Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 26. apr 2018, 19:52

Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.

Hvem er det? :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2018, 20:07

HappyPaww skrev:
Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.

Hvem er det? :genert:


FOAs chefforhandler, der i går gik solo i Forligsen.

#enløsningfordennis
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2018, 08:25

Allmost_Famous skrev:
Sorenspige skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har sagt det til hende.


Og hun er bare helt ligeglad?

Ja.


Har du også sagt til hende at det gør hende til en hjerteløs kælling?

Tænker det måske er direkte nok til at hun fatter det.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 29. apr 2018, 12:00

Tilly skrev:Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdtarbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er jeg gal.

Synes lige jeg ville komme med en opdatering, da så mange af jer reagerede på mit indlæg (og tak for det i øvrigt).

Min svoger fik det fortalt til sin hjemmevejleder, med min storesøsters hjælp. Hjemmevejlederen tog kontakt til arbejdspladsen og torsdag havde hende og min svoger så et møde med chefen. Chefen var ked af situationen, og lovede at tage hånd om det ift kollegaen der mobber min svoger. Udover situationen med mobningen, så har min svoger også lidt skavanker med ryggen, som han heller ikke har været god til at få fortalt sin arbejdsplads. Og da det arbejde han hidtil har været sat til har været meget fysisk hårdt, så er det ikke helt ideelt for ham. Så virksomheden vil meget gerne finde nye arbejdsopgaver til ham, hvor han kan gå lidt til hånde med mindre fysisk krævende opgaver. For de vil meget gerne beholde ham. Og så får det også den fordel, at han ikke længere vil skulle arbejde direkte sammen med den ubehagelige kollega.

Så det synes jeg er en rigtig fin og tilfredsstillende løsning. Og min svoger er i hvert fald meget glad. Og han er slet ikke ked af at få nye arbejdsopgaver, tværtimod. Han var snarere lidt bange for at miste sit arbejde, og at virksomheden evt valgte at skille sig af med ham. Så han har fået lidt af sin selvtillid tilbage, da chefen sagde at de bestemt ikke ville af med ham. Og nu er de jo i hvert fald obs på den pågældende kollega. Og min svoger sagde til mig, at nu havde han lært at han skulle huske at sige det til nogen, når der var noget med arbejdet der gjorde ham ked af det.

Og øvrigt, så blev min svoger hjemme fra arbejde resten af denne uge (efter mandag hvor vi fik det at vide). Og chefen har også givet ham lidt ekstra fri her de kommende uger, så han lige kan komme helt ovenpå igen. Og så vil de (virksomheden) bruge tiden på at finde de nye arbejdsopgaver til ham :)
Senest rettet af Tilly 29. apr 2018, 12:49, rettet i alt 1 gang.
56
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 5. maj 2018, 16:45

Endnu engang har en hundeejer brugt sætningen "den gør intet" ... denne gang for en hund der kom gøende imod os, og nærmest stod og hoppede frem mod os da vi kom gående på en offentlig brugt sti, og ejeren kom cyklende.

Er jeg den eneste der ser det totalt upassende i at en hund "angriber" på den måde, den kom ikke tæt på os, men den gøede og det gjorde den hele vejen forbi os, den var vel at mærke uden snor.
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 5. maj 2018, 17:04

cola skrev:Endnu engang har en hundeejer brugt sætningen "den gør intet" ... denne gang for en hund der kom gøende imod os, og nærmest stod og hoppede frem mod os da vi kom gående på en offentlig brugt sti, og ejeren kom cyklende.

Er jeg den eneste der ser det totalt upassende i at en hund "angriber" på den måde, den kom ikke tæt på os, men den gøede og det gjorde den hele vejen forbi os, den var vel at mærke uden snor.


For nogen hundeejere gælder der tilsyneladende helt særlige regler
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 5. maj 2018, 18:12

Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:
7
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 5. maj 2018, 19:43

Lurende Peber skrev:Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:

Utroligt at folk er så elendige til at styre deres hunde.
Min er bare en lille uldtot og bryder dig ikke om (store) hunde, specielt ikke når de kommer farende direkte imod hende.
Men måske kan jeg sige “min hund er syg og smitter” eller noget i den stil
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ExCoastal » 6. maj 2018, 06:42

Lurende Peber skrev:Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:


Min eks og jeg gik tit tur på stranden med hendes lille og lidt buttede terrierblanding, og der er påbud om, at hunde skal være i snor på langt de fleste hundestrande. Og nøjagtig samme ting skete gang efter gang, og hendes hund kunne seriøst ikke lide andre hunde. Han var ikke spor bange for store hunde, han gik direkte efter struben. Der skete aldrig noget alvorligt, men man kan kun håbe, at folk lærer lidt af det.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. maj 2018, 09:46

Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".
Alene personens brug af udråbstegn gør at jeg tænker "Oh hell no".

kuk.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 8. maj 2018, 09:50

kidkomb skrev:Undskyld, men jeg er flad af grin over at der kommer to debattører og straks vil forsvare rygere.
Men folk fra Randers?
-Nix

:lol: :lol:

Det er pragtfuldt! :D :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 8. maj 2018, 09:55

Dirtylittledevil skrev:Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".
Alene personens brug af udråbstegn gør at jeg tænker "Oh hell no".

kuk.jpg

Altså en psykoterapeut eller en venlig sjæl der har set lyset i nogle råd andre også bare skal følge? :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 8. maj 2018, 10:08

Dirtylittledevil skrev:Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".
Alene personens brug af udråbstegn gør at jeg tænker "Oh hell no".

kuk.jpg

Ked-af-det-hed? Den diagnose har jeg sgutte hørt før :gruble:


Det værste er nok, at der faktisk sidder mennesker derude der er så desperate at de kontakter alt og alle for at få det bedre.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 9. maj 2018, 07:33

Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

Billede

https://www.bt.dk/krimi/britta-mistede- ... odtaget-et

Man kan altså ikke bestemme hvordan andre mennesker skal agere imens de gennemgår en stor sorg. Og da slet ikke når det er så kort tid siden deres søn/bror døde. Sikke nogle små mennesker der har sendt det brev...
14
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 9. maj 2018, 17:39

Tilly skrev:Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

..

Jeg fik helt ondt i hjertet af at læse det. :trist: Hvordan kan nogle mennesker være SÅ afstumpede og sølle. Det er fandeme direkte vammelt.
8
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"