Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2018, 07:17

Der er en mor i vores bygning som valgte at tage sin ca. 2 årige med ned i sandkassen i gården for at lege mens hun ordnede vasketøj, og den lille pige larmede, ikke voldsomt, men som sådan nogle børn nu gør.
Det er sådan set fint nok.

Men synes det er noget upassende at gøre kl. 7.30 om morgenen, især nu det er ferie periode og så varmt at folk sover med åbne vinduer.

Jeg var oppe fordi jeg skulle på arbejde, og blev ikke overrasket over at se hvem det var (de er en del børnefamilier i bygningen) - hun er generelt spejlblank på at andre mennesker findes og at man skal tage hensyn til dem også.

Så hende spise vandmelon i gården en dag, og så smide skralden i et af bedene.
Cigaret skodder ryger bare ud af vinduerne.
Tror generelt det er meget ude af øje ude af sind med hende.

Hun havde lånt min oplader til tlf. en dag, hun skulle bare låne den en time.
Vi fik den så igen dagen efter da kæresten (som var den der havde lån den ud) måtte op og banke på for at få den igen.

Nå men jeg var jo oppe og skulle på arbejde, så jeg kunne jo være ligeglad med at hun vækker hele huset.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 20. jul 2018, 10:49

Jeg er glad for vi bor på landet, hvor børn, som vågner tidligt, hverken generer naboer indenfor eller udenfor.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jul 2018, 15:12

Jeg gik i dag sammen med en veninde og sønnike ved en parkeringsplads, da en dame bankede sin dør ind i bilen ved siden af deres. Hun råbte til manden (som var fører af bilen), at der ikke skete noget. Manden gik ind i en butik, og damen stod lidt og kiggede på den tydelige skade, og så sig lidt omkring, inden hun også gik væk fra bilen - indtil hun opdagede, at jeg stod og så direkte på hende og bilerne. Så gik hun lidt frem og tilbage, og vidste tilsyneladende ikke helt hvad hun skulle stille op.
Min veninde og jeg besluttede, at vi da lige blev hængende ved vores biler lidt, både for at snakke, og for at se om der blev sat en seddel i forruden af den bil, der havde fået en skade.
Efter noget tid, hvor damen havde rendt lidt nervøst rundt, råbte hun til os, at vi altså ikke behøvede stå der og vente, og at de nok skulle prøve at finde ejeren til bilen. Derefter gik hun ind i den butik, hvor manden også var gået ind. Jeg tog derfor lige et billede af nummerpladen, når nu hun også var smuttet (der var mange butikker i området, så at finde ejeren den vej, ville have været som at lede efter en nål i en høstak). Så kom hun ellers farende ud og skreg, at jeg i hvert fald ikke skulle gå og tage billeder af hendes bil, og at jeg skulle bare køre min vej, skulle jeg.
Jeg konstaterede bare, at nu ville jeg lige blive hængende lidt, sådan i tilfælde af at ejeren til bilen kom tilbage mens hun og manden var inde i den butik. Så fandt hun et stykke papir frem og satte i forruden, og skrev så igen af både mig og min veninde, at vi altså ikke skulle blande os, og at det ikke ragede os hvad der stod. Hun kom helt hen til os, og var meget truende. Hun var helt rød i hovedet af raseri, og manden kom så luntende ud til os. Han var mere rolig end hende, men var noget sur over at vi stod der. Så fik de begge tilbage til den butik, de havde været i.

Da ejerne til den anden bil kom ud fra en anden butik, fik jeg lige gjort dem opmærksom på skaden osv.

Jeg var sikkert også upassende, men når hun først satte den seddel EFTER jeg havde taget hendes nummerplade OG demonstrativt blev stående, så skriger det sgu til himlen, at det havde de tænkt sig at smutte fra.
35
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2018, 15:40

Der er også nogen der sætter et blankt stykke papir, hvis de opdager at de er blevet opdaget.
Så det er godt i blev hængende.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jul 2018, 15:43

Purple Haze skrev:Der er også nogen der sætter et blankt stykke papir, hvis de opdager at de er blevet opdaget.
Så det er godt i blev hængende.

Det var nemlig det, jeg mistænkte hende for. Netop fordi hun jo først satte den da jeg havde taget nummerplade og tydeligt indikeret, at jeg ville stå der til ejeren kom.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 21. jul 2018, 16:56

Folk som insisterer på at det er deres ret at té sig som de vil (inkl råben) på dørtærsklen til et tydeligt markeret stille/hvile-område er en helt særligt form for uopdragne.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 21. jul 2018, 17:04

Mor og far med to små børn i Bauhaus.
Børnene har kørt i en sådan en indkøbsvogn specielt til børn, så den lille sad i barnesædet og den større pige i den plastikbil der er monteret foran på indkøbsvognen. Da de når frem til kassen tager moderen den lille op af vognen, skubber den demonstrativt hen mod kassen, så den står direkte lige der hvor folk skal gå ud af pågældende kasse og spærrer for halvdelen af udgangen og siger "den kan de sgu selv få lov at stille på plads".
At man vil være bekendt at lære sine børn at være sådan! Jeg kunne nærmest ikke være i mig selv at forargelse.
Jeg sagde ikke noget, men jeg kørte vognen ud af kasseområdet og til siden, før jeg tog mine ting og gik.
Faderen sagde i det mindste "tak for hjælpen" kunne jeg høre, skønt jeg ikke værdigede nogen af dem et blik da jeg gjorde det. For ikke at virke demonstrativ.
Jeg håber at faderen i det mindste synes at det er vildt pinligt at moderen til hans børn er en dum so, så er der da lidt håb for at børnene ikke blive uudholdelige mennesker når de bliver voksne.
23
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 22. jul 2018, 07:51

kidkomb skrev:Mor og far med to små børn i Bauhaus.
Børnene har kørt i en sådan en indkøbsvogn specielt til børn, så den lille sad i barnesædet og den større pige i den plastikbil der er monteret foran på indkøbsvognen. Da de når frem til kassen tager moderen den lille op af vognen, skubber den demonstrativt hen mod kassen, så den står direkte lige der hvor folk skal gå ud af pågældende kasse og spærrer for halvdelen af udgangen og siger "den kan de sgu selv få lov at stille på plads".
At man vil være bekendt at lære sine børn at være sådan! Jeg kunne nærmest ikke være i mig selv at forargelse.
Jeg sagde ikke noget, men jeg kørte vognen ud af kasseområdet og til siden, før jeg tog mine ting og gik.
Faderen sagde i det mindste "tak for hjælpen" kunne jeg høre, skønt jeg ikke værdigede nogen af dem et blik da jeg gjorde det. For ikke at virke demonstrativ.
Jeg håber at faderen i det mindste synes at det er vildt pinligt at moderen til hans børn er en dum so, så er der da lidt håb for at børnene ikke blive uudholdelige mennesker når de bliver voksne.


Det er sådan en underlig mentalitet hun viser. Kan godt være at hun mener hun er i sin ret til det fordi hun er kunden hos Bauhaus, som hun mener har ansvaret for at rydde op. Men det er jo stadig til gene for andre kunder. Lidt samme fænomen man fx ser på McDonald's hvor folk ikke føler de skal rydde op for der kommer jo personale efter dem. Men indtil de har tid til at rydde af, vil bordene jo stadig stå klamme for de andre kunder
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jul 2018, 09:26

Modesty Blame skrev:Jeg har valgt ferie i Edinburgh fordi det plejer at være koldt og regnfuldt.

Jeg kan se på vejrudsigten, at de også har hedebølge. Sådan noget fuck.


Jeg oplevede det samme i London. Med et par forholdsregler blev det dog til at være i, omend nætterne ikke var det letteste.
Jeg stod tidligt op og tog ud til dagens oplevelse, inden det blev alt for varmt, prøvede i dagtimerne at holde mig en del indendørs i dejligt kølige museer, slotte og kirker, tog undergrunden fra seværdighed til seværdighed for at få transporten overstået hurtigst muligt og sørgede for at indlægge et par besøg i skyggefulde parker.
Slentren blev det kun til langs Themsen. Varmere udendørs steder havde jeg ingen glæde af at gå rundt i.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 22. jul 2018, 14:01

Ham, der gav sin mc bundgas bare fordi kl meget tidligt i morges. På en campingplads.
Hvorfor?
Ja, du kører Honda Blackbird, det vidste vi allerede godt for du har underholdt med den hele ugen, men de fleste af os er her altså med børn og har ikke voldsomt meget brug for et vækkeur, der lyder som Tredje Verdenskrig når du vrider den helt op i begrænseren LIGE uden for andres telte.
Røvbanan.
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 22. jul 2018, 15:23

bluetof1 skrev:Ham, der gav sin mc bundgas bare fordi kl meget tidligt i morges. På en campingplads.
Hvorfor?
Ja, du kører Honda Blackbird, det vidste vi allerede godt for du har underholdt med den hele ugen, men de fleste af os er her altså med børn og har ikke voldsomt meget brug for et vækkeur, der lyder som Tredje Verdenskrig når du vrider den helt op i begrænseren LIGE uden for andres telte.
Røvbanan.

Man skulle tro du er på “vores” campingsplads. Der er også sådan en type. Man må da godt lige tænke lidt på de andre mennesker når man kører på sådan en larme maskine.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 22. jul 2018, 15:38

Studsgaard skrev:
bluetof1 skrev:Ham, der gav sin mc bundgas bare fordi kl meget tidligt i morges. På en campingplads.
Hvorfor?
Ja, du kører Honda Blackbird, det vidste vi allerede godt for du har underholdt med den hele ugen, men de fleste af os er her altså med børn og har ikke voldsomt meget brug for et vækkeur, der lyder som Tredje Verdenskrig når du vrider den helt op i begrænseren LIGE uden for andres telte.
Røvbanan.

Man skulle tro du er på “vores” campingsplads. Der er også sådan en type. Man må da godt lige tænke lidt på de andre mennesker når man kører på sådan en larme maskine.


Nope, ikke jeres, men samme landsdel.
Vi har været på børnetræf så mc-er var helt forventeligt og helt i orden. Bare ingen grund til at teste "decibelhestene" tidligt i morges.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 15:48

bluetof1 skrev:Ham, der gav sin mc bundgas bare fordi kl meget tidligt i morges. På en campingplads.
Hvorfor?
Ja, du kører Honda Blackbird, det vidste vi allerede godt for du har underholdt med den hele ugen, men de fleste af os er her altså med børn og har ikke voldsomt meget brug for et vækkeur, der lyder som Tredje Verdenskrig når du vrider den helt op i begrænseren LIGE uden for andres telte.
Røvbanan.

Det er mærkeligt hvad det er der sker når nogen anskaffer sig en motorcykel. Så er den unødvendigt høje lyd åbenbart noget flere har svært ved at modstå at lave. Også selvom alle andre ikke kunne være mere ligeglade og ikke kigger fordi de bliver importeneret af lyden, men fordi de fx bliver forskrækkede eller tænker "wtf, er den gået i stykker?"

Måske er de bare blevet døve og aner ikke hvor meget det larmer.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2018, 13:41

Det par der ligger og dry jumper hinanden for vildt lige nu på Bispebjerg Kirkegård. Tidspunktet eller det at de ikke engang har prøvet at finde et lidt diskret hjørne frem for midt på en græsplæne gør det ikke mindre upassende.
10
...
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf AgentPixie » 27. jul 2018, 20:56

Min kærestes (tidligere) chef. Min kæreste blev fyret i sidste uge, få dage efter han havde påtalt at chefen aldrig har haft indbetalt til Pension Danmark, i de 10 måneder han har været ansat.
Det i sig selv er skide upassende.
Min kæreste er selvfølgelig gået til fagforeningen, som tjekkede alle lønsedler, og sørme ikke om chefen skylder fucking 50.000 i pension til min kæreste OG 15.000 i søndag- og helligdagstillæg. Spassernar. Han har bare overført pengene til firmaet og håbet på ingen opdagede det.
Nu kan han så se frem til et krav på 65.000 + 15.000 i bod for at bryde overenskomsten.

Det værste er nok, at min kæreste i al den tid ikke har været dækket af de forsikringer han har gennem pensionen. Som tagdækker er det fandme ikke særlig rart at tænke på.

Den chef burde simpelthen meldes til politiet, han stjæler sine ansattes penge og gambler med deres fremtid, rent økonomisk, med den manglende forsikring.
21
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Generelt"