Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 5. aug 2017, 16:38

Orchidea skrev:Jeg har lige haft en lidt underlig oplevelse.

Min yngste dreng leger med nogle af de andre drenge på vejen. De render sådan lidt rundt imellem de forskellige huse og have og var på et tidspunkt endt hos os.

Jeg står ude i mit køkken, da en af drengenes mor pludselig kommer ind i køkkenet. Hun er smilende og siger at hun bare kommer for at hente sin dreng. Jeg er sådan lidt overrasket, da man immervæk skal igennem en del af huset for at komme ud i køkkenet og da jeg viser hende ud i haven hvor ungerne er, spørger jeg hende på vejen om hun havde ringet på, for så havde jeg ikke hørt det, men hun siger "nej, jeg gik bare gik ind!".

Vi snakker lidt og da de skal til at gå, siger jeg til hende at en anden gang vil jeg gerne have at hun lige ringer på inden hun går ind i huset, jeg kunne jo have rendt nøgen rundt eller noget. Hun svarer ikke rigtigt men bliver ret fornærmet og hendes kropssprog viser tydeligt at hun mener jeg er for meget.

Men hvad sker der for det? Man vader da ikke bare ind i andres hjem uden at blive lukket ind. Jeg KUNNE have været nøgen, eller i bad eller have knaldet min mand. Og ligemeget hvad, så gider jeg faktisk ikke at folk bare går ind uden et være inviteret indenfor først.


Ringede børneflokken på, eller må de gerne se dig knalde din mand mens du er nøgen ?

Bonus spørgsmål :
var din mand også nøgen mens i knaldede i køkkenet ?
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 16:51

fisken80 skrev:Det gør eller gjorde man mange steder. Det er måske ikke så almindeligt mere, men da jeg var barn var det ret normalt bare at gå ind og se om folk var hjemme.


Det har aldrig været almindelig opførsel hvor jeg kommer fra.
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 16:54

Aspargsen skrev:Ringede børneflokken på, eller må de gerne se dig knalde din mand mens du er nøgen ?

Bonus spørgsmål :
var din mand også nøgen mens i knaldede i køkkenet ?


Det er princippet, Asparges. Princippet!
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 5. aug 2017, 17:25

Jeg tror det er meget lokalt. Nogle steder er det helt normalt at vade ind, andre steder bliver man skudt, hvis man ringer på. Og en masse gråzoner ind imellem.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 6. aug 2017, 20:01

I min fødeby, går man bare ind. To korte bank og så går man ind. Har gudskelov aldrig taget naboen midt i et knalde :tie: :genert:

Hvor jeg bor nu, ville jeg aldrig gøre det, hvis det var uventet.
Hos venner der ved vi kommer går vi bare ind, men hvis jeg skal ind til naboen, banker jeg altid på.

Har dog haft en enkelt genbo, hvor vi bare gik ind uden at vente på der blev åbnet.

I den konkrete situation, kunne jeg måske godt finde på bare at gå ind, hvis mit barn legede i naboens have, ville jeg i hvert fald ikke forvente at finde forældrene i en situation, hvor de fx ikke havde tøj på. Og derfor kunne jeg måske godt finde på det. Var det uventet ville jeg banke på.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2017, 20:21

Hvis nogen bare gik ind hos mig så ville jeg gå amok. Fremmed eller familie, ventet eller uventet, det er fuldstændig ligegyldigt.
Jeg gider ikke engang forsvare mig med at jeg kunne være nøgen - eller ligene. Jeg kunne også sidde fuldt påklædt og se Netflix, og jeg ville stadig se det som uhøfligt, ubehageligt og vel egentlig også ulovligt?
12
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 6. aug 2017, 20:29

LadyFox skrev:Hvis nogen bare gik ind hos mig så ville jeg gå amok. Fremmed eller familie, ventet eller uventet, det er fuldstændig ligegyldigt.
Jeg gider ikke engang forsvare mig med at jeg kunne være nøgen - eller ligene. Jeg kunne også sidde fuldt påklædt og se Netflix, og jeg ville stadig se det som uhøfligt, ubehageligt og vel egentlig også ulovligt?


Det ville jeg også. Hvis folk mente det var ok bare at vade ind hos mig, så ville jeg føle jeg aldrig kunne være privat i mit eget hjem. Det ville jeg synes var virkelig ubehageligt.
6
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hurrze » 17. aug 2017, 00:04

Manden der tydeligvis var meget meget fuld, var meget upassende da han stilte sig op og tissede midt på et torv midt i det hele, selvom der var et toilet 10 m væk, mens jeg sad og nød en kold cola med en ven på baren lige ved siden af :badr: :puke:
Senest rettet af Hurrze 17. aug 2017, 14:01, rettet i alt 1 gang.
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 17. aug 2017, 08:38

Smiling_Goat skrev:For pokker, jeg synes, det er provokerende at invitere nogen med til en begivenhed uden at inddrage den, man egentligt havde aftalen med først. Det der med at skrive til nogen: "forresten, ang. Den middag vi har aftalt at have fredag for at fejre din fødselsdag.. Jeg har inviteret Svend-Palle og Gurli-Marie med, er det okay?"

Hvad har man lige tænkt sig, at andre skal svare til det?

Jeg prøvede med: "Nej.. Afinviterer du dem selv?" (naturligvis som sjov, sjov joke)

Jeg har faktisk mest lyst til at blive hjemme nu.


Hej Inger.
Jeg kan ikke komme til din middag med Svend og Gurli alligevel, da jeg skal holde min fødselsdag den dag.

Vi må ses en anden dag i stedet.
Hils de andre, håber i får en hyggelig aften.
10
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 26. aug 2017, 08:10

Dmitra skrev:Vi har en relativ nyansat. Sofie hedder hun.

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.

Det er et af de få steder hvor jeg faktisk ville kalde racistisk, for vedkommende gør det udelukkende pga hudfarve, altså ikke fordi hun syntes at hun ligner mere en sofia men bare fordi... du er sort altså kan du kun hedde sofia og ikke sofie, der kun passer til de hvide... basta bum. Dybt racistisk.
6
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skralde » 26. aug 2017, 10:03

Det er fandeme upassende at jeg er blevet syg på den dag jeg skal rejse alene med afkommet til Tyrkiet!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 26. aug 2017, 10:12

Dmitra skrev:
Lemonella skrev:
Dmitra skrev:Vi har en relativ nyansat. Sofie hedder hun.

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.


Jeg ville tage en snak med tillidsrepræsentanten, hvis I har en sådan.
Havde det været mig, var jeg blevet temmelig knotten.

Jeg havde en veninde, hvis kæreste konsekvent kaldte mig Yvonne, hvilket overhovedet ikke minder om mit navn, men han mente jeg lignede en Yvonne. Det gad jeg så ikke finde mig i og begyndte, at kalde ham Adolf. Han spurgte mig, hvorfor og jeg svarede "well, du er ikke ret høj, du er mørkhåret, altså ligner du en Adolf". Så stoppede det. :D


Vi har ikke en decideret tillidsrepræsentant men jeg snupper en snak med chefen på mandag eller når han er her næste gang. Jeg kender ham nok til at vide at han vil finde det upassende og han er den der i kraft af sin stilling bedst kan nå ind bag hendes tykhovede holdninger og igen i kraft af sin stilling kan sige, "det der er no-go med mig som overhoved". Jeg tænker i det her tilfælde skal jeg gå til hovedet fra start fremfor røven.

I øvrigt en fed måde du håndterede ham der på :-D.


God ide at gå til chefen.

Havde en lignende situation hvor en kollega kaldte mig et forkert navn. Begyndte så konsekvent at kalde ham Jan (synes han lignede lidt en Jan), så stoppede det også.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 27. aug 2017, 00:32

Lisma skrev:Hold nu kæft det er dumt det her :tie:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... jl/6794180


Jeg tænker lidt at det vel hører under ting der kan forekomme når en person ændrer status drastisk på ingen tid.
Madsen skulle have sendt sin nye raket op i denne weekend og det plejer at være en del i medierne, den ene gang fyldte det nærmest hele sendefladen på tv2 news, så det var vel ret beset et uheld der skete fordi de har prøvet at gøre det ordentligt.

Det er så lidt der skal til for at man rammer en knap forkert, og jeg synes egentlig det er værre at de her mennesker nu skal hænges ud for sådan noget pjat, det var noget andet hvis det var fordi de selv syntes de var mega sjove.

Lad den der aldrig har ramt en forkert knap kaste den første knap eller hvordan er det nu man siger..
13
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 27. aug 2017, 19:58

Dmitra skrev:Vi har en relativ nyansat. Sofie hedder hun.

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.


Øj, hvor kunne man godt lige få lyst til at kalde souschefen Idiota ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 27. aug 2017, 20:03

Ekstra Bladet havde for nogen dage siden en artikel med overskriften "Mystiske dødsfald på verdenskendt ubåd kan være opklaret" (eller noget i den stil, kan ikke huske det helt ordret). Det handlede så om en ubåd for 100 år siden. Mega upassende at spille på den nuværende sag og opnå clickbaits :tie:
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"