarkedet, så det fx også er muligt at få og betale en taxa uden for større byer.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Taxa priser

Indlægaf DenBruneMunk » 28. nov 2018, 08:45

LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:Mon ikke vi kan glæde os over at FLEX trafik kontrakten vist ikke påvirkes i 2018, så disse forhold gør at folk i udkantskommuner, stadig kan køre billigere hjem i år fra julefrokost, også selvom aftaler skal planlægges i rimelig tid før kørsel.

Måske ændres det så i 2019, det vil så betyde meget for rigtig mange ældre som ikke har råd, hvis de igen sætter priserne op, som skete for et års tid siden, selvom det stadig virker billigere end disse priser nævnt.
FLEX trafik er 36kr grundtakst inkl. 10km, derefter 6kr vistnok, pr. km. Det lyder da bedre end de nævnte priser. Så er der lidt andre parametre som gør det billigere men stadig bedre ordning dog med indbygget forsinkelser og samkørsel er tvungen hvor muligt.


På mit arbejde har beboerne gået brev om at hvis de skal bruge Flex-trafik i juledagene så skal det bestilles nu. Jeg ved ikke hvor julen i min familie afholdes nu.

præcis, de er hurtigt ude, kan se det er 1. og 2. december som er sidste chance for en tur der.

Jeg har personligt kun oplevet dem en tur til Riget, hvor flere lokale her bruger dem til indkøb og lign. , men jo, skal man besøge familie oppe nordpå sjælland, så ved jeg ikke om man kan bruge dem som privat.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25730

Re: Taxa priser

Indlægaf Delfin » 28. nov 2018, 20:39

Jeg finder flekstrafik lidt besværligt, hvis man skal noget til en bestemt tid fx til fra et tog. Man kan risikere at skulle vente temmelig længe på en station. Husker ikke hvor længe det er, men man kan risikere at blive hentet måske en time før nødvendigt. Der er taxa langt mere fleksibelt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Taxa priser

Indlægaf A 7 » 28. nov 2018, 20:57

Akehurst2 skrev:
IrmaPigen skrev:Konkurrencen på Taxamarkedet bør være fri.

Så kommer der konkurrence og priserne vil falder.

Kbh er i forvejen en af de dyreste biler at køre i taxa i.


Fri konkurrence ville uden tvivl gøre det billigere i København og andre større byer - og dyrere eller umuligt uden for de store byer.

Det er et politisk valg, om man vil regulere taxamarkedet, så det fx også er muligt at få og betale en taxa uden for større byer.


Til gengæld er en bolig væsentligt billigere uden for København eller de større byer. Fordele og ulemper følges som regel ad.
1
fisken80
Indlæg: 22336
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1132
Likede indlæg: 52535

Re: Taxa priser

Indlægaf fisken80 » 29. nov 2018, 05:48

Hvis der er nogen der tror, at uber var billige i julen og til nytår, så bør de begynde at tro om igen. Uber er/var ikke idioter og de skruer da også op for deres priser i højtiderne, hvor behovet for kørsel er stort. Hvis man troede andet vil jeg tillade mig at kalde det en kende naivt...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"