Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 23:13

2SHY skrev:
Fillie skrev:
2SHY skrev:
Fillie skrev:
2SHY skrev:Godt så! Man skal ikke Google "Ghost pictures Real" og så vælge kun at se billeder :shock: :whine:


... Og slet ikke på dette tidspunkt af døgnet! :shock:

Nej nemlig! :shock:





Og slet ikke når man skal ud at tisse! :whine:


Pludselig giver en natpotte god mening. :klovn:

Uh! Så fik jeg noget at ønske mig til jul ud over penge til regninger :klap:


Hehe! Men det løser ikke udfordringen med at komme ud på gulvet, når man virkelig er blevet paranoid og forestiller sig slimede, lange og krogede fingre, som rækker ud efter ens ben inde fra mørket under sengen, idet man holder vejret og tager tilløb... :whine:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 23:18

Fillie skrev:Hehe! Men det løser ikke udfordringen med at komme ud på gulvet, når man virkelig er blevet paranoid og forestiller sig slimede, lange og krogede fingre, som rækker ud efter ens ben inde fra mørket under sengen, idet man holder vejret og tager tilløb... :whine:

:shock: Eeeeejjjjjj hold op, hold op, hold op! :( Ikke engang Sebastian vil jeg sende ned for at tjekke under sengen nu!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 23:20

Jeg fornemmer det kun er os to der er med på at freake hinanden :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 23:23

2SHY skrev:
Fillie skrev:Hehe! Men det løser ikke udfordringen med at komme ud på gulvet, når man virkelig er blevet paranoid og forestiller sig slimede, lange og krogede fingre, som rækker ud efter ens ben inde fra mørket under sengen, idet man holder vejret og tager tilløb... :whine:

:shock: Eeeeejjjjjj hold op, hold op, hold op! :( Ikke engang Sebastian vil jeg sende ned for at tjekke under sengen nu!


Vi har fyldt op med bedrollers, og det hjælper en smule på de uhyggelige tanker, men har jeg set en virkelig skræmmende film eller gearet mig selv helt op ved at søge på nettet efter spooky stuff, er jeg overbevist om, at "den" kan række ud gennem sprækkerne. :shock:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 23:25

2SHY skrev:Jeg fornemmer det kun er os to der er med på at freake hinanden :lol:


Ja, alle andre er for kloge til at trawle efter skræmmende ting på dette tidspunkt af døgnet. :lol:

Jeg vil også smutte til køjs. Nat nat og drøm kun hyggelige drømme. :kys:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 23:28

Fillie skrev:
2SHY skrev:
Fillie skrev:Hehe! Men det løser ikke udfordringen med at komme ud på gulvet, når man virkelig er blevet paranoid og forestiller sig slimede, lange og krogede fingre, som rækker ud efter ens ben inde fra mørket under sengen, idet man holder vejret og tager tilløb... :whine:

:shock: Eeeeejjjjjj hold op, hold op, hold op! :( Ikke engang Sebastian vil jeg sende ned for at tjekke under sengen nu!


Vi har fyldt op med bedrollers, og det hjælper en smule på de uhyggelige tanker, men har jeg set en virkelig skræmmende film eller gearet mig selv helt op ved at søge på nettet efter spooky stuff, er jeg overbevist om, at "den" kan række ud gennem sprækkerne. :shock:

Under min seng er der også bedrollers og en stepbænk men der er også plads til at Sebastian kan komme ind og gemme sig når han er bange for torden og lyn
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Persnikedy » 7. dec 2015, 23:28

Må jeg anbefale den youtube bruger der hedder corpse husband eller ham der hedder lazy masquerade. De læser gyserhistorier op som dem bag sværger på er rigtige. Ej, hvor er der nogle uhyggelige imellem. Alt fra starker til creepy strangers bliver dækket af de kanaler.
Det er lidt (u)hyggeligt at sætte sådan en playlist til også bare nyde de uhyggelige fortællinger
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Vixen » 7. dec 2015, 23:29

I oktober i år var jeg til svigerfamiliehygge på en meget gammel går i Sønderjylland. Svigerfamilien havde lejet stedet i weekenden.

Hen på aftenen går jeg op til mit og min kærestes værelse for at finde papir og blyanter til en selskabsleg. Vores værelse lå for enden af en lang gang på 1. Sal. Lige ved siden af vores værelse lå et lille toilet, og jeg smuttede lige ind for at tisse. Jeg lagde stakken med papir og penalhus på gulvet på gangen, for der var ikke noget sted at lægge det på toilettet.

Da jeg så kommer ud, idet jeg bukker mig ned for at samle papir og penalhus op, synes jeg i et split sekund, at jeg ser en drengeskikkelse stå i midten af gangen, rettet mod mig. Hvis jeg sådan skal genkalde det, havde han brunt tøj på og en sixpence og faldt lidt i ét med væggen. Jeg studsede lige over det, men tænkte, at min hjerne havde spillet mig et puds. Det måtte det være.

Da jeg så kommer ned til bordet, sidder en af de andre og snakker om, at ungerne tidligere på dagen havde leget skattejagt (arrangeret af de voksne). Alfa på 4 år var så kommet grædende ned oppe fra 1. Salen, fuldstændig utrøstelig. Hendes far havde holdt om hende og spurgt, hvad der var i vejen, og om hun ikke ville lege skattejagt mere? Men hun var bange for den dreng, der var ovenpå! Hun havde været helt ulykkelig i flere timer efter og ville KUN sidde på skødet af far. Hun ville ikke engang have noget af sit slik fra skattejagten. Det lignede hende ikke, især ikke når de andre børn ellers legede og havde det hyggeligt, for hun plejede at være meget social, sagde hendes far.

Dér løb det mig altså koldt ned ad ryggen. Jeg havde slet ikke nævnt noget om min oplevelse (for jeg syntes ikke lige, jeg ville påkalde mig tosset-mærkat af svigerfamilien), men efter det fortalte jeg alligevel, at jeg også lige troede, jeg havde set en dreng ovenpå, midt på den samme gang.

Puha! Selvom jeg mest syntes, oplevelsen var spøjs og lidt sjov, var jeg alligevel så urolig, at jeg dårligt lukkede et øje den nat.
5
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 23:29

Fillie skrev:
2SHY skrev:Jeg fornemmer det kun er os to der er med på at freake hinanden :lol:


Ja, alle andre er for kloge til at trawle efter skræmmende ting på dette tidspunkt af døgnet. :lol:

Jeg vil også smutte til køjs. Nat nat og drøm kun hyggelige drømme. :kys:

Tak :kys: Du må sove godt når du kommer dertil. Only sweet dreams for you :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 23:31

Hov ja! Jeg har engang været på en pub i det sydlige England hvor de havde fjernet dørene ud til toiletterne (altså ikke selve båsene) fordi der var spøgelser der gik og smækkede med dørene ellers :shock:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf MissHelenaVon » 7. dec 2015, 23:40

Fillie skrev:Endnu et spooky billede:



Jeg er bange for, at jeg ikke forstår de her billeder :forvirret:

Jeg ser intet uhyggeligt :gruble: det eneste jeg kan se, er en sød lille negerdreng (hov det må man nok ikke sige....) ude i venstre side af billedet. Kan nogen fortælle mig hvad der gør disse billeder så uhyggelige? Jeg må overse noget :genert:


Edit: det er billederne i indlæg 2+7 jeg mener
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Vixen » 7. dec 2015, 23:57

MissHelenaVon skrev:
Fillie skrev:Endnu et spooky billede:



Jeg er bange for, at jeg ikke forstår de her billeder :forvirret:

Jeg ser intet uhyggeligt :gruble: det eneste jeg kan se, er en sød lille negerdreng (hov det må man nok ikke sige....) ude i venstre side af billedet. Kan nogen fortælle mig hvad der gør disse billeder så uhyggelige? Jeg må overse noget :genert:


Edit: det er billederne i indlæg 2+7 jeg mener


Virkelig? :) Okay. Jamen, nogle mennesker får simpelthen et chok, når de opdager ansigtet. Især fordi de bliver ledt på afveje af den røde cirkel, så de kigger og kigger og kan ikke se noget, og pludselig opdager de ansigtet, som endda synes at være rettet imod dem selv.

Det samme gælder billedet af trappeopgangen; igen kan man argumente for, at ansigtet med de lysende øjne (højden leder tankerne hen på, at der er tale om et barn) kan virke skræmmende på nogen. Måske er de under mangeårig indflydelse af vandrehistorier, populærkulturelle manifesteringer af gys og gru, måske endda gotisk litteratur - og så videre.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Flora » 8. dec 2015, 00:04

MissHelenaVon skrev:
Fillie skrev:Endnu et spooky billede:



Jeg er bange for, at jeg ikke forstår de her billeder :forvirret:

Jeg ser intet uhyggeligt :gruble: det eneste jeg kan se, er en sød lille negerdreng (hov det må man nok ikke sige....) ude i venstre side af billedet. Kan nogen fortælle mig hvad der gør disse billeder så uhyggelige? Jeg må overse noget :genert:


Edit: det er billederne i indlæg 2+7 jeg mener


Tak :kys: Jeg kunne heller ikke se det uhyggelige. Sad længe og stirrede med en forventning om pludselig at få et mega shok. Kiggede rundt, næh, sikken en sød negerdreng, men intet uhyggeligt :lol: Nu slipper jeg for at lede mere :D
1
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf MissHelenaVon » 8. dec 2015, 00:09

KinderBueno skrev:
MissHelenaVon skrev:
Fillie skrev:Endnu et spooky billede:



Jeg er bange for, at jeg ikke forstår de her billeder :forvirret:

Jeg ser intet uhyggeligt :gruble: det eneste jeg kan se, er en sød lille negerdreng (hov det må man nok ikke sige....) ude i venstre side af billedet. Kan nogen fortælle mig hvad der gør disse billeder så uhyggelige? Jeg må overse noget :genert:


Edit: det er billederne i indlæg 2+7 jeg mener


Virkelig? :) Okay. Jamen, nogle mennesker får simpelthen et chok, når de opdager ansigtet. Især fordi de bliver ledt på afveje af den røde cirkel, så de kigger og kigger og kan ikke se noget, og pludselig opdager de ansigtet, som endda synes at være rettet imod dem selv.

Det samme gælder billedet af trappeopgangen; igen kan man argumente for, at ansigtet med de lysende øjne (højden leder tankerne hen på, at der er tale om et barn) kan virke skræmmende på nogen. Måske er de under mangeårig indflydelse af vandrehistorier, populærkulturelle manifesteringer af gys og gru, måske endda gotisk litteratur - og så videre.




Sjovt at man kigger så forskelligt på et billede - man tak for hjælpen :gogo: så behøver jeg ikke bruger mere tid på, at lede efter uhyggelige sager mere :)
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Urtekussen » 8. dec 2015, 04:53

Ind på reddits no-sleep afdeling og søg.
Fx er der nogle der hedder
"I'm a search and rescue officer ..." - de er super creepy (5 indlæg i alt)
1
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Generelt"