Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 17:15

Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.

Jeg forstår ikke det upassende. Var det sangen/teksten, mandens udbrud eller begge? :genert:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. apr 2018, 18:24

Juki skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.

Jeg forstår ikke det upassende. Var det sangen/teksten, mandens udbrud eller begge? :genert:


Begge dele. Vi har lige set en film om Auschwitz, og den nu 96-årige hovedperson bliver hjulpet op på plateauet, mens sådan en hopsa-hejsa-børnesang spiller i baggrunden. Stemningen var ikke lige til den slags. Og så teksten passede ikke lige til heller. Manden fik dog samtidig et par bemærkninger om at vare sit sprog.
Senest rettet af Guilded_Lily 7. apr 2018, 19:04, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 7. apr 2018, 18:53

Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.


Jeg vidste ikke, der findes en film. Kan den findes på nettet mon?

Tænk at hun stadig er i gang i den alder
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. apr 2018, 19:02

Delfin skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.


Jeg vidste ikke, der findes en film. Kan den findes på nettet mon?

Tænk at hun stadig er i gang i den alder


Den hedder "Arlette - En historie vi aldrig glemmer". De arbejder på at få mulighed for at udgive den til streaming til undervisningsbrug. Men om den bliver offentligt tilgængelig, ved jeg ikke. Den har været vist rundt omkring i landets biografer.

Der findes en anden film med hende på folkedrab.dk. Den er 9 år gammel, og hun virker mere frisk (naturligt nok). Den indeholder selvfølgelig mange af de samme dele som den danske film. Hun havde lidt svært ved at holde fokus på de spørgsmål, hun blev stillet i dag og tabte ind imellem tråden. Hun giver ikke længere foredrag, så det var vigtigt for hende at lave filmen, så fremtidens unge også får hendes historie med. Det rørte mig, for jeg gør netop meget ud af 2. Verdenskrig og Holocaust i min historieundervisning.

https://folkedrab.dk/temaer/fokus-paa-a ... -auschwitz
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 23:48

Guilded_Lily skrev:
Juki skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.

Jeg forstår ikke det upassende. Var det sangen/teksten, mandens udbrud eller begge? :genert:


Begge dele. Vi har lige set en film om Auschwitz, og den nu 96-årige hovedperson bliver hjulpet op på plateauet, mens sådan en hopsa-hejsa-børnesang spiller i baggrunden. Stemningen var ikke lige til den slags. Og så teksten passede ikke lige til heller. Manden fik dog samtidig et par bemærkninger om at vare sit sprog.

Ah på den måde.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 8. apr 2018, 16:00

Et par af dem jeg følger på Instagram poster af og til billeder eller små film når de er ude og køre bil. Fra førersædet, that is
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 9. apr 2018, 13:16

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... A5de%C2%AB

Jeg kender flere der ser det som det mest naturlige at tage sine sko op i møbler. Selv dem med stofbetræk og lign.! Forleden havde besøg af en pige der tog sine sko op i min seng for at snørre dem. Altså med sålen ned i lagnet.
Kan folk ikke selv se hvor dårlig stil det er!?
7
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf PaleSeptember » 10. apr 2018, 15:00

Det her finder jeg voldsomt upassende (fra vores lokale facebookgruppe).

Udklip.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 10. apr 2018, 15:05

PaleSeptember skrev:Det her finder jeg voldsomt upassende (fra vores lokale facebookgruppe).

Udklip.PNG


Min første tanke var at vedkommende ville beskylde ham for at ville være upassende med geden. Tyveri er selvfølgelig også upassende but you know...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pilen » 10. apr 2018, 16:33

PaleSeptember skrev:Det her finder jeg voldsomt upassende (fra vores lokale facebookgruppe).

Udklip.PNG


Sjovt, vi er vist fra samme område :) Jeg har lige læst den tråd også. Den blev heldigvis stoppet af admin, som skrev, at hun måtte kontakte kommunen. Den tråd var da bare underlig og upassende fra flere sider.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 10. apr 2018, 21:51

PaleSeptember skrev:Det her finder jeg voldsomt upassende (fra vores lokale facebookgruppe).

Udklip.PNG


Jeg har engang taget billeder af nogle geder ;)
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 11. apr 2018, 17:40

Da en eller anden form for sælger i dag, efter at have fået mit efternavn stavet for sig, spørger... er det et du er gift til eller har du været til nymerolog (min ordbog virker ikke i dag), jeg måtte så svare at nej, det er arvet.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 23:22

Dmitra skrev:I supermarkedet i går var der et par. Manden gik med krykker og var tydeligvis uvant med det. Konen (ved jo ikke om de er gift, men for nemheds skyld) var yderst upassende, hun hakkede bare i ham manden, lukkede lågerne til køleskabet meget vredt og var bare virkelig spydig, manden skulle bruge noget og hun sagde meget farvet "kan du selv hente det eller skal jeg gøre det"? Hendes stemme (tonelejet) gjorde ham virkelig lille. Og så stank hun af sved og det eneste ord jeg kunne tænke i forhold til hende var "havgasse". Måske er jeg upassende der, men hun var virkelig modbydelig at opleve.

Du skulle næsten have tilbudt ham din hjælp :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Klummerlig » 14. apr 2018, 13:59

Når man inviterer gæster til kl 16 og styrter rundt hele dagen for at blive klar.
15.55 skriver de "vi kører nu"
Der er tre kvarters kørsel hertil.

Jeg er tosset!
19
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 14. apr 2018, 14:04

Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:I supermarkedet i går var der et par. Manden gik med krykker og var tydeligvis uvant med det. Konen (ved jo ikke om de er gift, men for nemheds skyld) var yderst upassende, hun hakkede bare i ham manden, lukkede lågerne til køleskabet meget vredt og var bare virkelig spydig, manden skulle bruge noget og hun sagde meget farvet "kan du selv hente det eller skal jeg gøre det"? Hendes stemme (tonelejet) gjorde ham virkelig lille. Og så stank hun af sved og det eneste ord jeg kunne tænke i forhold til hende var "havgasse". Måske er jeg upassende der, men hun var virkelig modbydelig at opleve.

Du skulle næsten have tilbudt ham din hjælp :D


Jeg overvejede det faktisk men med hende furien inde for høreafstand blev jeg enig med mig selv om det nok var sundest, trods alt både for ham manden og mig at jeg lod være :D.


Måske var han bare en pyllerrøv, som ikke fejlede noget særligt.

Ikke at hun behøver hakke ham hele vejen gennem supermarkedet dog :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"