Holder i fødselsdag for Jer selv?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Anlewi » 14. sep 2018, 17:58

Jeg elsker at have gæster og i den forbindelse er det altid godt at samles om en fødselsdag :banan:
Jeg er ogsånret vild med at fejre andre

Januar:
Februar: yngstesønnen
Marts: min fætter
April: svigermor
Maj: Mie forældre
Juni: min nevø
Juli: ældstesønnen
August: min morfar
September:
Oktober: min bror
November: svigerinde, moster og mand
December: min svigerfar og mig selv.

Det er skønt at vi ses næsten hver måned :savl:
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Jedi » 14. sep 2018, 18:23

Nej, mest fordi det aldrig er blevet en vane, da min fødselsdag er på en kikset dag.

Hvis du gerne vil fejre dig selv, have besøg af din familie og venner, så skal en kedelig kommentar fra en onkel vel ikke stå i vejen?
Synes du selv, det er meget trangt og ubehageligt, når I er mange? For så kan du køre kaffemik stilen, hvor du inviterer alle til at komme (og skride!) fordelt på hele dagen.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf twinkle » 14. sep 2018, 18:34

Ja, men kun kaffe/kage stilen og helst uden gaver. Fødselsdag betyder ikke rigtigt noget for mig, og jeg ved aldrig hvad jeg skal ønske mig. Mangler jeg noget, som køber jeg det som udgangspunkt bare, så har ikke en lang ønskeliste.

Synes egentlig også det er lidt trættende med gæster en hel dag, så de sidste par år har både min mand og jeg holdt det ude (fx brunch på restaurant), så det ikke behøver vare mere end et par timer :genert:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf ina » 15. sep 2018, 08:36

Det plejer jeg at gøre. Selve dagen med mand og børn og så en weekenddag for min familie (forældre, søskende, svoger, niece og nevø) og indimellem min svigerfamilie (det skifter lidt om de bliver inviteret - afhænger af hvor meget jeg gider).

Nogle år holder jeg også noget for veninder. Da jeg blev 27, holdt jeg fx børnefødselsdag med kagemand og rød sodavand. Efter jeg har fået børn sker det med veninder dog kun ved runde fødselsdage.

I år gad jeg ikke holde noget. Så jeg blev fejret på arbejde og herhjemme af mand og børn og det var det. Det passede mig fint i år, så ser vi næste år.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26584

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Santa » 15. sep 2018, 09:29

Nej, det har jeg aldrig rigtig gjort.
Men kæresten og jeg fejrer som regel hinanden med god mad, pakker, blomster, evt en tur ud og spise eller i biffen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf LadyFox » 15. sep 2018, 09:52

HappyPaww skrev:Nej - min søn har fødselsdag et par uger efter mig og jeg vil hellere holde hans fødselsdag, og gider ikke gæster så tæt på hinanden.

Kan godt finde på at invitere mine veninder men det sker ikke hvert år.

Jeg får måske hug, men jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i voksnes behov for at holde stor fødselsdag med gaver og gæster med mindre det er halvrundt/rundt...

Men er nok også farvet af at der er mange børn i min familie og omgangskreds, så det er dem gavebudgettet går til med undtagelse af få meget nære venner.


Hvis jeg kunne ville jeg holde en mellem-stor fødselsdag hvert år. Jeg kan godt lide at planlægge og arrangere, jeg kan godt lide at være i centrum, jeg kan godt lide fester og arrangementer og så kan jeg også rigtig godt lide min familie og mine venner. Så for mig er der flere plusser end minusser ved at holde fødselsdag. Dog er man jo hverken tvunget til at deltage eller have gaver med.
Jeg kan også godt selv lide at deltage i andre voksnes fester, så det ville ikke genere mig at der var flere af dem.
Jeg deltager også med glæde i børnefødselsdage, men, egoistisk set ville jeg hellere fejre deres forældres fødselsdag.
1
...
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Pjeps » 15. sep 2018, 10:08

Nej, kan evt finde på at fejre det med en veninde el en ven ved t spise ude, men så er det mest tilfældigt at vi er ude på den dag. Jeg har ikke den store kontakt til min familie og gider egentlig heller ikke rigtig boller og lagkage hos andre.
0
:ninja:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf FruKuk » 15. sep 2018, 10:34

Nej, og vi har ikke tradition i hverken min eller mandens familier for at samles til fødselsdage. Heller ikke børnenes. Det passer mig strålende. Børnene (5 og 8 år) bliver fejret på dagen med os og en håndfuld af deres venner og deres familier. Manden og jeg har fødselsdag samme dag, så vi skiftes til at holde fødselsdag hvert 2. år, men det bliver blot fejret med morgenmad og måske et restaurantbesøg om aftenen bare os og ungerne.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Animi » 15. sep 2018, 10:41

Ja, jeg inviterer i hvert fald altid min nærmeste familie til fødselsdagshygge. Nogle gange holder jeg også noget for mine veninder.

Til min næste fødselsdag fylder jeg 28 og afleverer speciale nogle dage efter. Det markerer jeg nok med en lidt større fødselsdags-åbent-hus-fest, hvor det bliver helt chill og folk bare kan komme og gå som de vil :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Kattefjæs » 15. sep 2018, 11:59

Altså det gode ved at have fødselsdag juleaften er jo at man i sagens natur er sammen med sin nærmeste familie, har fri fra arbejde, får sindssygt god mad og hygger sig enormt meget. :jule:

Men det ville selvfølgelig være upraktisk hvis man nu var typen som vildt gerne ville i byen på sin fødselsdag eller sådan noget.

Fordi det falder oveni julen, har jeg vist aldrig rigtig på dén måde taget initiativ til at invitere folk til fødselsdag. Altså vi er jo sammen alligevel.

Men samtidig er jeg så også typen for hvem fødselsdage ikke rigtig gør hverken fra eller til, så selv hvis det var en anden dag, tror jeg ikke at jeg ville gøre det store ud af det. Jeg har ikke rigtig noget behov for at blive fejret.

Det er stik modsat med min søster for hvem fødselsdage er DET VIGTIGSTE, og som bliver voldsomt skuffet og ked af det hvis det ikke bliver gjort helt rigtigt hvert år. Vi er helt forskellige på det punkt.

Jeg er egentlig rimelig tilfreds med at jule og spise nice mad og have fri fra arbejde. :cool:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Delfin » 15. sep 2018, 14:02

Nej det har jeg aldrig gjort det store ud af. Måske ude at spise med min datter, hvis det lige falder for, men ellers ikke noget. Det ville tage alt for mange af mine få kræfter, hvis jeg jævnligt skulle til fødselsdag, så det er jeg glad for, at vi ikke har for vane.
0
14 11 14
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Planten » 15. sep 2018, 14:20

Jeg elsker at holde fødselsdag. Gjorde jeg det ikke selv, ville der ikke være nogen, der gjorde det. Jeg er vild med at bage amok og hygge med venner, veninder og familie. Men jeg må sige, at jeg overvejer snart at stoppe.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf bluetof1 » 15. sep 2018, 16:39

Mine to ældste drenge har fødselsdag henholdsvis en uge og tre uger efter mig så jeg plejer kun at holde for dem.
De gange jeg har prøvet at luske min egen fødselsdag ind i det, har min mor formanet mig om at jeg jo ikke får gaver alligevel så det er ret overflødigt.
Så min fødselsdag bliver fejret med at min mor ringer på et eller andet tidspunkt i løbet af dagen og siger tillykke og det er det.
Jeg er egentlig ikke helt tilfreds med det, men jeg kan jo heller ikke tvinge folk til at fejre mig.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf bluetof1 » 15. sep 2018, 18:08

JumboJette skrev:
bluetof1 skrev:Mine to ældste drenge har fødselsdag henholdsvis en uge og tre uger efter mig så jeg plejer kun at holde for dem.
De gange jeg har prøvet at luske min egen fødselsdag ind i det, har min mor formanet mig om at jeg jo ikke får gaver alligevel så det er ret overflødigt.
Så min fødselsdag bliver fejret med at min mor ringer på et eller andet tidspunkt i løbet af dagen og siger tillykke og det er det.
Jeg er egentlig ikke helt tilfreds med det, men jeg kan jo heller ikke tvinge folk til at fejre mig.


Ej, det er sgu da heller ikke helt fint af moar, der. :gruble:

Hvordan fejres hendes fødselsdag mon?


Hun er lidt spøjs. Hun mener ikke noget ondt med det, hun vil bare ikke have at jeg forventer at hun kommer med en gave.
Så giver hun gaver på andre tidspunkter. Det er bare ikke formaliseret mere efter vi har fået børn.

Men jeg ville nu stadig gerne fejres på min fødselsdag, men den forsvinder lidt i mængden.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Holder i fødselsdag for Jer selv?

Indlægaf Tilly » 15. sep 2018, 19:53

Min fødselsdag betyder absolut ingenting for mig, og jeg har ikke gjort noget særligt ud af at fejre den siden jeg blev 18. Jeg er 32 nu.

Jeg inviterer da som regel mine forældre og søster der bor tæt på mig til spisning, men det er egentlig mere fordi at jeg ved at de gerne vil fejre mig. Og det er jo en god anledning til at invitere på en god middag.

Jeg møder dog glad og gerne op til andres fødselsdagsfejringer, men som sagt, så betyder min egen altså ingenting for mig.
0

Tilbage til "Generelt"