Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 10:38

Ja, hvor meget vægt må man læsse i en Kia Picanto?

Når jeg søger, kan jeg umiddelbart kun finde noget omkring træklast, men intet om indvendig last, eller hvad man kan kalde det.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf paint » 16. sep 2018, 10:57

Allmost_Famous skrev:Ja, hvor meget vægt må man læsse i en Kia Picanto?

Når jeg søger, kan jeg umiddelbart kun finde noget omkring træklast, men intet om indvendig last, eller hvad man kan kalde det.


http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDan ... y-picanto/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 11:07

paint skrev:
Allmost_Famous skrev:Ja, hvor meget vægt må man læsse i en Kia Picanto?

Når jeg søger, kan jeg umiddelbart kun finde noget omkring træklast, men intet om indvendig last, eller hvad man kan kalde det.


http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDan ... y-picanto/

Jeg føler mig ret dum, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal kigge efter :genert:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2018, 11:15

Allmost_Famous skrev:
paint skrev:
Allmost_Famous skrev:Ja, hvor meget vægt må man læsse i en Kia Picanto?

Når jeg søger, kan jeg umiddelbart kun finde noget omkring træklast, men intet om indvendig last, eller hvad man kan kalde det.


http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDan ... y-picanto/

Jeg føler mig ret dum, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal kigge efter :genert:


Totalvægt er 1300 kilo. Egenvægten er 830 kilo. Så skal du være i bilen sammen med noget benzin, det er måske 70 kilo. Og så er der 400 kilo tilbage.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 11:19

Mange tak :gogo:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2018, 13:23

Confucius skrev:
abcd skrev:
Allmost_Famous skrev:
paint skrev:
Allmost_Famous skrev:Ja, hvor meget vægt må man læsse i en Kia Picanto?

Når jeg søger, kan jeg umiddelbart kun finde noget omkring træklast, men intet om indvendig last, eller hvad man kan kalde det.


http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDan ... y-picanto/

Jeg føler mig ret dum, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal kigge efter :genert:


Totalvægt er 1300 kilo. Egenvægten er 830 kilo. Så skal du være i bilen sammen med noget benzin, det er måske 70 kilo. Og så er der 400 kilo tilbage.


Egenvægt er bilens vægt uden at medregne væsker og gods/passagerer. Men for det første er tanken på 35 liter, og for det andet skal man også medregne andre væsker samt minimum køreren. Fx olie og sprinklervæske. Så hvis bilen er tanket op, må køreren max veje ca 35 kg, minus vægten af olie og sprinklervæske, hvis dit estimat skal holde.

--------------------------------------------------

Der står angivet en "køreklar vægt", og det er den man skal gå efter.

FDM skriver:

fdm.JPG


Picantoens køreklare vægt er angivet til 930/954 eller 939/979 kg, alt efter hvilken model og type det er. Totalvægten er på 1300/1400 kg. Så alt efter hvilken model og type, du har, må du læsse mellem 370/446 og 461/441 kg.



Hvis man bliver standset, er det totalvægten. Og hvis man har 35 liter tank, og skal køre med læs, nøjes en klog vel med at tanke 5 liter. Tanken behøver ikke være fuld for at man kan køre. Tilsvarende kan en mand på 200 kilo ikke bruge den køreklare vægt til noget, han må læsse mindre på bilen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2018, 13:51

Confucius skrev:
abcd skrev:Hvis man bliver standset, er det totalvægten. Og hvis man har 35 liter tank, og skal køre med læs, nøjes en klog vel med at tanke 5 liter. Tanken behøver ikke være fuld for at man kan køre. Tilsvarende kan en mand på 200 kilo ikke bruge den køreklare vægt til noget, han må læsse mindre på bilen.


Wow.. Du er villig til at konstruere nogle meget tænkte eksempler for at undgå at erkende at du tog fejl, hva'?


Jeg tog ikke fejl, jeg ved godt hvad køreklar vægt er.

Det er ligesom når der i elevatoren står 800 kilo eller 10 personer. Det er selvfølgelig de 800 kilo der gælder, elevatoren kan ikke tælle personer. Det med 10 personer er bare et overslag til folk der ikke er så skarpe i regning.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2018, 14:01

Confucius skrev:
abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:Hvis man bliver standset, er det totalvægten. Og hvis man har 35 liter tank, og skal køre med læs, nøjes en klog vel med at tanke 5 liter. Tanken behøver ikke være fuld for at man kan køre. Tilsvarende kan en mand på 200 kilo ikke bruge den køreklare vægt til noget, han må læsse mindre på bilen.


Wow.. Du er villig til at konstruere nogle meget tænkte eksempler for at undgå at erkende at du tog fejl, hva'?


Jeg tog ikke fejl, jeg ved godt hvad køreklar vægt er.

Det er ligesom når der i elevatoren står 800 kilo eller 10 personer. Det er selvfølgelig de 800 kilo der gælder, elevatoren kan ikke tælle personer. Det med 10 personer er bare et overslag til folk der ikke er så skarpe i regning.


Jeg snakker om det her:

"Totalvægt er 1300 kilo. Egenvægten er 830 kilo. Så skal du være i bilen sammen med noget benzin, det er måske 70 kilo. Og så er der 400 kilo tilbage."


Ja, det er da også rigtigt. Hvis du mener at jeg også burde have skrevet olie og sprinklervæske, så har du da ret, men det er ikke meget mere end en håndfuld kilo.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 19:18

Spoiler alert: jeg vejer mere end 30 kilo :D

Tak for jeres svar.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Fru.skruk » 16. sep 2018, 19:29

Allmost_Famous skrev:Spoiler alert: jeg vejer mere end 30 kilo :D

Tak for jeres svar.


Men kunne du så ikke tage at veje 55 kg og have 1 L sprinklervæske, 1 L olie og 13 L benzin? For så ville pengene (eller regnestykket) passe igen?

Edit: jeg prøver at være sjov for at lette stemningen i tråden.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 19:33

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:Spoiler alert: jeg vejer mere end 30 kilo :D

Tak for jeres svar.


Men kunne du så ikke tage at veje 55 kg og have 1 L sprinklervæske, 1 L olie og 13 L benzin? For så ville pengene (eller regnestykket) passe igen?

Edit: jeg prøver at være sjov for at lette stemningen i tråden.

Jo, det manglede da bare :lol:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget vægt i en Kia Picanto?

Indlægaf Slettet bruger » 17. sep 2018, 03:10

Confucius skrev:
abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:Hvis man bliver standset, er det totalvægten. Og hvis man har 35 liter tank, og skal køre med læs, nøjes en klog vel med at tanke 5 liter. Tanken behøver ikke være fuld for at man kan køre. Tilsvarende kan en mand på 200 kilo ikke bruge den køreklare vægt til noget, han må læsse mindre på bilen.


Wow.. Du er villig til at konstruere nogle meget tænkte eksempler for at undgå at erkende at du tog fejl, hva'?


Jeg tog ikke fejl, jeg ved godt hvad køreklar vægt er.

Det er ligesom når der i elevatoren står 800 kilo eller 10 personer. Det er selvfølgelig de 800 kilo der gælder, elevatoren kan ikke tælle personer. Det med 10 personer er bare et overslag til folk der ikke er så skarpe i regning.


Jeg snakker om det her:

"Totalvægt er 1300 kilo. Egenvægten er 830 kilo. Så skal du være i bilen sammen med noget benzin, det er måske 70 kilo. Og så er der 400 kilo tilbage."


Ja, det er da også rigtigt. Hvis du mener at jeg også burde have skrevet olie og sprinklervæske, så har du da ret, men det er ikke meget mere end en håndfuld kilo.


Lad nu være med at spille dum. Dit regnestykke indebærer at bilisten maksimalt må veje ca. 30 kg..


Da kun hvis hun fylder tanken. Køreklar vægt er som sagt er overslag, den præcise last afhænger af hvor meget man tanker, og hvad man selv vejer, og det gør en betragtelig forskel om man vejer 60 kilo og kører på næsten tom tank, eller man vejer 120 kilo og kører på fuld tank.

En kvinde på 1,68 med et almindeligt BMI vejer lige omkring 60 kilo. 10 kilo til bilens væsker kan fint lade sig gøre, men ellers læg 10 kilo mere til. Uanset hvad er det selvfølgelig et overslag, for jeg ved ikke hvad TS vejer, hvis hun f.eks. vejer 80 kilo, skal hun selvfølgelig trække den ekstra vægt fra, jeg går ud fra at hun kan finde ud af at justere beregningerne til hendes præcise forhold
0

Tilbage til "Generelt"