Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Petrix » 1. aug 2018, 23:07

https://www.dr.dk/nyheder/indland/koebe ... abnet-igen

Hvad sker der lige her???
Man lukker hovedbanegården i 2 1/2 time fordi der er en ufarlig fange på flugt.

Jeg ved ikke hvor mange mennesker dette har påvirket, men det er helt sikkert rigtig rigtig mange.
Altså hvis fangen var meget farlig, så må man jo tage de forholdsregler der bør tages, men i dette tilfælde er det i min optik fuldstændig vanvittigt.
1
27102021
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Sophies-mor » 2. aug 2018, 02:53

Det har man jo gjort?
Man har vurderet, at det var nødvendigt.
Så har han nok været farlig nok...
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf hotlips » 2. aug 2018, 03:03

Måske var han farlig for sig selv og man mente der var overhængende fare for at han ville hoppe ud foran et tog eller begynde at gå på sporene uden at kunne overskue at komme væk når der kom tog.

Uanset hvad, så har jeg aldrig hørt om det er sket før, så jeg har tiltro til at de har haft en rigtig god grund for overhovedet at overveje det.
9
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Petrix » 2. aug 2018, 08:39

Den gode grund ser jeg frem til at få frem i lyset LoL
1
27102021
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Bergen » 2. aug 2018, 08:54

Jeg synes at det er grotesk dårlig dømmekraft fra myndighedernes side at lukke togdriften ned på dette grundlag, når den undvegne ikke er i kategorien farlig og de ikke engang formåede at fange ham.

Mange mennesker er yderst afhængige af offentlig transport til fx job. Også om aftenen.

Og informationen om mulighederne var lig 0 om de tog, der trods alt stadig blev kørt på begge sider af hovedbanen.
Rejseplanen - som der konstant blev henvist til - eller DSB.dk blev ikke opdateret. Det er passagerne jo så vant efterhånden. At blive totalt overset af DSB i behovet for information i situationen.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf paint » 2. aug 2018, 09:08

Det virker noget besynderligt, at man sætter så massivt ind for at fange en undvegen fange, der karakteriseres som ufarlig. Svært bevæbnet politi, overalt, samt total nedlukning af en station, med et dagligt passagertal på 103.000 pr. dag. :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Sangius » 2. aug 2018, 09:19

Når min mand har været involveret i noget som kommer i avisen, så er der med garanti altid misinformation, og der står ALDRIG hele historien.

Så jeg vælger at tro på, at de ikke driver rovdrift på politiets begrænsede ressourcer for sjov. Der har selvfølgelig været en årsag til deres handlinger, det rager bare ikke os hvad den er.
16
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf hotlips » 2. aug 2018, 09:54

paint skrev:Det virker noget besynderligt, at man sætter så massivt ind for at fange en undvegen fange, der karakteriseres som ufarlig. Svært bevæbnet politi, overalt, samt total nedlukning af en station, med et dagligt passagertal på 103.000 pr. dag. :gruble:


Det er jo sket før at DSB er blevet truet, i Jørn moos bog blekingegadebetjenten fortæller han om at de modtog trusler om at der ville blive skudt mod et tog og der var et brand attentat på den daværende direktør. Det kom ikke ud før efter 20-30 år.

Det kan da godt være det er sådan noget, men så er der nok også en grund til at man ikke offentliggør det.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf paint » 2. aug 2018, 09:56

Sangius skrev:Når min mand har været involveret i noget som kommer i avisen, så er der med garanti altid misinformation, og der står ALDRIG hele historien.

Så jeg vælger at tro på, at de ikke driver rovdrift på politiets begrænsede ressourcer for sjov. Der har selvfølgelig været en årsag til deres handlinger, det rager bare ikke os hvad den er.


Det tror jeg også at der er. Man lukker ikke for kørsel igennem Hovedbanegården og dermed også samtlige 84 S-togstationer (360.000 passagerer dagligt) for sjov skyld. Der må være mere til historien end de lader os høre.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf paint » 2. aug 2018, 09:59

hotlips skrev:
paint skrev:Det virker noget besynderligt, at man sætter så massivt ind for at fange en undvegen fange, der karakteriseres som ufarlig. Svært bevæbnet politi, overalt, samt total nedlukning af en station, med et dagligt passagertal på 103.000 pr. dag. :gruble:


Det er jo sket før at DSB er blevet truet, i Jørn moos bog blekingegadebetjenten fortæller han om at de modtog trusler om at der ville blive skudt mod et tog og der var et brand attentat på den daværende direktør. Det kom ikke ud før efter 20-30 år.

Det kan da godt være det er sådan noget, men så er der nok også en grund til at man ikke offentliggør det.


Man behøver jo heller ikke offentliggøre alt. Men ligefrem at sige at fangen de er efter er ufarlig, virker en anelse besynderligt. Enhver kan jo regne ud, at der må være mere til historien. Det vil jeg da næsten håbe. Ellers er det da noget af et alvorligt fejlskøn at lukke ned for al togtrafik.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf hotlips » 2. aug 2018, 10:07

paint skrev:
hotlips skrev:
paint skrev:Det virker noget besynderligt, at man sætter så massivt ind for at fange en undvegen fange, der karakteriseres som ufarlig. Svært bevæbnet politi, overalt, samt total nedlukning af en station, med et dagligt passagertal på 103.000 pr. dag. :gruble:


Det er jo sket før at DSB er blevet truet, i Jørn moos bog blekingegadebetjenten fortæller han om at de modtog trusler om at der ville blive skudt mod et tog og der var et brand attentat på den daværende direktør. Det kom ikke ud før efter 20-30 år.

Det kan da godt være det er sådan noget, men så er der nok også en grund til at man ikke offentliggør det.


Man behøver jo heller ikke offentliggøre alt. Men ligefrem at sige at fangen de er efter er ufarlig, virker en anelse besynderligt. Enhver kan jo regne ud, at der må være mere til historien. Det vil jeg da næsten håbe. Ellers er det da noget af et alvorligt fejlskøn at lukke ned for al togtrafik.


Tja men hvis de ikke kan sige sandheden hvordan finder man så den bedste løgn, hvis de siger han er farlig så kommer der bare kritik af at de ikke har spærret længe og grundigt nok i stedet.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Petrix » 2. aug 2018, 10:26

Ellin skrev:
Petrix skrev:Den gode grund ser jeg frem til at få frem i lyset LoL


Der kunne jo være mange gode grunde, af hensyn til pågældende person og dennes pårørende, som gør at det egentlig ikke vedkommer alle andre mennesker.



Jeg har virkelig svært ved at se nogen gode grunde, når manden er ufarlig.
Og så bør DSB få styr på deres Banegård i det hele taget.
Sjældent har jeg været i så beskidt og ildelugtende elevator. Stanken af pis blev hængende i mit næsebor 1 time efter jeg havde benyttet den. Selvfølgelig fordi rulletrapperne ikke virkede.
1
27102021
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf computermus » 2. aug 2018, 11:45

Der er nu ellers nævnt på tv2 at grunden til at de agerede som de gjorde, var at han sad fængslet i en alvorlig sag. Så de har vel tænkt at det er bedre at starte i højt beredskab og så drosle ned ,når det viser sig at manden ikke er farlig.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf Petrix » 2. aug 2018, 11:46

Det lader til at fangen skulle udleveres til Italien.
Ja, så ser det jo lidt dumt ud at man har “mistet” ham.
Men derfor bliver man ikke nødt til at lukke hele landet ned. Det er altså uprofessionelt.
1
27102021
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hovedbanen lukket i 2.5 timer pga undvegen fange.

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2018, 12:24

0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Generelt"