Tråden for folks opførsel på Facebook.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf icelady » 12. okt 2018, 08:34

Jeg har igennem tiden smidt indlæg i div tråde herinde ang folks opførsel på FB.

Det har været forskellige opslag, såsom efterlysning og bortgivning, både undren og irritation. :genert:



Og nu synes jeg så det har brug for en selvstændig tråd, hvor man kan komme med sin undren, irritation eller hvad det nu end måtte være :D




Idag undrede jeg mig over et opslag i lokal gruppe hvor en person efterlyser en god slagter... "I Randers, da jeg ikke har bil og derfor ikke kan komme rundt."


Alligevel har cirka 1/3 skrevet Gassum og Langå, som ligger et stykke fra Randers og kræver enten bil eller bus.

Læs nu hvad der står.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf girl_beat » 12. okt 2018, 12:19

En i den lokale FB-gruppe havde parkeret sin bil på gaden lige over for et større kommunalt nedrivningsprojekt (der var skiltet, og arbejdet havde stået på i flere dage) og brokkede sig åbenlyst fortørnet over, at hans bil blev dækket af støv :forvirret2:

Dér måtte jeg virkelig sætte mig på hænderne for ikke at skrive en harsk bemærkning om, hvad han havde forventet. Det endte i en længere debat, hvorvidt man havde ret til at få kompenseret bilvask, polering og en masse andet, fordi det jo var skidt for billakken med alt det støv. Helt ærligt... Det var jo ikke forbudt at tænke selv og finde en parkeringsplads lidt længere væk :rulle:
10
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf PaleSeptember » 12. okt 2018, 15:36

Byens facebookgruppe her er en lukket gruppe. Dagligt kommer der opslag med efterlysninger mm., hvor det første svar er "Jeg kan ikke dele" *DOH* :rulle:
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. okt 2018, 21:26

I fredags var der en dame som annoncerede stort flyttesalg med masser af fotos af ting til salg. Siden har en masse mennesker vist interesse og spurgt om de kan købe eller kigge om lørdagen eller om søndagen. Intet har hun svaret på. Hun postede og siden har hun været som sunket i jorden.
Det kan der selvfølgelig være mange grunde til, men hvis hun selv er herre over det så burde hun nok have valgt lige at tjekke op på sin egen salgsannonce.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf icelady » 15. okt 2018, 11:30

Noget der undrer mig i div gratis/gives væk sider, er at folk ikke lige skriver feks vejnavn på.

Altså.... "Kan hentes i Rds NV"... Nu er Randers NV trods alt et rimeligt stort område. :D


Man behøver jo ikke skrive ens vejnavn på. Jeg skriver feks "Kan hentes på sidevej til XXXXX." )
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf icelady » 15. okt 2018, 11:33

Og nu jeg lige er kommet i gang med gratis-sider.....


Der sidder altså nogle, som hamstrer alt, de kan komme i nærheden af. I to af de lokale, er det næsten stensikkert at 2 kvinder skriver i dem.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf RavenClaw » 15. okt 2018, 11:45

Det, jeg synes, er værst ved de gratis-sider der, det er, når giver ikke selv må vælge fra køen under særlige tilfælde. Jeg husker da et opslag med en, der gav en konfirmationskjole væk og skrev, at den måtte en trængende familie gerne arve, så deres datter kunne få en ordentlig kjole. Hun endte med at fjerne opslaget, da admin insisterede på, at den skulle gives til den første i køen, som ikke engang havde børn eller på anden måde skulle i nærheden af en konfirmand.
8
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. okt 2018, 12:00

icelady skrev:Der sidder altså nogle, som hamstrer alt, de kan komme i nærheden af. I to af de lokale, er det næsten stensikkert at 2 kvinder skriver i dem.


JA! Jeg har nævnt det i statusopdateringertråden også, der er en mand i min bys køb og salg gruppe, han plejer at tagge sin kone i alt. ALT. Nu er både han og hun begyndt bare at sige ja tak til det meste. Jeg er 100% sikker på at de sælger det videre. De får jo det hele enten gratis eller for en pose slik.

Jeg har i forvejen holdt lidt øje med ham, fordi han er typen der altid fører sig frem som meget succesrig og halv-kendis, men jeg ved så at ingen bryder sig om ham, han er en fusker og har endda siddet i fængsel for nylig.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf icelady » 15. okt 2018, 22:08

Noget, der til stadighed undrer...eller nok nærmere irriterer mig er, at folk ikke gider bruge 2 minutter på at læse artikler igennem, men udelukkende kommentarer på den brødtekst, div medier nu end skriver.


Som eksempeI: i Randers faldt der fredag dom i hunde-vanrøgts-sagen. Kun konen skulle for retten, da hendes mand døde i efteråret.

Det står i mange artikler, at han er død...alligevel skriver folk stadig "Hvad med manden?/Håber da manden også fik en straf."
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf icelady » 15. okt 2018, 22:11

Trappestige skrev:En ung pige slår et advarsels-opslag op i den lokale gruppe om at hun tidligere på dagen var blevet kontaktet af en ældre mand der kom kørende i bil ved siden af hende, som tilbød hende 1000 kr. mod at tage en tur med ham på solcenter. Det kommer der selvfølgelig en masse kommentarer til, fordi folk er forfærdede og det er ret WTF-agtigt.
Ganske kort tid efter, skriver en mor et opslag om at hendes datter også var blevet kontaktet af en mand i bil i dag. Dog en ung gut som ville spørge om vej og derefter spurgte til datterens nummer. Altså, umiddelbart ganske tilforladeligt. Jeg ved ikke hvad hun havde regnet med med det opslag, men lad mig bare sige at hun ikke fik helt så mange sympatikendelser fra folk.


Ang det sidste opslag, som hun endte med at slette. Jeg troede det var et barn, på måske en 8-10-12 år hun talte om. Det viste sig at være en ung pige på 17 år :D
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2018, 07:45

Facebookven deler et af sine venners opslag så jeg kan se det.

Det drejer sig om en ung kvinde der har lavet et jobopslag, for nu er hun færdig med et års barsel.
Men det eneste man kan læse før "Se mere" handler om hvor god en mor hun er og hvor mange børn hun har. Så jeg scroller videre og tænker at det da i hvert fald ikke er clickbait-journalist hun skal være.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Sangius » 22. okt 2018, 07:58

Har lige kæmpet mig igennem et opslag, hvor en ung kvinde søger job til sin mand.
Det er i hvert fald 20 linjer, uden et eneste komma eller punktum. Fuld af stavefejl.
Hun skriver at det er hende der skriver for ham, fordi han er "stær ordblind".

Puha. Det er sgu op ad bakke for nogen af skrive en ansøgning, kan jeg godt se :ninja:
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf hotlips » 22. okt 2018, 08:33

Nogle af tingene er jo lidt de samme som man ser herinde.

Så er der en der spørger hvornår man begynder at give sit barn vintertøj på og så er det nærmest obligatorisk at der er en der går ind og skriver "jeg har ingen børn".

Uanset hvor mange gange jeg har set det i årenes løb så fatter jeg det stadig ikke.

Der er også sådan en jeg så her til morgen, der er en i en havegruppe der spørger om nogen i København vil dele en plads på et plantehotel, det er et sted hvor folk der fks har store palmer eller kaktus der kan stå ude om sommeren kan betale for at få dem opbevaret og passet om vinteren, eller hvis man er ude og rejse eller andet, så kan man få passet sine planter sådan et sted, men det er forholdsvis dyrt.
Men det er ihvertfald klart at der er en her der har et problem og bøvler med at finde en løsning.

Og hvad skriver man så til det?.. "ih hvor er det fedt jeg bare at kan rykke det hele ind i vores store frostfri stald"

Jeg har ikke indtryk af det er noget man bruger tid på at formulere, så jeg må formode det bare er den naturlige reaktion at være et egocentreret brølehoved og det hører under første indtryk jeg ikke rigtig ville kunne se udover.
7
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf cola » 24. okt 2018, 19:16

Jeg har oplevet et opslag herinde, som jeg godt gad dele på fb, men jeg tør ikke spørge personen herinde, det er lidt for... komisk :-)
Jeg har på den anden side har jeg også oplevet opslag på fb jeg godt gad dele herinde.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Ado » 25. okt 2018, 14:53

:ninja:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"