Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 19. jun 2022, 12:39

Galoldriel skrev:
Galoldriel skrev:Jeg synes, at den kvinde, som sidder uden for den café, jeg sidder på, og fører en meget højlydt samtale, der tydeligvis er et skænderi med hendes mor, i telefonen, er sindssygt upassende.

Hun har telefonen på medhør (jeg kan dog ikke høre moren), og sidder og skriger ned i den. Jeg har svært ved at fatte, at man kan have så ringe situationsfornemmelse, at hun synes, alle mulige fremmede skal involveres i hendes personlige problemer. Det er decideret tæerkrummende at betragte.

OMG. Jeg har været gæst på denne her café utroligt mange gange, og inden for de sidste par dage har der været nogle nutcases, som får taget til at lette på mit kranium. Lige nu befinder der sig en yngre kvinde herinde, som sidder og underholder en anden kvinde, hun vist ikke kender, med at hun vil skære sin tissekone af og forsøge at gro sig en pik, så hun kan pisse stående op. Hun har flere gange halvråbt "DU HAR IKKE EN PIK, HAR DU!", mens hun tændte og slukkede for sin lighter. Ejeren har været henne og spørge hende, om hun er okay. Jeg synes, han er for blid. Han burde have vippet hende ud.

Nu er hun så gået udenfor, og tigget smøger af nogle kunder, der sidder derude. Hun har fået én, og umiddelbart efter begynder hun at stå og remse tal op. Det giver ingen mening.

Hun er nok psykotisk i en eller anden udstrækning. Men selvom jeg i bund og grund har ondt af hende, er det utroligt ubehagelig at have vandrende frem og tilbage i nærheden.

Ej, er der da ikke nogen der sørger for at hun får hjælp?
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1100
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 223
Likede indlæg: 3755

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Galoldriel » 19. jun 2022, 12:58

Misantropen skrev:Ej, er der da ikke nogen der sørger for at hun får hjælp?


Hun opførte sig på intet tidspunkt fysisk truende. Og hun truede heller ikke. Og selvom jeg skriver "psykotisk i en eller anden udstrækning", aner jeg reelt ikke, om hun var det. Hun kunne sådan set også bare være fuld.

Jeg overvejede slet ikke at ringe til politiet, fordi hun alligevel i ret vid udstrækning kunne tage vare på sig selv. Hun bestilte mad og kaffe og sludrede med ekspedienten imens. Derfor var det pænt overraskende at høre hende begynde at sige sådan noget.

Ville politiet rykke ud til den slags, medmindre en person decideret truede med overfald eller var i gang med at udføre et? Det var under ingen omstændigheder mit indtryk, at hun var til fare for sig selv heller, men at hun "bare" sagde nogle sære ting for at fremprovokere en reaktion hos den anden kvinde.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 19. jun 2022, 13:05

Galoldriel skrev:
Misantropen skrev:Ej, er der da ikke nogen der sørger for at hun får hjælp?


Hun opførte sig på intet tidspunkt fysisk truende. Og hun truede heller ikke. Og selvom jeg skriver "psykotisk i en eller anden udstrækning", aner jeg reelt ikke, om hun var det. Hun kunne sådan set også bare være fuld.

Jeg overvejede slet ikke at ringe til politiet, fordi hun alligevel i ret vid udstrækning kunne tage vare på sig selv. Hun bestilte mad og kaffe og sludrede med ekspedienten imens. Derfor var det pænt overraskende at høre hende begynde at sige sådan noget.

Ville politiet rykke ud til den slags, medmindre en person decideret truede med overfald eller var i gang med at udføre et? Det var under ingen omstændigheder mit indtryk, at hun var til fare for sig selv heller, men at hun "bare" sagde nogle sære ting for at fremprovokere en reaktion hos den anden kvinde.

Nå, så er jeg mere rolig. Det er jo et helt andet scenarie.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 24. jun 2022, 10:03

Galoldriel skrev:
Misantropen skrev:Ej, er der da ikke nogen der sørger for at hun får hjælp?


Hun opførte sig på intet tidspunkt fysisk truende. Og hun truede heller ikke. Og selvom jeg skriver "psykotisk i en eller anden udstrækning", aner jeg reelt ikke, om hun var det. Hun kunne sådan set også bare være fuld.

Jeg overvejede slet ikke at ringe til politiet, fordi hun alligevel i ret vid udstrækning kunne tage vare på sig selv. Hun bestilte mad og kaffe og sludrede med ekspedienten imens. Derfor var det pænt overraskende at høre hende begynde at sige sådan noget.

Ville politiet rykke ud til den slags, medmindre en person decideret truede med overfald eller var i gang med at udføre et? Det var under ingen omstændigheder mit indtryk, at hun var til fare for sig selv heller, men at hun "bare" sagde nogle sære ting for at fremprovokere en reaktion hos den anden kvinde.

Kunne også være tourettes.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. jul 2022, 08:03

Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:
1
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 382
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 46
Likede indlæg: 912

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Posedamen » 20. jul 2022, 08:09

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:

Det gør jeg også :genert: det er ikke fordi mine svigerforældre sidder i et super dyrt hus, men der ville nok falde 500k af til hver af børnene + whatever der er i opsparing. Er jo også en slags penge :genert:
Der er forhåbenligt mange år til.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 20. jul 2022, 08:12

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg ved ikke om det er ofte jeg tænker på det men jeg har nu også tænkt at arven efter mine forældre (som jeg kender størrelsen på i runde tal) ville lande på et tørt sted lige nu. Uden st jeg ønsker dem døde selvfølgelig!
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Rhododendron
Indlæg: 436
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Rhododendron » 20. jul 2022, 08:54

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg har en ikke-biologisk forældre som er god for mange millioner. Desværre er h*n ikke typen der har styr på testamente, så jeg forventer at arve 0 kr. :genert: Men tanken/håbet om at der var styr på testamentet, kommer nogle gange til mig :afro:
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. jul 2022, 12:19

Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg har en ikke-biologisk forældre som er god for mange millioner. Desværre er h*n ikke typen der har styr på testamente, så jeg forventer at arve 0 kr. :genert: Men tanken/håbet om at der var styr på testamentet, kommer nogle gange til mig :afro:

Kunne du ikke drop a hint? :fløjt:
0
Rhododendron
Indlæg: 436
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Rhododendron » 20. jul 2022, 12:29

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg har en ikke-biologisk forældre som er god for mange millioner. Desværre er h*n ikke typen der har styr på testamente, så jeg forventer at arve 0 kr. :genert: Men tanken/håbet om at der var styr på testamentet, kommer nogle gange til mig :afro:

Kunne du ikke drop a hint? :fløjt:


Der har været snakket om det for nogle år siden, så jeg synes ikke om at bringe det op igen :genert:
Tilgangen til det er, at bio-barn bare kan dele med mig bagefter. Men den løsning tror jeg ikke bliver særlig køn :tie:
0
Aesel82
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4261

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aesel82 » 20. jul 2022, 12:38

Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg har en ikke-biologisk forældre som er god for mange millioner. Desværre er h*n ikke typen der har styr på testamente, så jeg forventer at arve 0 kr. :genert: Men tanken/håbet om at der var styr på testamentet, kommer nogle gange til mig :afro:

Kunne du ikke drop a hint? :fløjt:


Der har været snakket om det for nogle år siden, så jeg synes ikke om at bringe det op igen :genert:
Tilgangen til det er, at bio-barn bare kan dele med mig bagefter. Men den løsning tror jeg ikke bliver særlig køn :tie:


Det “må” man heller ikke bare. Så skal du betale afgift af beløbet (som bio-barn jo også har betalt afgift af ved arv).
0
Rhododendron
Indlæg: 436
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Rhododendron » 20. jul 2022, 12:44

Aesel82 skrev:
Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Rhododendron skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Det er upassende hvor ofte jeg tænker på hvor mange penge vi kommer til at arve efter min svigerfar.






Men jeg tror det er en del :genert:


Jeg har en ikke-biologisk forældre som er god for mange millioner. Desværre er h*n ikke typen der har styr på testamente, så jeg forventer at arve 0 kr. :genert: Men tanken/håbet om at der var styr på testamentet, kommer nogle gange til mig :afro:

Kunne du ikke drop a hint? :fløjt:


Der har været snakket om det for nogle år siden, så jeg synes ikke om at bringe det op igen :genert:
Tilgangen til det er, at bio-barn bare kan dele med mig bagefter. Men den løsning tror jeg ikke bliver særlig køn :tie:


Det “må” man heller ikke bare. Så skal du betale afgift af beløbet (som bio-barn jo også har betalt afgift af ved arv).


Det ved jeg godt, men tænker slet ikke at det bliver aktuelt. For hvem giver frivilligt halvdelen af sin millionarv væk, hvis det ikke er noteret nogle steder :fløjt: Men det kan være der ligger lidt krummer under hovedpuden, der ikke bliver regnet med :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46280

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 14. aug 2022, 08:29

En stor gruppe løbere der skulle løbe fra Utterslev Mose mod Grundtvig Kirken og som derfor løber af den store sti igennem Bispebjerg Kirkegård - ved en af de første mindre stier hvor man kan dreje ind mod gravende er der en løber der drejer ked og sætter sig bag en busk så hun er skjult fra den store sti, men helt blottet fra den side med mandæiske grave.

Altså seriøst. Man sætter sig sgu da ikke og tisser på en kirkegård, og da slet ikke når man få minutter inden har løbet rundt nede ved en mose. Skal man tisse når man er på kirkegården må man opsøge toiletterne.
31
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6504
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14436

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 6. okt 2022, 08:15

Set i bussen (ja det er tyggegummi :badr: )

received_3285747091688056.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46280

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 1. nov 2022, 11:18

Generelt virker de mor og datter Manniche ikke som de mest sympatiske mennesker - men altså, helt ærligt. En lille bitte smule situationsfornemmelse... :puke:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21
...

Tilbage til "Generelt"