Skal bare bryster pakkes væk?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 13:41

Skal man tro kvinden i denne artikel, så udskammes kvinder der viser nøgne eller letpåklædte bryster ved stranden, af andre kvinder som mener at kvinder med bare bryster er ludere, skøger eller værre, og burde vise hensyn og pakke brysterne væk, så andre ikke bliver påduttet ;) deres nøgenhed.

https://www.bt.dk/danmark/heidi-med-kae ... e-maa-vise

Jeg synes ikke umiddelbart, at jeg har hørt meget til en sådan anti-nøgenheds/bare bryster debat her i sommer varmen, men jeg er jo heller ikke kvinde, så måske kører den steder jeg ikke kommer? :gruble:

Hvad mener I, skal kvinder pakke de bare bryster væk, af hensyn til andre som måske ikke ønsker at se på nøgne bryster? Eller har hende fra artiklen ret, og andre skal bare holde kæft med hvad kvinder må vise eller ikke vise?

Hvis man ikke vil bidrage med klik til statistikkerne, så er dette hvad hun skriver:



"VRÆÆÆLL, DU ER BARE EN OPMÆRKSOMHEDSSØGENDE SKØGE AT DU BADER TOPLØS"
Jeg havde sgu aldrig troet, at jeg på den måde skulle sidde og brøle om, at bevare den frie ret til topløs solbadning på vores offentlige strande - men holy fuck!
Der er en sær idé fra en del kvinder efterhånden om, at det er uanstændigt og "Buhu, den eneste der skal se mine bryster er MIN mand"
Nå ved du hvad Søtte! Så behold du din overdel på og luk øjnene for de som smider den!
At nogle kan sidde i navlepillende selvophøjethed og mene, at det er uanstændigt at der er nøgne bryster. Beviser for mig IGEN, at kvinder er nøjagtig hvad der holder kvinder nede med ekstrem selvjustits! Nogen mener sågar, at lyster du topløs solbadning skal der søges til en nudiststrand!
Det er jo himmelråbende idioti at en delvis afklædning nu skal anskues som fuldblown nøgenhed!
Først, kære kvinde som mener dine bryster er så utrolig interessante, at de kun må holdes for "din mand"
Det gør du da bare! Men det faktum, at jeg også læser mange med de holdninger skriger, at topløse blot ønsker opmærksomhed, ja så ønsker du ligeledes opmærksomhed. Det er blot i et andet spectrum, så få den kost ud af dit fucking rectum!

Ofte er det de som skriger mest, at andre er opmærksomhedssøgende, der selv ønsker opmærksomhed men ikke tør!
At tage så kraftigt afstand fra andres værdier er jo blot en anden måde at påberåbe sig opmærksomhed ved at ophøje sig selv som bedre, mere korrekt og mere ærbar ved direkte at nedgøre andre. Men det gør dig faktisk ikke bedre, du udviser blot ekstrem røvhulleri!
Næst, så antager du også at dine patter er så interessante, at ALLE simpelthen bare vil både herfra og til Skagen! At der vil tales om dem, tænkes på dem eller at de nærmest vil stoppe verden?
Er det ikke opmærksomhedskrævende at tænke det om sine sine egne bryster og om ikke andet er det ufatteligt selvhøjtidelig.
Ja du har bryster som kun din mand må se, men det betyder altså ikke at de nødvendigvis vil interessere andre synderlig meget!

Men således er hykleri ofte! Det der interesserer os selv mest, antager vi ligeledes også interesser andre. Så hvorfor har DU så stor interesse i andres nøgne attributter? Godt så. Luk røven med topløs solbadning og drej nakken hvis andre kvinders bryster er så stort et problem for dig.
Det er simpelthen så rabiat vanvittig, at visse mener at hvad der er fri ved lov skal henvises til lukkede haver og nudiststrande fordi DU bliver stødt eller, at dine børn bliver stødt!
Det vi efterhånden bliver stødt af, er andres indskrænkende ideer om krænkelser og det fjerner alt det vi er på frihed. Samt sætter kvinders kamp for ret til deres nøgne krop mindst 50 år tilbage!
Det værste er, at det er fucking kvinder som indtager rollen som undertrykker og moralens vogter over andre kvinder!
At du overhovedet vil bede andre kvinder om at pakke sig ind eller blive hjemme er himmelråbende!

Behov din top på! Men luk røven, drej nakken eller hold dig hjemme i din have hvis et par forpulede nøgne bryster støder dig SÅ meget!
Tag din fucking kropscencur et andet sted hen! Og fuck jer! At jeg bliver nødt til at bede jer om at holde jeres næser for jer selv i så latterligt et spørgsmål! Tænk, at jeg overhovedet behøver at skrive sådan noget feminist pis!
At nogen vil tilbage til, hvad der efter indførsel af kristendom og indoktrinerede ideer om kvinders ærbarhed skal til at bekæmpes på ny!
øv!

#StorePatter
#LukRøvenOmAndresTopløseSolbadning

/HunDragen
Senest rettet af Wizzze 27. jul 2018, 14:00, rettet i alt 1 gang.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Sangius » 27. jul 2018, 13:49

Vi bør hellere anstrenge os for at lære at kigge væk fra de ting som forarger os, i stedet for at gå amok over dem.

Jeg ser mange ting i der daglige liv, som jeg synes er træls at kigge på. Men så at mene, at alle andre skal indrette sig efter mit forgodtbefindende - det er da skørt. Jeg må lære at sætte mine egne grænser, og dreje hovedet.
Eller holde vejret - ofte er det lugte der rammer mig, men vi kan vel næppe indføre en lov om, at du ikke må være mega klam.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Purple Haze » 27. jul 2018, 13:50

Gider ikke læse artiklen, det lyder som noget hun finder på for at få noget opmærksomhed, kan ikke genkende det i al fald.

Jeg synes folk selv må om om de har bare bryster på stranden og ligende steder - men at de skal pakke deres nøgne overkroppe ind i et minimum af tøj når de tager væk fra stranden, og det gælder også mænd.
Synes det er en uskik at folk render halvnøgne rundt på gader og stræder - men har efterhånden vennet mig til at "det gør man åbenbart".
Så kan jeg nok så meget stå der med min hønserøvsmund og se surt på dem, sådan er det bare.

I tråd med denne debat synes jeg også at de ammende kvinder skal flashe så lidt som muligt når de ammer deres børn.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf HappyPaww » 27. jul 2018, 13:53

Ja :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2018, 14:02

Det havde klædt hende at komme med nogle konkrete eksempler i stedet for løse referater og at sætte sig lidt ind i den nye feministiske bølge.
Eller, det er faktisk efter min mening helt obligatorisk, hvis hendes oplæg skal debatteres.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 14:03

HappyPaww skrev:Ja :lol:


Ja de skal pakkes væk, eller Ja, andre kvinder skal holde kæft om andres nøgne bryster? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Tanten » 27. jul 2018, 14:10

I min barndom i 70'erne og 80'erne, var det meget få, der bar bikinioverdel ved stranden. Da var det helt naturligt, at næsten alle, uanset alder, socialt tilhørsforhold og størrelse, var topløse.

Jeg har derfor enormt svært ved at sætte mig ind i, hvordan det kan være et problem for nogen, at andre fortsat vælger at være topløse ved stranden - især fordi vi lever i et samfund, hvor photoshoppede og plastikopererede bryster er et hverdagssyn alle mulige andre steder, end ved stranden, uden at folk tilsyneladende får kvababbelser over dét.

Det siger sig selv, at man naturligvis kan bære overdel, hvis man har det bedst med dét - men hvorfor man føler sig kaldet til at bestemme, hvad andre gør, er mig uforståeligt.

Lev og lad leve.
12
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf HappyPaww » 27. jul 2018, 14:12

Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:Ja :lol:


Ja de skal pakkes væk, eller Ja, andre kvinder skal holde kæft om andres nøgne bryster? :gruble:

Pakkes væk :D Synes det er mega akavet at se på nøgne mennesker i det offentlige rum...
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Slettet bruger » 27. jul 2018, 14:20

Det synes jeg ikke de behøver. Men de må affinde sig med at det kan være grænseoverskridende for andre. Så længe det er kvinder jeg ikke kender eller skal tale med, kigger jeg jo bare væk, det er ikke så svært. Men jeg ville have det noget stramt med at tage på stranden med kvindelige venner eller bekendte, og de så valgte at være topløse, det tror jeg at jeg ville trække mig fra, jeg kan ikke lade som om at det er helt ligegyldigt for mig om en kvinde har bare bryster.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2018, 14:33

Næ, det synes jeg som sådan ikke at de skal. Altså, hvis jeg helt selv skulle lave min egen drømmeverden der kun tog udgangspunkt i mig, så skulle ville kvinder nok have bare noget på overkroppen. Men de skulle også kun gå i parfume jeg synes lugtede nice og sådan.
Men i den virkelige verden synes jeg da ikke alle andre behøver indrette sig efter hvad jeg lige ville fortrække hvis jeg havde et valg. Så jeg synes at hvis man vil sole sig topløs på stranden skal man da bare gøre det.

Dog kan jeg ikke se hvorfor hun synes det er så stor forskel på at smide over eller underdelen når man soler sig, altså hvis man mener at bryster ikke nødvendigvis et seksuelle så er en tissekone, eller en tissemand vel heller ikke nødvendigvis seksuel? Og en kønsdel er vel heller ikke slide interessant nødvendigvis, selvom man så vælger kun at vise den til sin partner og ikke alle mulige andre.
Hvis jeg vender tilbage til hvordan jeg selv har det så synes jeg faktisk bare bryster er mere upfront og iøjnefaldende end underdelen af mennesker.

Jeg synes som sagt bare man skal solbade med så meget eller lidt tøj på på stranden. Men jeg synes bloggeren der er urimelig træls og skinger at høre på. Og hvis hun gerne ville ændre folks holdning, frem for bare at råbe højt så tænker jeg at hendes indlæg er et selvmål, det skrigeri vil næppe få nogle til at lytte og reflektere over hendes pointer, altså, med mindre de i forvejen er enige med hende.
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 15:07

Jeg sidder og tænker på, om dette ikke handler om noget helt andet end bare bryster, nemlig at vi mennesker/samfundet bliver mindre og mindre sociale/solidarisk? :gruble:

Jeg sidder i bestyrelsen for vores andelsforening, og det vi hører mest om, er når beboere klager over andre beboere. Så bliver der spillet høj musik, så larmer børnene i gården, eller en underbo klager over at børn ovenover løber rundt på bare gulve, eller naboen laver stæk mad og madosen driver ind til naboen, eller grillrøg/lugt stiger op og generer en overbo. Der kan selvfølgelig godt være grelle/gentagne eksempler hvor en sådan klage er berettiget, men for det meste er det bare folk der klager, fordi verden ikke lige opfører sig præcist som de forventer/ønsker.
Og det her med den bare hud på stranden er vel meget af det samme? Eller når folk klager over en mor der ammer :gruble: Man forventer at andre retter ind efter hvad der passer mig mig mig? :tie:
Vi bliver generelt mere og mere individualiseret og forventer at verden tilpasser sig os, fremfor tidligere hvor den enkelte tilpassede sig mere til fællesskabet/verden :gruble:
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 15:09

Ellin skrev:Jeg stoppede med at læse da jeg nåede til “Søtte”. :tie:


Hvad er der nu galt med farverigt og blomstrende sprog? :D
:sarkasme:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf Purple Haze » 27. jul 2018, 15:22

Hvad betyder søtte?
Har aldrig hørt det før.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf PaleSeptember » 27. jul 2018, 15:22

Wizze, du spilder din tid på de der underlødige nyhedssites. Jeg gider ikke engang læse en artikel, der starter med "Vræææl...."
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Skal bare bryster pakkes væk?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2018, 15:22

Mistermor skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det havde klædt hende at komme med nogle konkrete eksempler i stedet for løse referater og at sætte sig lidt ind i den nye feministiske bølge.
Eller, det er faktisk efter min mening helt obligatorisk, hvis hendes oplæg skal debatteres.


Af ren og skær interesse, og fordi jeg ikke magter at sætte mig ind i den nye feministiske bølge; hvor tænker du, hun tager fejl? Eller hvor har det overhovedet noget med feminisme at gøre, om man går topløs?


I BTs artikel bliver hun citeret for at være 'imod den nye feministiske bølge', og det plejer almindeligvis at blive forstået som fjerdebølgefeminisme, der herhjemme fx. har været tegnet af Louise Kjølsen (Twerk Queen) Jeg kan ikke forestille mig, at man her har noget imod topløse kvinder, da bevægelsens fokus ligger på kropsfrigørelse og retten til at blive taget alvorligt uanset påklædning.

Når det er sagt, er det faktisk, som du også selv er inde på, svært for mig rigtig at se, hvad feminisme har med sagen at gøre. De kvinder, der efter sigende skulle have kaldt topløse for ludere og ment, at kun deres partner skal se deres bryster; er de feminister? Er grupperne på Facebook, hvor de skriver, associeret med feminisme?
Eller tror skribenten, at noget bliver feministisk, fordi det siges eller skrives af kvinder? Jeg hælder til det sidste.
2

Tilbage til "Generelt"