Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf JoyNips » 17. jul 2018, 08:54

Da vi boede i vores enormt billige andel havde vi knap 30.000 i rådighedsbeløb (forstået som det beløb, der er tilovers til mad og fjant). Nu har vi så købt et hus, så nu har vi omkring 17.000.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf 1234 » 17. jul 2018, 14:04

girl_beat skrev:
1234 skrev:Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.

Det synes jeg til gengæld lyder meget lavt :gruble: Alene forsikringer, a-kasse, fagforening og lignende "kedelige udgifter" er vel et par tusind om måneden for to (hvis man altså har det).

Jeg synes nu det er meget tilpas. Jeg vil helst ikke binde mig til en for høj fast udgift så jeg skal tjene en masse penge. Jeg vil gerne føle mig fri. Jeg synes alt for tit man hører at folk er nødt til at gøre sådan og sådan i deres liv pga. penge. Det vil jeg helst undgå. Og vi har nu både a-kasse, forsikring, fagforening osv. I vores faste udgifter.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Pjeps » 18. jul 2018, 08:27

Mit rådighedsbeløb efter faste udgifter, svinger mellem 13000 og 16000. Alt efter hvor mange skæve vagter, overarbejde osv jeg har haft. Jeg overfører 5000 til min forbrugskonto og 1000 til min hobbykonto, hver måned, resten ryger på opsparingen.

Så selv om nogen tror at det altid er dyrt at bo til leje i Kbh, så findes der heldigvis boliger der er til at betale uden at blive ruineret.
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2018, 08:41

Pjeps skrev:Mit rådighedsbeløb efter faste udgifter, svinger mellem 13000 og 16000. Alt efter hvor mange skæve vagter, overarbejde osv jeg har haft. Jeg overfører 5000 til min forbrugskonto og 1000 til min hobbykonto, hver måned, resten ryger på opsparingen.

Så selv om nogen tror at det altid er dyrt at bo til leje i Kbh, så findes der heldigvis boliger der er til at betale uden at blive ruineret.


Der er rigtig mange billige lejligheder i København, endda rigtig billige lejligheder, men man kommer aldrig i nærheden af dem uden at have stået på venteliste i 30år, noget familie dør, eller man "kender nogen, som kender nogen"
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Pjeps » 18. jul 2018, 08:46

Wizzze skrev:
Pjeps skrev:Mit rådighedsbeløb efter faste udgifter, svinger mellem 13000 og 16000. Alt efter hvor mange skæve vagter, overarbejde osv jeg har haft. Jeg overfører 5000 til min forbrugskonto og 1000 til min hobbykonto, hver måned, resten ryger på opsparingen.

Så selv om nogen tror at det altid er dyrt at bo til leje i Kbh, så findes der heldigvis boliger der er til at betale uden at blive ruineret.


Der er rigtig mange billige lejligheder i København, endda rigtig billige lejligheder, men man kommer aldrig i nærheden af dem uden at have stået på venteliste i 30år, noget familie dør, eller man "kender nogen, som kender nogen"

Eller er heldig, jeg havde aldrig stået på nogen venteliste, da jeg fik en lille lorte lejlighed, ejendommen blev så solgt til et andet boligselskab og så var jeg inde i varmen. Byfornyelse gav mig så en bedre og større lejlighed, og da jeg ikke gad bo der mere, skrev jeg mig på intern liste ud fra flexible kriterier og fik en ny efter 2 år(nåede at takke nej til mere en 70 lejligheder i de 2 år). Så de nye flexible kriterier giver noget rabat på ventelisterne, og er man lidt snedig, så snupper man en mindre attraktiv bolig, bor der i 2 år , mens man søger videre og så er man intern.
0
:ninja:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2018, 09:19

Vi har omkring 20.000 når alle faste udgifter er betalt. Og vi bor i hus i en forstad til aarhus og har billån og et barn i dagpleje. Vi bor bare mega billigt og nærmest vedligeholdelsesfrit.
0

Tilbage til "Generelt"