Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 21. nov 2017, 21:23

loular skrev:
Delfin skrev:
Denlilleglademy skrev:
Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:


Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).


Er det ikke ret normalt praksis? Jeg var da altid med mine forældre inde og havde min søn holdt fri i dag var han da også kommet med ind.


Man må gerne have børn med i boksen. Jeg ved egentlig ikke, om der findes en aldersgrænse.


Her står at man ikke må tage børn med i stemmeboksene, når de kan bogstaverne. Hvis de ikke kan bogstaverne er det op til de valgstyrerne på stedet om de må komme ind.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/vidste- ... emmeboksen

Jeg havde dog mine drenge på 5 og 8 år med ind og det var der ikke nogen der sagde noget til.


Jeg kender en som idag var forundret over at da hendes børn var spæde måtte de absolute ikke komme med ind bag gardinet, men nu hvor de er i begynde skole alderen så var der ingen problem :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 21:30

Persnikedy skrev:
Jeg kender en som idag var forundret over at da hendes børn var spæde måtte de absolute ikke komme med ind bag gardinet, men nu hvor de er i begynde skole alderen så var der ingen problem :gruble:


Nøj hvor dumt. En baby har da helt sikkert også mere forstand på det :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 21. nov 2017, 21:35

Jeg havde min datter på syv med ind, de havde snakket om det i skolen i dag, så hun var da rigtig nysgerrig over det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 22:04

Jeg havde også min knap 5 årige med inde. Og hun kan en del af bogstaverne.
Min mand havde uden problemer den 1 årige med. Hun ville dog nok allerhøjst æde en stemmeseddel hvis hun fik lov :-D

I øvrigt havde min datter allerede været 'til valg'. De havde besøgt valgstedet med førskole-gruppen og selv stemt på en borgmester blandt børnene. Og de mødte borgmesteren. Stort for sådan en flok 5 årige. :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2017, 22:55

Jeg synes det er så fint at have sine børn med ned at stemme :lun:
Det gode eksempel, dét er netop sådan det skal være.
Om de så kommer med i boksen er jeg ligeglad med, men det gør mig glad at de er med :D
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 22. nov 2017, 00:13

På vores valgsted måtte man ikke have børn over 6 år med ind. Synes egentlig det er synd. Jeg har helt klare erindringer som barn at være med min mor inde at stemme og syntes det var mega spændende at få lov til at være med til en “voksenting”
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 00:34

Da jeg var henne for at stemme blev dem i køen bag mig faktisk stoppet på vej ind i stemmeboksen. Den ene var en kvinde(sikkert moderen) og så en dreng på 6-7 år. Han måtte ikke komme med derind, hvilket egentlig undrede mig, da jeg troede aldergrænsen/kravene ville være anderledes.

Jeg har da fx været med i stemmeboksen flere gange, også da jeg var ældre end 6-7 år, når min mor skulle stemme. Det var totalt sejt at få lov til at sætte krydset.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2017, 03:15

Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...
3
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aesel82 » 22. nov 2017, 05:02

Jeg havde uden problemer tre børn i alderen 2-9 med inde i boksen. Det var der ingen, det løftede et øjenbryn over.

Kan slet ikke se problemet i, at de kom med ind.

Både den mellemste og den store havde mange gode spørgsmål om dette og hint, så det fik vi en god snak ud af både mens vi stod i kø og efter, at jeg havde stemt.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 22. nov 2017, 05:13

HappyPaww skrev:Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...


Det har været forskelligt om jeg har måttet have min dreng med, de år han ikke har fået lov er han bare kommet igennem boksen og har fået besked på at vente på den anden side i de 30 sekunder det tager, det har jeg set mange andre også gør og ,hvis man ved de har svært ved det så bliver man rådet til at checke sedlen så man ved hvor man skal sætte kryds før man går ind og jeg ved nogen af forældrene til min drengs venner tog noget afledning med.

I år måtte han gerne, det kom bag på mig for han er snart 7 og han kiggede efter de bogstaver han har set på valgplakaterne.

Jeg synes det er helt fint hvis de ikke må, der er kæmpe forskel på hvor hurtigt de kan bogstaver og de kan ikke stå og checke børns alder og kunnen og det har før været et problem at der er mænd der forsøger at påvirke hvad deres kvindelige familiemedlemmer stemmer, det er også set før at man har forsøgt at bruge børn der går med ind til at checke.
Det er ikke et sted hvor vi kan tillade at der opstår tvivl af nogen art.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 22. nov 2017, 06:29

HappyPaww skrev:Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...


Ikke komme med ud?

På mit valgsted er det bare en hal med "skabe" i den ene side og borde i den anden. Over til bordet og få sedlerne, så ind bag gardin "skabet" også ud igen samme vej, smide sedlen i kasserne der er i midten af rummet, smutte hjem. Alt derinde står op af væggen og i en hestesko form

Hvordan dælen har de stillet det op hos dig?
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2017, 06:38

Persnikedy skrev:
HappyPaww skrev:Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...


Ikke komme med ud?

På mit valgsted er det bare en hal med "skabe" i den ene side og borde i den anden. Over til bordet og få sedlerne, så ind bag gardin "skabet" også ud igen samme vej, smide sedlen i kasserne der er i midten af rummet, smutte hjem. Alt derinde står op af væggen og i en hestesko form

Hvordan dælen har de stillet det op hos dig?


Hos os står de i en 90 graders vinkel lidt ud fra væggen. Så først får man stemmeseddel ude i rummet, så går man ind og stemmer, og så skal man ud igen på den anden side af gardinet end man kom ind, hvor der er en lille gang mellem gardin og væg, der er kasserne til stemmerne og så kommer man ud af en bagudgang.
3
...
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf AgentPixie » 24. nov 2017, 06:47

Da jeg var i mødregruppe tidligere på ugen, var der intet mindre end to mødre der troppede op med syge børn.
SÅ dejligt at de lige risikerer at smitte os andre med hhv forkølelse og øjenbetændelse :love:

:sur:
3
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æble » 24. nov 2017, 09:18

Jeg har altid haft mine børn med i stemmeboksen. Synes det er en fantastisk mulighed for at snakke om demokrati og værdier og jeg vil gerne opdrage dem til at se det som en borgerpligt at stemme. Og de synes det er spændende. De får lov at sætte krydset for mig. (Altså rent fysisk der hvor jeg peger :-p)Jeg var også selv med da jeg var barn.

Til seneste folketingsvalg måtte min søn dog ikke komme med ind. Da var han 11 år.
2
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Wolf » 24. nov 2017, 11:40

Æble skrev:Jeg har altid haft mine børn med i stemmeboksen. Synes det er en fantastisk mulighed for at snakke om demokrati og værdier og jeg vil gerne opdrage dem til at se det som en borgerpligt at stemme. Og de synes det er spændende. De får lov at sætte krydset for mig. (Altså rent fysisk der hvor jeg peger :-p)Jeg var også selv med da jeg var barn.

Til seneste folketingsvalg måtte min søn dog ikke komme med ind. Da var han 11 år.


Jeg har også altid mit barn med - og han får lov at sætte krydset, der hvor jeg peger :D
Han er 9, så vi har fået os en god snak om politik, demokrati osv. Noget tyder faktisk på, at han er endnu mere rød end jeg :worship:
1

Tilbage til "Generelt"