Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2018, 13:03

TV2: Her er faggrupperne, vi tror på - og faggrupperne vi IKKE tror på

En formentlig lidt pjattet undersøgelse :engel:
Blandt andet mangler der nogle vigtige grupper, såsom it-folk og mekanikere.
Jeg var selv it, så jeg ved ikke om jeg var tillidsvækkende ...
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Rapfisk » 23. aug 2018, 13:15

Jeg er embedsmand, så nej. Selv ikke, hvis man tager den del af mit job, der ligner socialrådgivning, er jeg særlig tillidsvækkende.

Det er ikke overraskende, og så alligevel lidt underligt at se på skrift, selv om der givetvis er mange problemer i undersøgelsen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. aug 2018, 13:22

Mit erhverv ligger nærmest i midten af undersøgelsen, hvorimod jeg i min dagligdag generelt oplever stor tillid fra elever, kolleger, forældre og ledelse og omvendt, og det er jo trods alt det vigtigste.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Lulu » 23. aug 2018, 13:24

Jeg er ikke med på listen. De faggrupper der kommer tættest på mig ligger fra halvdelen og ned. Så ikke så troværdig.
Som djøffer havde jeg ikke forventet andet.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2018, 13:27

Lærere ligger nummer 12, og det undrer mig overhovedet ikke.
Jeg er heldig at have en forældregruppe, der har tillid til mig, men jeg har godt nok også oplevet dem, der tror, vi ikke aner, hvad vi foretager os.

Og så er der alle dem, der mener, de ved bedre, fordi de selv en gang har gået i skole.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. aug 2018, 13:30

Jeg tænker altså også, at det hele langt hen ad vejen er et spørgsmål, om hvad der er "nice to have"-erhverv, og hvad der er "need to have". De fleste vil nok gå langt, før deres tillid til hele erhverv indenfor sundhedsvæsenet og politiet lider skade, for ellers kan det hurtigt blive en meget utryg og risikopræget tilværelse, man kommer til at føre.

Sagt på en anden måde: Hvem har vi mest brug for at kunne stole på?
Senest rettet af DetSorteCirkus 23. aug 2018, 13:31, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Artem » 23. aug 2018, 13:30

Det som kommer tættest på for mig er ingeniører på en 6 plads.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf sigge » 23. aug 2018, 13:36

Yay, en 6. plads. :banan2: Jeg husker ellers en eller anden Olsen Banden Film, hvor de mente, at ingeniører var noget af det mest uvederhæftige. :-D

Jeg har nu ikke tænkt over, at vi som faggruppe skulle være specielt tillidsvækkende, men jeg har da engang fået at vide ifm. en personlighedstest, at jeg fremstod meget troværdig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf twinkle » 23. aug 2018, 13:43

Nej - men det vidste jeg også godt, inden jeg så artiklen. Skæve magtforhold og brådne kar har virkelig givet mit fag et dårligt ry, desværre. Mange af os vil faktisk gerne de mennesker vi arbejder med det bedste, inden for de rammer vi har. Jeg er socialrådgiver.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Daine » 23. aug 2018, 14:15

Der er ingen detailgrupper på, men den der kommer tættest på mit tidligere erhverv er bibliotikarer.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf didas » 23. aug 2018, 14:24

Jeg hører under ejendomsmægler-segmentet, så jeg er vant til at skrabe bunden i de der tillidsundersøgelser :lol: Men så længe de købere og sælgere vi har er tilfredse, er det jo det vigtigste.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf paint » 23. aug 2018, 14:27

Jeg kommer lige efter tandlæger, som nr. 10 på listen. :banan2:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2018, 14:28

dgd2007 skrev:TV2: Her er faggrupperne, vi tror på - og faggrupperne vi IKKE tror på

En formentlig lidt pjattet undersøgelse :engel:
Blandt andet mangler der nogle vigtige grupper, såsom it-folk og mekanikere.
Jeg var selv it, så jeg ved ikke om jeg var tillidsvækkende ...


Også IT-mand, PET siger jeg er til at stole på ... hvis de bare vidste :slem: :-D

Bunden af listen har jeg egentlig ikke mange kommentarer til, det matcher meget godt med min opfattelse. Men jeg er overrasket over bibliotekarerne og fysserne i toppen. Ved folk ikke at alle fysser bare er sadister i forklædning :8: :shock:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2018, 15:06

Wizzze skrev:[...]
Men jeg er overrasket over bibliotekarerne og fysserne i toppen. Ved folk ikke at alle fysser bare er sadister i forklædning :8: :shock:

Dér sagde De det sandeste ord, hr. Wizzze! :gammel:
Engang jeg var kommet til skade ved noget sport, skulle min kones veninde som er "fys", give mig en omgang ... og så blev det meget værre.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vækker du tillid pga. dit erhverv?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. aug 2018, 15:34

Mistermor skrev:Jeg forstår ikke, at frisører ligger så højt på listen (som Confusius har linket til)

Jeg tænker i det hele taget, at det er en højst mærkværdig undersøgelse. For det første fordi det er svært at vurdere en hel branche, for det andet fordi man skal overveje, om hvilke parametre man sætter op for, om folk er troværdige.

Jeg er selv med i et panel, og jeg udfylder en del spørgeskemaer, og meget ofte er det jo nærmest umuligt at graduere sine svar eller svare, så det er troværdigt og så sandt, at det også ville være mit svar en anden dag.

Radius skriver "Forenklet sagt afhænger troværdighed af, om man gør det, man siger, og siger det, man gør. For at komme et spadestik dybere i forståelsen har vi igennem årene gennemført både kvantitative og kvalitative undersøgelser af danskernes opfattelse af troværdighed."

Jeg ved ikke, hvor mange frisører, der har sagt, at de gjorde en ting (det jeg bad mig om) som gjorde noget andet. Så tænker jeg, det ikke er et erhverv, som vækker tillid. (for mig)

Men tillid handler jo lige så meget om mig, som om hvem jeg har tillid til. Måske er jeg et mistroisk menneske. (Ja jeg er) Jeg kan ikke nævne en eneste branche, som jeg ville kalde tillidsvækkende. Jeg tænker, at der måske er flere tillidsvækkende mennesker, der er psykologer end frisører eller ejendomsmæglere, men eftersom jeg også har mødt psykologer, som jeg slet ikke syntes, burde have lov at have med mennesker at gøre, ville jeg ikke kunne seede dem som nummer et. På samme måder med læger. Fordi de til gengæld for det gode, de kan, også kan gøre virkelig stor skade.


Det var faktisk især lægerne, der fik mig til at skrive indlægget om, hvem flest har mest brug for at kunne stole på, og hvem de derfor, tror jeg, tillader sig selv at have mindst mistillid til. Det er jo ikke ligefrem sjældent, at der af den ene eller anden grund sker fejl i sundhedsvæsenet, og medierne skriver gerne om det, ligesom mange af os også har første- eller andenhåndserfaring at trække på. Alligevel scorer læger højt, og jeg tror som sagt, at det ofte hænger sammen med, at alternativet er for spooky og utrygt.
Mit og mine nærmestes liv afhænger ikke af ejendomsmæglere og brugtvognsforhandlere (omend skjulte fejl ved biler jo kan udrette alvorlige skader), så der har jeg ligesom bedre råd til at lade mig påvirke af fejl og brodne kar.
1

Tilbage til "Generelt"