Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16433
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30584

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 25. apr 2024, 04:28

Min plejekat spandt, da jeg nussede hende på hovedet her til morgen.
Det er et stort fremskridt fra, at hun lavede skinangreb på mine fødder.
11
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9662
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7932

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophies-mor » 25. apr 2024, 11:30

Min datter har det bedre.
Ude med hendes avisrute. Fred, ro og fuglekvidder.
Fik at vide i en telefon samtale, at jeg var prægtig.
Hentede hveder og pålægsfad hos slagteren.
"Fri" i morgen.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2024, 11:43

Hvis jeg har indtastet korrekt i mit fagfordelingsskema kan jeg slippe med 18 timers undervisning. Vi har fået større puljer til fælles forberedelse (vi har en særlig skoleform, som stiller enorme krav til forberedelse) og klasselærerfunktionen, så jeg kan slippe af med to historiehold og kun være på min egen årgang næste år.

Åh, jeg krydser!
7
TheBirdDK
Indlæg: 37
Tilmeldt: 27. mar 2024, 07:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 44

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TheBirdDK » 25. apr 2024, 14:23

En af mine naboer fik et billigt grin, da jeg stadigvæk nogle gange tror, jeg kører rundt i min smalle fiat panda......Fik rettet op nogle gange i båsen, før den var der.... Savner lidt at jeg ved, hvor meget jeg nøjagtig skal dreje med rettet, og den sidder der i første hug.... :lol: Jeg har kun kørt i den i tre uger knap og nap...... men på 2 tanke - I like :)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Santa » 25. apr 2024, 17:42

Jeg har fået ros TO gange i dag, for to forskellige ting og af to forskellige mennesker!

Først af en kollega, der fortalte mig at rigtig mange af mine elever siger pæne ting om mig og er glade for mig - fedt, for jeg er faktisk en ret skrap lærer, og underviser oven i købet i tysk!
Og så af min pladderpædagokkede afd leder, der fortalte mig at en nyansat kollega er vildt glad for at være i team med mig og har rost mig rigtig meget til hende (lederen).

Endelig sluttede jeg dagen af med en perfekt parallelparkering på meget lidt plads i allerførste hug, midt i KBH! Sådan!
11
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf .Magic. » 25. apr 2024, 17:56

Der er sket en træls misforståelse i stalden så jeg er blevet upopulær hos den ene derude. I dag spurgte jeg om vi skulle snakke om det, men det ville hun ikke. Dog snakkede vi fint sammen om hestene så det var da positivt. Jeg er ikke vant til at folk bliver sure på mig IRL så det er også god træning for mig at det er sket :blush:
Det er dog ikke kun min skyld og hun sagde nogle ting som jeg burde være blevet sur over, men det er jeg ikke. Grunden til at hun er sur er fordi jeg håndterede en situation på den måde der gav mening for mig lige i situationen - Det gjorde det så ikke for hende så hun er sur.
Men vi kan være i stalden på samme tid uden at hun ignorerer mig eller skælder ud så det er godt :-)
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. apr 2024, 22:59

Jeg havde et træls møde med chef og kollega. Jeg frembringer en helt valid pointe om noget hun ikke gør, som er nødt til at være bedre for at servicen kører og så fortæller hun mig hvad jeg nu har gjort for at være en forfærdelig person.

Her til aften opdaterede jeg en forælder om hendes søn, som trænede uden problemer og skal med på tour til sydeuropa i næste uge. Hun skrev tak for al min hjælp og ekspertise igen (hun sendte en mega fin feedback email til min chef om mig efter jeg havde genoptrænet sønnen efter skade i begyndelsen af året). Jeg svarede at det var intet problem - jeg glæder mig til at se ham spille i næste uge. Hun svarede derefter tilbage at hun var virkelig glad for at jeg skulle med på touren :lun:

To minutter efter tikkede der en besked ind fra en anden forælder. Jeg havde undskyldt fordi der har været kludder i skemaet i denne uge og hendes søn nu har misset to genoptræninger pga. det (tak skod kollega for at antage og derefter sende et forkert skema ud for denne uge… og bare hvis nogen skulle være i tvivl, jeg har ikke sagt noget om min kollega til forælderen - jeg har dog været på ferie, så det ligger lidt i luften…).
Hun skrev at jeg absolut ikke skulle undskylde, for de her ting sker og siden jeg har startet med genoptræningen af hendes søn, så har jeg været konsistent med tingene. Hun skrev også at hun ikke kunne takke mig nok og sætter pris på hvor effektiv jeg er i min kommunikation/planlægning og den støtte jeg bliver ved med at give dem under forløbet :dåne:

Jeg kunne have grædt. Ærlig talt. Efter at være blevet fortalt at jeg er en dårlig person uden omsorg for andre, så varmede det rigtig meget at de to beskeder tikkede ind. Det føltes lidt som om at en eller anden vidste at jeg havde brug for at høre det.

Havde derudover også en god diskussion med min mere senior kollega om min langtidsskadede spillers rehab. Det er ham der skal være min “mentor” og jeg gik derfra med sådan en “wauw, hvis jeg bliver her og arbejder med ham, så bliver jeg en fantastisk fysio!” Følelse. Det var også mega fedt og jeg elsker at få lov til at nørde under den faglige sparring!
5
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 25. apr 2024, 23:11

At mit køkken endeligt er helt færdigt.

Jeg er så træt af at have håndværkere rendende hele tiden, og nu er det heldigvis slut med det !
9
:ninja:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42432

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf LaMariposa » 26. apr 2024, 06:18

Vi har spist friskbagte hveder i sofaen her til morgen. Det var hyggeligt, og de smagte helt vildt godt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16287
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32536

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf icelady » 26. apr 2024, 07:32

Besøg af elektriker. Han skulle bare sætte nye pærer i emhætte.. det medførte så at han så at pladen i komfuret havde sluppet i et hjørne og halvvejs hen i begge retninger. Dvs det har været limet for dårligt. Det er en generel fejl på de komfurer.

Så jeg får induktionskomfur i næste uge :D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dårlig Stemning
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2221

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Dårlig Stemning » 26. apr 2024, 08:51

Jeg har FRI i dag!
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16433
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30584

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 26. apr 2024, 14:38

Veje dag og alle de små mislinger har taget fint på.
De er 11 dage gamle i dag og vejer mellem 247 og 281 gram.
4
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 26. apr 2024, 15:59

Jeg har fået em mail fra chef sygeplejersken, med ros for min måde at håndtere en special funktion jeg har i afdelingen. Der har lige været den årlige eksterne kontrol af mit arbejde i den funktion og hun modtager en kopi af rapporten, som var virkelig fin.

Jeg er fra mit tidligere job ikke vant til rose mails fra den øverste ledelse.
6
:ninja:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2024, 16:16

Ledelsen har indset deres cock up og givet mig min makker tilbage :banan: :banan: :banan: :banan:
14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42432

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf LaMariposa » 26. apr 2024, 16:23

Har været på barselsvisit hos min veninde, som har fået barn nummer to. Det var fantastisk at sidde med den nyfødte, og det bekræftede mig også i det rigtige i ikke at få flere børn.
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"