Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Sorenspige » 21. sep 2018, 20:54

Hov, tillykke med brylluppet :banan:.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf vibbsen » 21. sep 2018, 21:26

Tillykke med brylluppet. Og velkommen tilbage :)

Den var aldrig gået her.....Der er INGEN der får lov til at inviterer sig selv til overnatning i vores hjem hvis det ikke passer os. I-N-G-E-N....

Min mor har faktisk forsøgt at gøre det en enkelt gang. Det gik faktisk ikke særlig godt. Og hun og min far kom til at tage en færge hjem til Jylland istedet. Det passede hende ikke særlig godt. Og hun synes jeg var en skoddatter. Men det er jeg fuldstændig kold overfor. Det er ikke mit problem at de vælger at tage fra Jylland til Sjælland for at deltage i arrangementer som falder sammen med at vi har andre aftaler.....

Der er heller ingen der får lov til at sove på luftmadrasser i stuen hos os. Børnefamilier eller ej. Gæster hører til i kælderen. Hvis der ikke er plads i kælderen så må man finde et andet overnatningssted. Hverken vi eller vores datter rykker ud af vores soveværelser til fordel for gæster.

Det er muligt at jeg lyder som noget af en sur og ugæstfri madamme....Det er jeg faktisk slet ikke. Jeg vil gerne have gæster. Men jeg føler mig på ingen måde forpligtiget til at sørge for deres overnatningsmuligheder. Vi bor i Købehavnsområdet. Der er masser af muligheder.

Sådan har jeg det også når jeg selv er gæst. Hvis jeg ikke bliver tilbudt overnatning, jamen så forventer jeg at jeg skal finde på en anden løsning. Jeg kan godt finde på at spørge om det er muligt. Men trækker lynhurtigt følehornene til mig, hvis jeg på nogen måde fornemmer at det måske ikke er så belejligt....

Min bror bor iøvrigt i Nordirland. Da ham og min svigerinde blev gift sidste år kom der en kæmpe bunke mennesker fra Danmark. Vi bookede os da allesammen bare ind på forskellige overnatningssteder i området. Som noget helt naturligt. Min bror og svigerinde havde på det tidspunkt 3 plejebørn, 2 hunde og 4 katte. Samt min brors bestman + 2 familiemedlemmer OG min svigerindes maid of honour boende. De kunne sikkert godt have møflet ungerne lidt tættere sammen og have haft nogen til at sove i stuen....Men det var aldrig nogensinde inde i billedet....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf hotlips » 21. sep 2018, 21:43

Confucius skrev:
Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:


Ej, men så sig dog FRA - så højt og utvetydigt, at de aldrig nogensinde formaster sig til at lave den slags numre igen. Den her kamp skal tages og vindes! Shit, jeg var gået i det røde felt for længst, og jeg ville være parat til at lade det koste dem deres deltagelse i brylluppet overhovedet.


Jeg er med confucius, det vil være en rigtig skidt forretning at give sig, for så vil de blive ved med at gøre hvad der passer dem, uanset hvad i så siger nej til en gang eller to, for i giver efter hvis de presser og det ved de godt.

Det burde være hans bror der tog den med ham, men selvom han ikke kan tage sig sammen så skal du da ikke finde dig i at blive tromlet til at åbne dit hjem for hvem det nu lige passer at overnatte.

Jeg var også røget i det røde felt forlængst, jeg har også familie der gør den slags og det er sikkert som amen i kirken at de kun gør det ved dem hvor de ved de lader sig tromle og som aldrig kunne finde på at ringe og skælde dem huden fuld.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 23:31

Ata skrev:Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:

At han vil være sig selv bekendt :gisp:

Han lyder som en man skal være hård og kontant overfor for ikke at blive tromlet fuldstændig. Korte, konkrete beskeder uden åbninger for at der kan stilles spørgsmålstegn ved ens svar.

Ej, jeg bliver helt hidsig på dine vegne :lol: Jeg hader den type der ikke respekterer eller fatter at andre også har et liv selvom det er ubelejligt for dem. Det kræver så meget energi at være "fanget" i.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9839
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9566

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Spjaerten » 22. sep 2018, 08:26

Tillykke med brylluppet og welcome to the Dark side :lun:
1
Tryk på * :slem:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf fisken80 » 22. sep 2018, 12:01

Jeg bliver, næsten, helt ærgerlig over, at jeg ikke bare én gang er rendt ind i sådan en type. Jeg kan mærke tilfredsstillelsen ved at sætte dem på plads bare ved at tænke på det.

Men det er nok trods alt sjovere at tænke på end at skulle gøre, særligt når der er tale om nær familie.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"