Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2021, 08:55

Var til min mors 60-års fødselsdag i går.
Det blev holdt på en kro, og var klassisk suppe steg og is, sådan et heldagsarrangement.

Efter kaffen, men inden skrub-af mad, er der blandt andet øl og vand på "tag selv", og jeg sidder med en øl.
En af gæsterne (min mors gamle venner, som jeg også som barn har besøgt men ikke set i måske 20 år) kommenterer til mig:
Tror du snart du kan tåle flere af dem der?
Mig: det er nr 3 jeg får i dag?
Hende: jaja, men du fik jo også to glas rødvin og to glas hvidvin.

Ej, jeg følte mig simpelthen stemplet som en dranker. Det var så ubehageligt!
Min mand og jeg havde på forhånd aftalt, at han kørte hjem, og jeg var på ingen måde voldsomt påvirket. Jeg kunne sagtens tage mig af mine børn også, hælde mad op, sørge for de sad pænt osv.
Jeg kan forstå, hvis jeg sad og snøvlede og savlede i et hjørne, men jeg var altså helt i stand til at tage vare på mig selv.
Både min mand og min søster bekræftede mig i det.

I dag har jeg det helt dårligt over det.
12
2011
2015
2018
2020
2023
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 22. aug 2021, 08:59

Urtekussen skrev:Var til min mors 60-års fødselsdag i går.
Det blev holdt på en kro, og var klassisk suppe steg og is, sådan et heldagsarrangement.

Efter kaffen, men inden skrub-af mad, er der blandt andet øl og vand på "tag selv", og jeg sidder med en øl.
En af gæsterne (min mors gamle venner, som jeg også som barn har besøgt men ikke set i måske 20 år) kommenterer til mig:
Tror du snart du kan tåle flere af dem der?
Mig: det er nr 3 jeg får i dag?
Hende: jaja, men du fik jo også to glas rødvin og to glas hvidvin.

Ej, jeg følte mig simpelthen stemplet som en dranker. Det var så ubehageligt!
Min mand og jeg havde på forhånd aftalt, at han kørte hjem, og jeg var på ingen måde voldsomt påvirket. Jeg kunne sagtens tage mig af mine børn også, hælde mad op, sørge for de sad pænt osv.
Jeg kan forstå, hvis jeg sad og snøvlede og savlede i et hjørne, men jeg var altså helt i stand til at tage vare på mig selv.
Både min mand og min søster bekræftede mig i det.

I dag har jeg det helt dårligt over det.


Der er seriøst nogle mennesker som skulle lære at passe deres egen kasse.
17
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2021, 08:59

Kan lige nævne, at en stor del af gæsterne (også hende som kommenterede) i går var missionske. Men helt ærligt, der er da ikke noget særligt næstekærligt ved at tale sådan til andre mennesker og nidkært holde øje med deres indtag?

For pokker, det er nærmest første fest i halvandet år vi har været til, og jeg var som sagt ikke engang voldsomt beruset. Det var jo strakt over en hel dag.
6
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2021, 09:00

Hvis man ikke vil have at folk siger ja tak, så skal man slet ikke sætte øl og vin på bordene.

(Og hvor har det bare ramt mig, siden jeg føler behov for at retfærdiggøre mig selv, åbenbart)
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 22. aug 2021, 09:04

Urtekussen skrev:Kan lige nævne, at en stor del af gæsterne (også hende som kommenterede) i går var missionske. Men helt ærligt, der er da ikke noget særligt næstekærligt ved at tale sådan til andre mennesker og nidkært holde øje med deres indtag?

For pokker, det er nærmest første fest i halvandet år vi har været til, og jeg var som sagt ikke engang voldsomt beruset. Det var jo strakt over en hel dag.

For mit utrænede øje, virker essensen af frelstes* handlinger at være : Nedgør andre for dermed at hæve dig selv. :rulle:

*frelste såvel politisk som religiøst som woke som …… whatever.
16
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2021, 09:17

Urtekussen skrev:Kan lige nævne, at en stor del af gæsterne (også hende som kommenterede) i går var missionske. Men helt ærligt, der er da ikke noget særligt næstekærligt ved at tale sådan til andre mennesker og nidkært holde øje med deres indtag?

For pokker, det er nærmest første fest i halvandet år vi har været til, og jeg var som sagt ikke engang voldsomt beruset. Det var jo strakt over en hel dag.

Selv hvis du var mere fuld end du var, så skal hun da bare lukke. Din mand var med, og det der med om børn må se fulde forældre er et spørgsmål om holdninger og ikke en endegyldig sandhed som kan bruges til at banke folk i hovedet med til fester.
8
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 22. aug 2021, 09:26

Urtekussen skrev:Var til min mors 60-års fødselsdag i går.
Det blev holdt på en kro, og var klassisk suppe steg og is, sådan et heldagsarrangement.

Efter kaffen, men inden skrub-af mad, er der blandt andet øl og vand på "tag selv", og jeg sidder med en øl.
En af gæsterne (min mors gamle venner, som jeg også som barn har besøgt men ikke set i måske 20 år) kommenterer til mig:
Tror du snart du kan tåle flere af dem der?
Mig: det er nr 3 jeg får i dag?
Hende: jaja, men du fik jo også to glas rødvin og to glas hvidvin.

Ej, jeg følte mig simpelthen stemplet som en dranker. Det var så ubehageligt!
Min mand og jeg havde på forhånd aftalt, at han kørte hjem, og jeg var på ingen måde voldsomt påvirket. Jeg kunne sagtens tage mig af mine børn også, hælde mad op, sørge for de sad pænt osv.
Jeg kan forstå, hvis jeg sad og snøvlede og savlede i et hjørne, men jeg var altså helt i stand til at tage vare på mig selv.
Både min mand og min søster bekræftede mig i det.

I dag har jeg det helt dårligt over det.


Jeg synes sgu ikke, at to glas rødvin, to glas hvidvin og tre øl over en hel dag er specielt meget. Det lyder da som et meget normalt niveau, når man er til fest. Og uanset skal hun da bare blande sig uden om.
8
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Smiling_Goat » 22. aug 2021, 09:40

Urtekussen skrev:Kan lige nævne, at en stor del af gæsterne (også hende som kommenterede) i går var missionske. Men helt ærligt, der er da ikke noget særligt næstekærligt ved at tale sådan til andre mennesker og nidkært holde øje med deres indtag?

For pokker, det er nærmest første fest i halvandet år vi har været til, og jeg var som sagt ikke engang voldsomt beruset. Det var jo strakt over en hel dag.


Du har talt med din mand og andre der kender dig og som så dig. De siger, at de ikke forstår, hvad hun mener, så den ligger på hende.

Nogle mennesker er idioter. Du mødte én. Trist for hende at hun åbenbart ikke kan slappe af med gamle venner og "slå håret ud." Det kan du heldigvis. Glem hende.
16
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 22. aug 2021, 09:41

Urtekussen skrev:Kan lige nævne, at en stor del af gæsterne (også hende som kommenterede) i går var missionske. Men helt ærligt, der er da ikke noget særligt næstekærligt ved at tale sådan til andre mennesker og nidkært holde øje med deres indtag?

For pokker, det er nærmest første fest i halvandet år vi har været til, og jeg var som sagt ikke engang voldsomt beruset. Det var jo strakt over en hel dag.


Nogle missionske mennesker kan være meget lidt rummelige, når det kommer til alkohol. Min fætter er indremissionsk, og det er stort set alle hans og konens venner også. Til deres bryllup sad jeg ved bord med nogle af vennerne og noget af min familie. Under forretten, hvor folk kun lige havde nået at nippe til det første glas hvidvin, hvislede en af veninderne til sin sidemand: “Det er så træls, at folk altid skal være fulde til fester.” Altså brudeparret drikker selv en smule alkohol og havde jo valgt, at det skulle serveres til deres bryllup, men de her venner hører så til den helt afholdende fløj. Der var i øvrigt ingen, der var fulde på noget tidspunkt heller ikke sent på aftenen.
Senere efter maden sad jeg ved et bord sammen med min søster, fætter (ikke gommen) og kusine, da min tante (gommens mor) kommer hen og hvisker til os, om der ikke var nogen, der kunne drikke en øl, for hun havde lyst til en, men ville ikke drikke alene under de dømmende øjne fra afholdsfolkene.

Så nej, de er ikke altid så næstekærlige overfor folk udenfor deres egen flok. Og du gjorde absolut ikke noget forkert, og behøver på ingen måde forsvare dig. Damen skulle vist finde noget andet at gå op i, i stedet for at sidde og tælle hvor mange glas vin du drikker.
11
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Contrast » 22. aug 2021, 10:15

Det er da også ud over alle grænser, at hun decideret holder regnskab med hvor mange glas du har indtaget over en hel dag :8: Hun skal da bare passe sin egen butik!
19
Inge Færch Schott
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Straniera » 22. aug 2021, 14:27

Contrast skrev:Det er da også ud over alle grænser, at hun decideret holder regnskab med hvor mange glas du har indtaget over en hel dag :8: Hun skal da bare passe sin egen butik!


Enig. Hun må virkelig have kedet sig, siden hun ligefrem sidder og holder regnskab og bruger tiden til at dømme andre. Hvorfor så overhovedet tage til fest?

Den mængde alkohol, Urtekussen drak, lyder da helt normal. Jesus, altså, den religiøse dame trænger vist til en stærk drink, så hun kan loosen up a little...
3
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2021, 14:38

Jeg sad ved samme bord som hende, og syntes vi havde det så hyggeligt, lige indtil hun sagde det dér.
Jeg blev godt nok ramt, kan jeg mærke.
Igen, kunne forstå hvis hun var bekymret for mit ve og vel, fordi jeg ikke var sammenhængende overhovedet, men jeg var altså helt klar i hovedet.
1
2011
2015
2018
2020
2023
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 23. aug 2021, 13:35

Urtekussen skrev:Jeg sad ved samme bord som hende, og syntes vi havde det så hyggeligt, lige indtil hun sagde det dér.
Jeg blev godt nok ramt, kan jeg mærke.
Igen, kunne forstå hvis hun var bekymret for mit ve og vel, fordi jeg ikke var sammenhængende overhovedet, men jeg var altså helt klar i hovedet.


Du skulle have bøvset hende direkte i ansigtet og med Stewart Stardust-dræven bedt hende padle sin egen kano :-D
19
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Petrix » 23. aug 2021, 14:12

At Viktor Akselsen nu flytter til Dubai
2
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf paint » 23. aug 2021, 14:45

Petrix skrev:At Viktor Akselsen nu flytter til Dubai


Det gør de allesammen, når de begynder at tjene mange penge, og skattefar banker på døren. Nogle gange Monaco andre gange Dubai. Caroline Wozniacki, hvis far var på dagpenge hele hendes barndom, og derfor kunne træne hende hver dag, flyttede til Monaco, da pengene rigtigt begyndte at komme.
Poul Erik Højer, som vandt guld ved OL i badminton, rykkede teltpælene og flyttede til Monaco (= ingen skat) da pengene begydte at tikke ind. Han flyttede dog hjem igen, da han ikke havde så mange tilbage. Kenneth Carlsen osv. osv. tog samme vej.
13
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"