Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 14. jun 2018, 14:07

icelady skrev:Jeg synes det er upassende, at enkelte af områdets villa-ejere smider deres haveaffald ved vores miljøstation.

Hvorfor skal vi betale for at de kan komme af med det?? Kør da på genbrugspladsen med det selv; det er gratis at komme af med.


Der har bla været efterladt 2 plæneklippere, en håndskubber og en benzin-drevet, og ingen af delene bruges af gårdmændene.

Derudover har der flere gange søndag aften ligget frisk affald fra hækkeklipning, af hække, som ikke forefindes i de afdelinger, som er tilknyttet miljøstationen.

Håndskubbere er der guld i... i hvert fald hvis du kigger rundt omkring, så koster de tit mere end en helt ny, så haps den og sælg den til 500 kr, folk køber dem åbenbart.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Neenah » 14. jun 2018, 14:12

Argh hvor er det upassende at sidde på biblioteket og spise chips. Så hjælper det ikke ret meget at man samtidig hvisker.

Eller at tale i telefon på medhør.

Aaaaargh!
5
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 14. jun 2018, 15:29

Neenah skrev:Argh hvor er det upassende at sidde på biblioteket og spise chips. Så hjælper det ikke ret meget at man samtidig hvisker.

Eller at tale i telefon på medhør.

Aaaaargh!


Grænserne for hvad der er tilladt på et bibliotek har virkelig rykket sig. Og bibliotekarerne siger vel ikke noget?

Jeg husker selv da jeg som teenager en gang i 90'erne dag med en pose Erdnuss flips og pænt blev bedt om at pakke dem væk.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2018, 15:35

Ghattner skrev:
Neenah skrev:Argh hvor er det upassende at sidde på biblioteket og spise chips. Så hjælper det ikke ret meget at man samtidig hvisker.

Eller at tale i telefon på medhør.

Aaaaargh!


Grænserne for hvad der er tilladt på et bibliotek har virkelig rykket sig. Og bibliotekarerne siger vel ikke noget?


De fleste af dem er sparet væk.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2018, 15:37

Så flyt dig dog dame....
Vd ikke om det er direkte upassende, men lidt irriterende at insistere på at sidde og læse bog i cykelvognen i S-toget (når der er masser af plads andre steder).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2018, 15:39

Purple Haze skrev:Så flyt dig dog dame....
Vd ikke om det er direkte upassende, men lidt irriterende at insistere på at sidde og læse bog i cykelvognen i S-toget (når der er masser af plads andre steder).


Ah det hjalp! og så stod hendes cykel endda et af de steder hvor der er plads til at sidde ved siden af den :rulle:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2018, 08:50

Jeg var nødt til at gå tidligt fra firmafest i sidste uge og har efterhånden hørt en del om hvordan det var gået i løbet af aftenen.
Flere mænd, inkl. chefen var endt med at være så fulde at de hoppede i havnen i undertøj (det var ret varmt, men alligevel...). Min kollega ville egentlig gerne hjem men turde ikke gå af frygt for at de ville drukne.

Jeg er ikke nødvendigvis tilhænger af at chefen skal gå så snart desserten er fortæret men det her sted har en upassende kultur når det kommer til det der kollega-druk.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tux » 16. jun 2018, 11:33

cola skrev:Tux for at give mig et rødt kort, et sted hvor jeg bagefter trækker den hvide hat og indrømmer min fejl... vel at mærke så er det LÆNGE siden at jeg lavede både det forkerte indlæg og der hvor jeg blev opmærksom på at jeg havde lavet en fejl.
Tror da fanden at folk ikke vil rette deres fejl når de alligevel blir sparket.

Så før jeg reagerer på et indlæg, skal jeg lige bladre hele debatten.net igennem for at se om du trækker sine udtalelser tilbage?

Stop dig selv og kom ind i kampen...
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 16. jun 2018, 12:12

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Så flyt dig dog dame....
Vd ikke om det er direkte upassende, men lidt irriterende at insistere på at sidde og læse bog i cykelvognen i S-toget (når der er masser af plads andre steder).


Ah det hjalp! og så stod hendes cykel endda et af de steder hvor der er plads til at sidde ved siden af den :rulle:


Hvis man har cykel med, må man vel gerne sidde i cykelvognen? :gruble:

Jeg har fået stjålet en cykel der, fordi jeg satte mig ind i kupeen og ikke havde ordentligt udsyn til den, og den var endda låst
0
14 11 14
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Miss_no_More » 16. jun 2018, 19:11

Til en artikel om hvorfor den danske landsholdsspiller Sisto (som er sort) ikke snører sine støvler, kommenterer en Søren at de også kun "går med klip klapper i Afrika" :rulle: Arhmen for helvede, hvor upassende har man lige lov til at være.
16
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 16. jun 2018, 19:17

icelady skrev:Jeg synes det er upassende, at enkelte af områdets villa-ejere smider deres haveaffald ved vores miljøstation.

Hvorfor skal vi betale for at de kan komme af med det?? Kør da på genbrugspladsen med det selv; det er gratis at komme af med.


Der har bla været efterladt 2 plæneklippere, en håndskubber og en benzin-drevet, og ingen af delene bruges af gårdmændene.

Derudover har der flere gange søndag aften ligget frisk affald fra hækkeklipning, af hække, som ikke forefindes i de afdelinger, som er tilknyttet miljøstationen.

Hvor jeg bor (boligblok) har min udlejer været nødt til at låse affaldscontainerne, da villaejere i nærheden drev rovdrift på dem. Det synes jeg virkelig også er upassende adfærd, at de åbenbart prøvede at spare deres egen afgift til affaldsordning væk.

Så nu har min udlejer i stedet uddelt nøgler til alle os lejere i blokken.
7
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 17. jun 2018, 06:47

Delfin skrev:
Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Så flyt dig dog dame....
Vd ikke om det er direkte upassende, men lidt irriterende at insistere på at sidde og læse bog i cykelvognen i S-toget (når der er masser af plads andre steder).


Ah det hjalp! og så stod hendes cykel endda et af de steder hvor der er plads til at sidde ved siden af den :rulle:


Hvis man har cykel med, må man vel gerne sidde i cykelvognen? :gruble:

Jeg har fået stjålet en cykel der, fordi jeg satte mig ind i kupeen og ikke havde ordentligt udsyn til den, og den var endda låst


Ja. Men man behøver ikke sidde midt i det hele, når der er masser af plads i resten af vognen.
Alternativt kan man rejse sig op.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 19. jun 2018, 09:42

Alkaia skrev:
Tilly skrev:
icelady skrev:Jeg synes det er upassende, at enkelte af områdets villa-ejere smider deres haveaffald ved vores miljøstation.

Hvorfor skal vi betale for at de kan komme af med det?? Kør da på genbrugspladsen med det selv; det er gratis at komme af med.


Der har bla været efterladt 2 plæneklippere, en håndskubber og en benzin-drevet, og ingen af delene bruges af gårdmændene.

Derudover har der flere gange søndag aften ligget frisk affald fra hækkeklipning, af hække, som ikke forefindes i de afdelinger, som er tilknyttet miljøstationen.

Hvor jeg bor (boligblok) har min udlejer været nødt til at låse affaldscontainerne, da villaejere i nærheden drev rovdrift på dem. Det synes jeg virkelig også er upassende adfærd, at de åbenbart prøvede at spare deres egen afgift til affaldsordning væk.

Så nu har min udlejer i stedet uddelt nøgler til alle os lejere i blokken.


Det var det samme i min gamle afdeling. Udover almindelige villaejere, kom der også håndværkere forbi. Ehm, nej. Kør selv på genbrugsstationen med jeres lort!
Bare fordi det er tilgængeligt, betyder det ikke at der er adgang for andre end boligforeningens beboere. :stoned:


Det behøver skam ikke kun ved boligblokke. Vi boede (med firmaet) i en større villa - og der blev vores skraldespande tit fyldt op i weekender fra de andre villaer. De fleste gange kunne man finde data på nogle af tingene - så gik vi retur med skraldet. Manner det var sjovt den dag jeg kom gående med to store skraldeposer med fødselsdagsgøjl - damen i huset så mig udmærket ud gennem vinduet. Jeg bankede hårdt på og smed så skraldet foran deres dør. Vi fandt aldrig mere skrald fra dem.

Vi fik også stjålet vores blomsterkrukker første weekend de var sat op.
5
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 19. jun 2018, 15:26

At folk bliver ved at at citere indlæg i en anden tråd, hvor mit indlæg er en del af det citerede og jeg dermed får notifikationer om at jeg er delt, eller for den sags skyld at nogen har liket mit indlæg... for så bare at finde ud af at det er en af de 90 andre i samme citat der har fået et like.
6
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tux » 19. jun 2018, 15:54

At skrive at folk skal dø for mindre trafikforseelser er ret upassende...
2

Tilbage til "Generelt"