Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 25. apr 2018, 17:44

At vores nye spisebord, som vi indtil videre har ventet 3 måneder på, bliver yderligere 1 måned forsinket. Det skulle have været leveret i denne uge. Vi fandt kun ud af forsinkelsen, fordi vi spurgte forhandleren om en status.

Ingen tilbud om kompensation, et gavekort eller noget som helst som undskyldning. Jo forresten, vi fik tilbudt et gratis lånebord :rulle: Fordi sandsynligheden for, at vi har levet uden spisebord i 3 måneder jo er vildt stor.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 25. apr 2018, 18:09

Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 18:10

cola skrev:
Persnikedy skrev:Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene

Er man dårligt opdraget hvis man ber forældre om at få deres børn til at tie stille, DAMN så har jeg dælme og jeg mener det været uopdragen RIGTIG mange gange, for jeg har sku betalt penge for at se filmen, ikke for at høre på dit barn ævle gennem filmen, eller gå foran i køen eller hoppe i sæderne i toget, eller sidde med lyd på filmen uden ørepropper... og jeg vil langt hellere være uopdragen end at lade det ske, for jeg mener det er almindelig pli at tage hensyn til andre end sig selv.


Nej, det skriver jeg da ikke. Min første indskydelse var at kvæle forældrene i daggammel popcorn, men jeg er bedre opdraget end det og valgte at holde mig til hold-kæft blikket
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 25. apr 2018, 18:13

Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 25. apr 2018, 18:33

Persnikedy skrev:
cola skrev:
Persnikedy skrev:Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene

Er man dårligt opdraget hvis man ber forældre om at få deres børn til at tie stille, DAMN så har jeg dælme og jeg mener det været uopdragen RIGTIG mange gange, for jeg har sku betalt penge for at se filmen, ikke for at høre på dit barn ævle gennem filmen, eller gå foran i køen eller hoppe i sæderne i toget, eller sidde med lyd på filmen uden ørepropper... og jeg vil langt hellere være uopdragen end at lade det ske, for jeg mener det er almindelig pli at tage hensyn til andre end sig selv.


Nej, det skriver jeg da ikke. Min første indskydelse var at kvæle forældrene i daggammel popcorn, men jeg er bedre opdraget end det og valgte at holde mig til hold-kæft blikket

Nååå ok så misforstod jeg dit indlæg :-) Jeg vil heller ikke kvæle nogen, men påtale det, bestemt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 26. apr 2018, 04:27

Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Han er mere end upassende.
Hvis vi havde en "Jordens største røvhul af en spassernar"-tråd, ville han være selvskreven.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 26. apr 2018, 06:16

Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...


Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.
6
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 26. apr 2018, 07:02

Smiling_Goat skrev:
sigge skrev:Det er upassende af Brunata, at de først i dag har hængt et opslag op i opgangen om, at de kommer i morgen mellem 9 og 12 og aflæser varmemålere. Der har jeg så ikke tid til at være hjemme - jeg har et job, jeg skal passe.
De må estimere mit forbrug, ligesom de gjorde forrige år, hvor de kom før det angivne tidspunkt, hvilket resulterede i, at min søde far, som havde brugt sin fridag på at hjælpe mig, sad og ventede forgæves i tre timer.


Det er vildt upassende ja.

Kan du måske tage billeder af varmemålerne, finde dit kundenr. Og sende dem oplysningerne via mail?

Sagt af én, der har arbejdet for et el-selskab, kan der være nogle penge at spare ved at undgå estimeringer.

"Mit" el-selskab brød sig i øvrigt af samme grund ikke om at estimere - det skaber bare rod i systemet.

Det er selvfølgelig sagt med forbehold for, at estimering for varmeregnskab findes på anden vis end vi gjorde ved el.


Jeg ved faktisk ikke, om det er muligt med de der fordampningsmålere, der sidder på radiatorerne? Under alle omstændigheder tror jeg også, de skal "nulstilles" på en eller anden måde efter aflæsning, jeg synes han plejer at være henne og banke et eller andet ind på dem.

Jeg er ikke så nervøs for det med at lade dem estimere. Som sagt gjorde de det forrige år, og deres estimat lå ret tæt på mit gennemsnitlige forbrug, og jeg får altid penge tilbage. Jeg har boet her i 9 år, så de har et ret godt grundlag for at gætte mit forbrug. Og så satser jeg på, at jeg får lidt længere varsel til næste år, så jeg kan få lavet en rigtig aflæsning der, og så udjævner det sig jo.

Men jeg havde faktisk overvejet at sende Brunata en mail om, at det ikke er okay med så kort varsling. Så kan jeg jo i samme omgang spørge til det med at sende et billede.
5
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 07:38

Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...


Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.

Ja, jeg kan da godt fundere lidt over om hun overhovedet holder af sin nevø, når hundehvalpens navn er vigtigere end hans følelser.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 26. apr 2018, 08:43

Allmost_Famous skrev:
Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...


Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.

Ja, jeg kan da godt fundere lidt over om hun overhovedet holder af sin nevø, når hundehvalpens navn er vigtigere end hans følelser.


Jeg ved ikke lige hvordan det fungerer hos jer men her ville det være en af de meget sjældne tilfælde hvor jeg ville forsøge at få familien til at blande sig, og jeg er heller ikke i tvivl om at så ville de også gøre det. Hvis hun så valgte at være helt ligeglad så det forhold blive begrænset til et absolut minimum for fremtiden.

Det er jo altid svært med familie, folk har deres nåde at være på og nogle af de ting der kan virke meget voldsomt for en selv kan være så almindeligt for andre at det vil være noget de skal tænke over hele tiden for at ændre og så bliver det umuligt at afgøre hvad der er værst for hvem.

Men fuldstændig overlagt at gøre den slags og så mod et barn, og insistere selv når du har prikket hende på skulderen og spurgt om det nu også er en god idé.. Så må man godt sætte foden ned og blive gnaven.
5
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 09:42

Jeg har skam allerede sagt noget om det til familien.

Min bror har siden snakket om at ville have hund, og spurgte efter forslag til navne. Jeg fik tørt konstateret, at X (navnet på hendes ekskæreste, som var rigtig rådden) ville være et fint hundenavn. Efter hendes blik at dømme og min fars "oh no she didn't"-ansigt, ville der blive ballade hvis det gik den anden vej rundt... :tie:
10
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 26. apr 2018, 11:13

Allmost_Famous skrev:Jeg har skam allerede sagt noget om det til familien.

Min bror har siden snakket om at ville have hund, og spurgte efter forslag til navne. Jeg fik tørt konstateret, at X (navnet på hendes ekskæreste, som var rigtig rådden) ville være et fint hundenavn. Efter hendes blik at dømme og min fars "oh no she didn't"-ansigt, ville der blive ballade hvis det gik den anden vej rundt... :tie:


Men har du prøvet helt bevidst og direkte at sige "prøv lige at hør, jeg har brug for hjælp til det her, vil du ikke nok prøve at få hende til at forstå det?"

Der må vel være en bevidsthed om at situationen med hans far er et potentielt problem og at det er noget der kan blive rigtig svært for ham hvis ikke folk tænker sig lidt om?
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 12:29

Jeg har sagt det til hende.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sorenspige » 26. apr 2018, 17:38

Allmost_Famous skrev:Jeg har sagt det til hende.


Og hun er bare helt ligeglad?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 17:53

Sorenspige skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har sagt det til hende.


Og hun er bare helt ligeglad?

Ja.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"