Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 17. aug 2020, 15:48

Jeg havde et lille intermezzo med en (efter min mening) upassende kvinde i supermarkedet i dag. Hun stod bag mig i køen, lidt tættere på end jeg brød mig om ift. corona, men jeg er for konfliktsky til at sige noget. Jeg stod så ved “hold afstand”-mærket for enden af båndet og ventede på, at kunden foran mig blev færdig med at betale, da jeg havde lagt mine varer op. Kvinden bag mig siger, “går du ikke lige frem?” Hvortil jeg svarer, “nej. Jeg praktiserer det med at holde afstand. Når der er genopblusning, og man har forældre i risikogruppen så...” Hvortil kvinden vrisser “årh, hold dog op!” og går helt tæt på mig og kaster sine varer på båndet. Jeg ville lidt ønske, at jeg havde sagt til hende, at jeg ikke syntes, det var mig, der skulle holde op. Men den sætning kom jeg først på bagefter. Desuden flyttede kunden foran mig sig i det samme, så jeg gik frem til næste mærke.
12
You can't spell awesome without me.
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf pisimodvind » 17. aug 2020, 15:50

sigge skrev:Jeg havde et lille intermezzo med en (efter min mening) upassende kvinde i supermarkedet i dag. Hun stod bag mig i køen, lidt tættere på end jeg brød mig om ift. corona, men jeg er for konfliktsky til at sige noget. Jeg stod så ved “hold afstand”-mærket for enden af båndet og ventede på, at kunden foran mig blev færdig med at betale, da jeg havde lagt mine varer op. Kvinden bag mig siger, “går du ikke lige frem?” Hvortil jeg svarer, “nej. Jeg praktiserer det med at holde afstand. Når der er genopblusning, og man har forældre i risikogruppen så...” Hvortil kvinden vrisser “årh, hold dog op!” og går helt tæt på mig og kaster sine varer på båndet. Jeg ville lidt ønske, at jeg havde sagt til hende, at jeg ikke syntes, det var mig, der skulle holde op. Men den sætning kom jeg først på bagefter. Desuden flyttede kunden foran mig sig i det samme, så jeg gik frem til næste mærke.

Det har ellers været en af glæderne ved Corona, at folk ikke træder helt op i røven på dig i køen
Samt alle de der upassende krammere, man kan undgå
5
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Afskylia » 21. sep 2020, 07:15

Jeg har været til 18 års fødselsdag i weekenden. Fasteren på 50+ giver fødselaren en et gavekort til en tatovering. De skal have en slags venindetatovering på armen hvor der skal stå YOLO. ( jeg er så gammel at jeg måtte google hvad det betød :) ) Pigen har ikke et brændende ønske om tatoveringer men virker til at være glad for at hende og fasteren ”har noget sammen”.

Jeg synes det er upassende at en voksen dame giver sådan en gave til en letpåvirkelig pige som ikke føler hun kan sige nej eller helt kan overskue konsekvenserne af tatovering og så YOLO! Come on.. :stoned:
38
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Jadajada » 21. sep 2020, 09:10

Afskylia skrev:Jeg har været til 18 års fødselsdag i weekenden. Fasteren på 50+ giver fødselaren en et gavekort til en tatovering. De skal have en slags venindetatovering på armen hvor der skal stå YOLO. ( jeg er så gammel at jeg måtte google hvad det betød :) ) Pigen har ikke et brændende ønske om tatoveringer men virker til at være glad for at hende og fasteren ”har noget sammen”.

Jeg synes det er upassende at en voksen dame giver sådan en gave til en letpåvirkelig pige som ikke føler hun kan sige nej eller helt kan overskue konsekvenserne af tatovering og så YOLO! Come on.. :stoned:


:rock:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 25. sep 2020, 06:17

En fra min opgang har i længere tid sat sin cykel i indgangen til opgangen (under trappen - der er meget god plads, der er ingen problemer med at komme forbi, og ingen andre bruger pladsen). Personligt generer det mig ikke, men nogen i opgangen er åbenbart så træt af det, at de har valgt at bruge kurven som en skraldespand. Så nu ligger der reklamer i cykelkurven, og der er sat et brugt mundbind på styret (så man rigtigt bliver nødt til at røre ved det for at få det af).

Vi har en facebook gruppe. Hvad sker der for at være så passivt aggressiv, at man ikke kan finde ud af at spørge om cyklen på gruppen - og i stedet synes det er helt ok at udsætte andre for potentiel smittefare

Så åben dog munden hvis det generer dig, at cyklen står der :rulle:
15
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 25. sep 2020, 06:39

En ung kvinde i bussen har sit mundbind ned over hagen.

En dame påpeger, at hun skal have mundbind på, og at det går ud over os allesammen, at hun ikke har det.

Hendes svar?

"Har jeg måske symptomer, hva?"

Hun lød dybt krænket over at blive irettesat og synes nok damen var den upassende :mellow: :rulle:
7
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 25. sep 2020, 07:54

Mangoness skrev:En ung kvinde i bussen har sit mundbind ned over hagen.

En dame påpeger, at hun skal have mundbind på, og at det går ud over os allesammen, at hun ikke har det.

Hendes svar?

"Har jeg måske symptomer, hva?"

Hun lød dybt krænket over at blive irettesat og synes nok damen var den upassende :mellow: :rulle:


Dumme kælling. Altså den unge. Hvis hun ikke mener hun har symptomer og ikek smitter, hvorfor så overhovedet have mundbind under hagen?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 25. sep 2020, 10:44

Nå ja..endnu en fortælling fra min opgang:

På et tidspunkt skrev en på vores Facebook-gruppe, at hans gæster havde siddet på en bænk udenfor vores bygning (de røg og snakkede). Hans gæster havde så fået smidt æg ned på sig fra en af lejlighederne. De fik dog ikke set, hvor det var fra. En anden i Facebook-gruppen tilføjer så, at han har oplevet, at der er blevet hældt øl ud på folk i samme område.

Vi ved stadig ikke, hvem det er.

Hvilken slags crazy er det lige, jeg bor i opgang med :wacko: :nerve:
7
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. feb 2021, 11:27

Upassende opførsel i dag på min bys facebookside:

Mand poster lille filmklip der hylder byens dejlige natur.
Anden mand svarer i opslaget at byen er overbefolket af muslimer og nu må det være nok.

Der linkes til artikel om en dame der har fået sin butik til at overleve trods corona.
En person begynder at gøre sig klog på at man kan få visirer der dækker bedre.
11
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2021, 19:48

Jeg skal opereres på fredag. En mindre kikkertoperation, men i fuld narkose. Jeg har været ret privat om det, men fortalte min mor det, da hun skal hente børn den dag (gammel aftale, så det passer meget godt med operationen, at det faldt den dag).

Jeg forventede at hun ville sige det til min far, men hun har også sagt det til alle mine søstre. Er det bare mig, som synes det er virkelig grænseoverskridende?
Jeg havde jo selv fortalt dem det,hvis jeg syntes de skulle vide det.
Den ene af dem taler jeg ikke engang med.

Jeg fik pludselig en sms fra en af dem "mor siger du skal opereres på fredag -sig til hvis du vil have selskab bagefter".
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2021, 19:53

Og da jeg så skrev til hende, at hun ikke skulle sige det til flere, og at hun måtte informere mine søstre om, at det skulle de heller ikke, skrev hun bare ok. Ikke så meget som en undskyldning.
Jeg er så rasende, føler virkelig det er grænseoverskridende.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 24. maj 2021, 19:54

Hvis det var en hemmelighed så tænker jeg du skulle ha informeret hende om det.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2021, 20:10

De har siddet hjemme ved mine forældre til kaffe og snakket om mig. Jeg er så såret.
Jeg havde sagt hun ikke skulle sige noget til mine børn, og jeg havde også sagt, at det ikke var noget jeg talte med alle om, men at nu vidste hun det, fordi det lige faldt sammen med børnepasning
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2021, 20:12

Vi taler en operation i underlivet. Jeg går sgu da ud fra det ikke er noget man sidder og fortæller alle og enhver om, bare fordi der ikke er sagt "det er en hemmelighed".

Man kan da godt være lidt diskret
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 24. maj 2021, 20:27

Urtekussen skrev:Vi taler en operation i underlivet. Jeg går sgu da ud fra det ikke er noget man sidder og fortæller alle og enhver om, bare fordi der ikke er sagt "det er en hemmelighed".

Man kan da godt være lidt diskret

Tror du din mor har sagt det for at være upassende eller overskride dine grænser? For det er selvfølgelig noget andet hvis hun ikke kan sætte sig i dit sted, respektere dig og det normalt ikke er noget I deler i jeres familie.

I min familie er det umiddelbart en information der vil gå under almindelig omsorg og orientering, som der intet ondt menes med, men diskretion m.m. respekteres selvfølgelig ligesom der sjældent er grund til at gå i detaljer. Nogle gange har den der får det at vide også brug for at dele sin bekymring osv. Uden at kende jeres familierelation og de nærmere omstændigheder var det med det in mente da jeg likede Purples indlæg :)

Jeg synes heller ikke du er urimelig eller ikke er i din gode ret til at være såret og skuffet.
12

Tilbage til "Generelt"