Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 24. apr 2018, 11:32

Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdtarbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er jeg gal.
Senest rettet af Tilly 25. apr 2018, 20:50, rettet i alt 1 gang.
34
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 24. apr 2018, 14:19

Tilly skrev:Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdt arbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er gal.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det er så jeg kan undgå den virksomhed, hvis de tillader den slags et sted, så gør de også andre steder. og sådan et firma vil jeg ikke støtte, de har ham nok kun ansat for at spare penge, når nu de tillader at folk mobber ham
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 24. apr 2018, 14:32

cola skrev:
Tilly skrev:Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdt arbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er gal.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det er så jeg kan undgå den virksomhed, hvis de tillader den slags et sted, så gør de også andre steder. og sådan et firma vil jeg ikke støtte, de har ham nok kun ansat for at spare penge, når nu de tillader at folk mobber ham

Hvis han har kunnet holde det skjult for sine kone, så kan han nok også holde det skjult for de øvrige kollegaer, hvis mobningen ikke foregår mens der er andre. Så måske man lige skal klappe hesten, til man ser om lederen gør noget, når vedkommende får at vide hvad der sker.
9
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 14:41

Dmitra skrev:
Juki skrev:
Delfin skrev:
Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:I supermarkedet i går var der et par. Manden gik med krykker og var tydeligvis uvant med det. Konen (ved jo ikke om de er gift, men for nemheds skyld) var yderst upassende, hun hakkede bare i ham manden, lukkede lågerne til køleskabet meget vredt og var bare virkelig spydig, manden skulle bruge noget og hun sagde meget farvet "kan du selv hente det eller skal jeg gøre det"? Hendes stemme (tonelejet) gjorde ham virkelig lille. Og så stank hun af sved og det eneste ord jeg kunne tænke i forhold til hende var "havgasse". Måske er jeg upassende der, men hun var virkelig modbydelig at opleve.

Du skulle næsten have tilbudt ham din hjælp :D


Jeg overvejede det faktisk men med hende furien inde for høreafstand blev jeg enig med mig selv om det nok var sundest, trods alt både for ham manden og mig at jeg lod være :D.


Måske var han bare en pyllerrøv, som ikke fejlede noget særligt.

Ikke at hun behøver hakke ham hele vejen gennem supermarkedet dog :lol:

Nå ja, det kan selvfølgelig være han havde fået menstruation eller influenza :lol:


Bare nysgerrig, havde i tænkt på samme måde hvis det havde været med omvendt fortegn og det var manden der havde svinet konen til hele vejen gennem butikken?

Ja?

Den sure opførsel er da upassende uanset hvem der stod for det, om det var en voksen mand/kvinde eller en tvær teenagedreng eller teenagepige.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 24. apr 2018, 15:57

D.itsen skrev:
cola skrev:
Tilly skrev:Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdt arbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er gal.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det er så jeg kan undgå den virksomhed, hvis de tillader den slags et sted, så gør de også andre steder. og sådan et firma vil jeg ikke støtte, de har ham nok kun ansat for at spare penge, når nu de tillader at folk mobber ham

Hvis han har kunnet holde det skjult for sine kone, så kan han nok også holde det skjult for de øvrige kollegaer, hvis mobningen ikke foregår mens der er andre. Så måske man lige skal klappe hesten, til man ser om lederen gør noget, når vedkommende får at vide hvad der sker.

Lige præcis. Og hidtil har min svoger været rigtig glad for at arbejde der. Så nu får lederen lige en chance for at gribe ind :)
7
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 16:12

Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:
Juki skrev:
Delfin skrev:
Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:I supermarkedet i går var der et par. Manden gik med krykker og var tydeligvis uvant med det. Konen (ved jo ikke om de er gift, men for nemheds skyld) var yderst upassende, hun hakkede bare i ham manden, lukkede lågerne til køleskabet meget vredt og var bare virkelig spydig, manden skulle bruge noget og hun sagde meget farvet "kan du selv hente det eller skal jeg gøre det"? Hendes stemme (tonelejet) gjorde ham virkelig lille. Og så stank hun af sved og det eneste ord jeg kunne tænke i forhold til hende var "havgasse". Måske er jeg upassende der, men hun var virkelig modbydelig at opleve.

Du skulle næsten have tilbudt ham din hjælp :D


Jeg overvejede det faktisk men med hende furien inde for høreafstand blev jeg enig med mig selv om det nok var sundest, trods alt både for ham manden og mig at jeg lod være :D.


Måske var han bare en pyllerrøv, som ikke fejlede noget særligt.

Ikke at hun behøver hakke ham hele vejen gennem supermarkedet dog :lol:

Nå ja, det kan selvfølgelig være han havde fået menstruation eller influenza :lol:


Bare nysgerrig, havde i tænkt på samme måde hvis det havde været med omvendt fortegn og det var manden der havde svinet konen til hele vejen gennem butikken?

Ja?

Den sure opførsel er da upassende uanset hvem der stod for det, om det var en voksen mand/kvinde eller en tvær teenagedreng eller teenagepige.


Det er ikke det jeg spørger om.

Jeg spørger om i også ville begynde at pege fingre af kvinden hvis mand svinede hende til med "hun fortjener det nok"-agtigt ligesom i her overvejer om manden måske generelt er en pylrerøv.

Jeg peger ikke fingre eller synes det er en fortjent eller okay opførsel!

Bemærkningen med at han måske havde fået influenza eller menstruation var egentlig bare en "kæk" bemærkning, da mænd tit bliver ret så sølle når de har influenza og synes kvinder er pylrede når de har menstruation. Det kunne bare være sjovt hvis han var blevet ramt af karma og det var derfor konen var træt af hans jammer.

Jeg lod mig nok rive med.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 16:44

Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene
25
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 25. apr 2018, 16:52

Det er upassende af Brunata, at de først i dag har hængt et opslag op i opgangen om, at de kommer i morgen mellem 9 og 12 og aflæser varmemålere. Der har jeg så ikke tid til at være hjemme - jeg har et job, jeg skal passe.
De må estimere mit forbrug, ligesom de gjorde forrige år, hvor de kom før det angivne tidspunkt, hvilket resulterede i, at min søde far, som havde brugt sin fridag på at hjælpe mig, sad og ventede forgæves i tre timer.
9
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Himmelblå » 25. apr 2018, 16:54

Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 16:58

Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!


Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 16:58

Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!


Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Himmelblå » 25. apr 2018, 17:04

Persnikedy skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!


Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:


Det er bare mega strengt! :cuss: Folk ved jo godt, at der er mange der har fuldt med de sidste mange år, så man vil nok gerne se filmen uden at vide på forhånd hvad der kommer til at ske.
Vi skal først ind og se den i morgen aften. Indtil da må jeg jo bare holde mig fra visse dele af nettet.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 25. apr 2018, 17:17

Frøken Himmelblå skrev:
Persnikedy skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!


Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:


Det er bare mega strengt! :cuss: Folk ved jo godt, at der er mange der har fuldt med de sidste mange år, så man vil nok gerne se filmen uden at vide på forhånd hvad der kommer til at ske.
Vi skal først ind og se den i morgen aften. Indtil da må jeg jo bare holde mig fra visse dele af nettet.

Jeg har også lukket ned for visse sider og skimmer kun lynhurtigt FB. Jeg skal først se den lørdag og jeg VIL bare ikke have noget af handlingen at vide!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 25. apr 2018, 17:28

Persnikedy skrev:Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene

Er man dårligt opdraget hvis man ber forældre om at få deres børn til at tie stille, DAMN så har jeg dælme og jeg mener det været uopdragen RIGTIG mange gange, for jeg har sku betalt penge for at se filmen, ikke for at høre på dit barn ævle gennem filmen, eller gå foran i køen eller hoppe i sæderne i toget, eller sidde med lyd på filmen uden ørepropper... og jeg vil langt hellere være uopdragen end at lade det ske, for jeg mener det er almindelig pli at tage hensyn til andre end sig selv.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 25. apr 2018, 17:34

Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"