Varmepude

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Varmepude

Indlægaf Stars » 13. nov 2018, 11:14

Min datter har til tider mange mens-smerter.
Som jeg husker det, så hjalp det på mig med en varmepude.

Jeg tænkte, at når jeg alligevel skal købe en, skal den være så anvendelig som muligt - så jeg har kigget på denne, som kører på powerbank, og man derfor ikke er bundet til en stikkontakt. (Den fås billigere andre steder, men der var ikke noget godt billede)

Er der nogen, der har erfaring med denne eller lignende?

Og hvad er jeres erfaringer med varme mod mens-smerter?

varmepude.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Varmepude

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 11:46

Jeg er også mest til varme på maven og har sådan en kernefyldt bamse-ting til at komme i mikroovnen.
Og må jeg have lov at anbefale tyskernes håndkøbsmedicin Dolormin. Jeg kan nøjes med 1 tablet de fleste gange, i stedet for to Ipren og en Panodil. Så det er meget mindre man fylder i kroppen. De markedsføres også som deciderede "regelschmerz-tabletten" og kan anvendes af kvinder og børn ned til 12 år.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Varmepude

Indlægaf Stars » 13. nov 2018, 11:47

AstaPasta skrev:Jeg er også glad for varme mod menssmerter, jeg vil bare gerne have varmen på min mave og ikke lænden.
Jeg bruger bare en varmedunk. Det fungerer fint, men er selvfølgelig ikke mobilt.


Jeg forestiller mig, man kan dreje den, så den varmer på maven i stedet for lænden .... i hvert fald på min super-tynde datter.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Varmepude

Indlægaf Lykke » 13. nov 2018, 12:16

Jeg har både en til strøm og en gammeldags hvor man fylder vand i. Har den altid på maven og ikke lænden.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Varmepude

Indlægaf Stitch » 13. nov 2018, 15:02

Jeg knuselsker mine varmepuder. Har både en elektrisk og en med kerner og har brugt dem meget. De er pt. lånt ud til min svigerinde der lider af rædselsfulde menssmerter. Hun synes de hjælper.

Jeg kan i hvert fald anbefale varme mod menssmerter selv også. Det lindrer en del.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Varmepude

Indlægaf Alphilia » 13. nov 2018, 19:29

På mit arbejde anvender vi i stor stil gele-varmepuder (hot-cold, kan fx købes i Matas) ifbm smertelindring
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Varmepude

Indlægaf zembra1986 » 13. nov 2018, 23:02

Jeg har en varmepude og bruger den ofte når jeg har mens smerter og det virker som regel virkelig godt.

Jeg ligger den dog nederst på maven, for det er der jeg klart har flest smerter.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Varmepude

Indlægaf sigge » 14. nov 2018, 07:12

Jeg er også fan af varme mod menssmerter.

Jeg har en pude med kirsebærsten, som kan opvarmes i mikrobølgeovnen. Den kan dog ikke spændes fast, som den viste, og det kunne jeg faktisk godt bruge. For nu er jeg nødt til at ligge på ryggen, når jeg bruger den, og jeg ligger egentlig bedst på siden, men der kan jeg ikke rigtigt få den til at holde sig ordentligt ind mod kroppen. Så jeg synes bestemt det er en god idé at gå efter noget i stil med den viste. Jeg forestiller mig også, at den sagtens kan "vendes om" så varmedelen sidder på maven.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Varmepude

Indlægaf Stars » 14. nov 2018, 07:36

sigge skrev:Jeg er også fan af varme mod menssmerter.

Jeg har en pude med kirsebærsten, som kan opvarmes i mikrobølgeovnen. Den kan dog ikke spændes fast, som den viste, og det kunne jeg faktisk godt bruge. For nu er jeg nødt til at ligge på ryggen, når jeg bruger den, og jeg ligger egentlig bedst på siden, men der kan jeg ikke rigtigt få den til at holde sig ordentligt ind mod kroppen. Så jeg synes bestemt det er en god idé at gå efter noget i stil med den viste. Jeg forestiller mig også, at den sagtens kan "vendes om" så varmedelen sidder på maven.


Jeg har fundet en anden model, der er 20,5 cm bred (den viste er kun 17), og der står i beskrivelsen, at den også kan bruges på maven, så den hopper jeg nok på. Den fås fra 467, hvor den viste fås fra 404 kr.
Jeg tænker, de ekstra cm er det værd.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Generelt"