Må man lave en app til sin kommune?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Må man lave en app til sin kommune?

Indlægaf mufle » 24. jul 2018, 12:04

Måske er det et mystisk spørgsmål, men jeg er i gang med at lære app-udvikling og har lyst til at lave en app, der tydeligt viser åbningstider på de lokale genbrugsstationer, fordi jeg flere gange er gået galt i byen og mødt op til en lukket genbrugsstation, fordi deres tider en jungle at finde ud af. De har åbningstider, men så har de lige en hel masse undtagelser og andre tider på forskellige, bestemte datoer osv.

Jeg savner en "Åbent i dag, indtil kl. 17" visning - eller "Lukket i dag, åbent næste gang i morgen kl. 11" visning i stedet.

Men .. kan man det? Kan man risikere at få bøde, hvis man laver en app og lægger den ud offentligt? Eller? :gruble:
Senest rettet af mufle 31. jul 2018, 06:45, rettet i alt 2 gange.
0
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Må man lave en app til sin kommune?

Indlægaf mufle » 24. jul 2018, 12:26

Jeg kan ikke se, det gælder for min kommune desværre :-(
Senest rettet af mufle 31. jul 2018, 06:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Må man lave en APP til sin kommune?

Indlægaf Tobywan » 24. jul 2018, 12:35

Google maps viser det også. Kommer også frem som det første ved en alm. Google søgning.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23128

Re: Må man lave en APP til sin kommune?

Indlægaf Aragorn » 24. jul 2018, 16:16

mufle skrev:Måske er det et mystisk spørgsmål, men jeg er i gang med at lære APP-udvikling og har lyst til at lave en APP, der tydeligt viser åbningstider på de lokale genbrugsstationer, fordi jeg flere gange er gået galt i byen og mødt op til en lukket genbrugsstation, fordi deres tider en jungle at finde ud af. De har åbningstider, men så har de lige en hel masse undtagelser og andre tider på forskellige, bestemte datoer osv.

Jeg savner en "Åbent i dag, indtil kl. 17" visning - eller "Lukket i dag, åbent næste gang i morgen kl. 11" visning i stedet.

Men .. kan man det? Kan man risikere at få bøde, hvis man laver en APP og lægger den ud offentligt? Eller? :gruble:


Så længe du kun trækker data der er tilgængeligt ud mod nettet kan jeg ikke se problemet. Det er allerede afgjort at URL manipulation ikke er hacking, så offentlig tilgængelig information er ikke noget problem. Det kan heller ikke være et problem at du ringer rundt til forskellige steder i din kommune, eksempelvis genbrugspladsen, og spørger om deres åbningstider og lægger dem i din app. Der er intet fortroligt over dén information, og det kan ikke bringe dig i problemer.

Det lyder som en god idé. Du har selvfølgelig nogle konkurrenter i form af Facebook og Google, men hvis din information er opdateret og de andres ikke er, så har du et bedre produkt - at Google og Facebook så snupper dine data så hurtigt de kan, er noget andet.

Ud fra et borgermæssigt perspektiv, så synes jeg det er super godt når mennesker aktivt forsøger at gøre deres lokalsamfund bedre med nødvendige tilføjelser og ændringer. Jeg kan kun sige at det er noget jeg synes du direkte bør gøre, hvis du rent faktisk kan, og det mangler.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Må man lave en APP til sin kommune?

Indlægaf PaleSeptember » 24. jul 2018, 16:35

Hvorfor skriver du ikke bare app i stedet for APP? Det er jo en forkortelse for applikation.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Må man lave en APP til sin kommune?

Indlægaf mufle » 31. jul 2018, 06:43

PaleSeptember skrev:Hvorfor skriver du ikke bare app i stedet for APP? Det er jo en forkortelse for applikation.


Det er meget enkelt - fordi jeg lever i IT-verdenen, hvor alt består af 3-4 bogstavsforkortelser, så det er en del af min DNA at skrive på dén måde :-D

Jeg er selv petitesserytter, så jeg retter lige til, så det ikke generer andres øjne også ;-)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Må man lave en app til sin kommune?

Indlægaf Artem » 31. jul 2018, 07:19

Min kommune har allerede en affalds app. Troede faktisk det var "normalt" i dag?

Ellers er en kommune ganske fredelig, så kan bestemt ikke se at der skulle ske noget ved det. Men ville da være bedre hvis du præsenterede ideen for affalds sektionen og de betalte dig for at lave den app.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Generelt"