Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf lillebjoern » 16. jan 2019, 09:20

At en god og sød kollega opfordrede mig til at søge en ph.d.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophies-mor » 16. jan 2019, 11:44

Nicolait skrev:
Sophies-mor skrev:Og så blev jeg lige skudt til at være langt under, den alder, jeg faktuelt har - hvem er ked af det?
:banan: :banan: :banan:


Små børn plejer at være kede af at blive skudt til en lavere alder end de er. Sådan var det ihvertfald for mig. Jeg var ikke 5 år, jeg var 5,5 år - stor forskel. :-D

Nemlig.
Men fra 50 (senere i år) til 35; dét nægter jeg at klage over :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 16. jan 2019, 14:15

En SMS fra min chef i går aftes, med en masse ros og en skjult opfordring til at søge hendes stilling (hun stopper snart).

Problemet er bare at jeg simpelthen ikke gider halvdelen af de opgaver der følger med chef jobbet, ojeg hader møder , møder møder og flere møder.
4
:ninja:
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Fynerfin82 » 16. jan 2019, 15:29

En opringning fra en forældre som gerne ville have lov til at tage den ældste med hjem. Så fik jeg pludselig en eftermiddag for mig selv og mulighed for at løbe en tur mens det stadig var lyst.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jan 2019, 15:42

At jeg for en gangs skyld har fundet noget lækker morgenmad, der mætter indtil frokost og samtidig er nemt at lave, kan spises i toget og ikke er baseret på brød :banan:
Overnight oats med græsk yoghurt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sorenspige » 16. jan 2019, 15:49

At min leder ikke var helt afvisende over for muligheden for noget efteruddannelse.
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Daine » 16. jan 2019, 16:02

Jeg har fået ryddet op i mine køkkenskabe med mad, smidt det ud hvor holdbarhedsdatoen var væsentligt overskredet (og skrevet mig bag ørene at jeg skal holde op med at købe ting jeg “måske engang får lyst til at bruge”!), og lavet en liste med madvarer fra fryser, køleskab og skabe for at skabe overblik.

Nu har jeg fået lavet madplan for de næste tre uger til både frokost og aften, baseret på den liste ... jeg skal kun ud og købe ganske lidt til at supplere med, det er lidt en øjenåbner. Kæft hvor har jeg egentlig meget mad liggende. Et gæt vil være at jeg måske skal købe madvarer for 150,- de næste uger - og det er grøntsager og en lille smule pålæg. Så det er jo dejligt billigt :banan:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf LaMariposa » 16. jan 2019, 16:13

Spjaerten skrev:
Falstria skrev:En rullekebab


Sikker på det ikke var en rulle delle ;)


Jeg læste det som rulleskab :-D

(Og nu har jeg i øvrigt lyst til kebab)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Panton » 16. jan 2019, 20:00

Endelig lysner det med sygdom herhjemme. Min søn blev syg midt i dec og var nede i tre uger. Så snart han bliver rask ryger jeg ned og det er så i slutningen af anden uge nu. Hold nu op det har været død hårdt og min søn endte på Hvidovre. Endelig lys forenden af tunnellen
5
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Ally » 17. jan 2019, 07:25

Det var godt nok i går, but still... Et spændende foredrag med Abdel Aziz Mahmoud - og efterfølgende fik jeg en kort snak med ham og krammede ham også :love:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 08:02

God morgentræning :)
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf dykkersild » 17. jan 2019, 08:39

Daine skrev:Jeg har fået ryddet op i mine køkkenskabe med mad, smidt det ud hvor holdbarhedsdatoen var væsentligt overskredet (og skrevet mig bag ørene at jeg skal holde op med at købe ting jeg “måske engang får lyst til at bruge”!), og lavet en liste med madvarer fra fryser, køleskab og skabe for at skabe overblik.

Nu har jeg fået lavet madplan for de næste tre uger til både frokost og aften, baseret på den liste ... jeg skal kun ud og købe ganske lidt til at supplere med, det er lidt en øjenåbner. Kæft hvor har jeg egentlig meget mad liggende. Et gæt vil være at jeg måske skal købe madvarer for 150,- de næste uger - og det er grøntsager og en lille smule pålæg. Så det er jo dejligt billigt :banan:


Jeg har også lige ryddet op i div. madvarer - jeg fandt en rom-essens som løb ud i 2011 - kan du slå den :gisp:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 17. jan 2019, 08:44

Jeg har lige fået så meget ros fra en kunde, at jeg rent faktisk endte med røde kinder.
Jeg synes jo ikke, jeg gjorde mere for ham, end jeg normalt gør for vores kunder, forudsat at deres henvendelse kan lade sig gøre og er rimelig.
Jeg har heldigvis meget sjældent utilfredse/sure kunder, en af fordelene ved et lille samfund er, at der en smule nemmere at yde en mere personlig service.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Mani » 17. jan 2019, 09:34

Jeg har sovet umanerlig godt :glad:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Daine » 17. jan 2019, 10:37

dykkersild skrev:
Daine skrev:Jeg har fået ryddet op i mine køkkenskabe med mad, smidt det ud hvor holdbarhedsdatoen var væsentligt overskredet (og skrevet mig bag ørene at jeg skal holde op med at købe ting jeg “måske engang får lyst til at bruge”!), og lavet en liste med madvarer fra fryser, køleskab og skabe for at skabe overblik.

Nu har jeg fået lavet madplan for de næste tre uger til både frokost og aften, baseret på den liste ... jeg skal kun ud og købe ganske lidt til at supplere med, det er lidt en øjenåbner. Kæft hvor har jeg egentlig meget mad liggende. Et gæt vil være at jeg måske skal købe madvarer for 150,- de næste uger - og det er grøntsager og en lille smule pålæg. Så det er jo dejligt billigt :banan:


Jeg har også lige ryddet op i div. madvarer - jeg fandt en rom-essens som løb ud i 2011 - kan du slå den :gisp:

Haha nej, dog ikke. Jeg er også flyttet en enkelt gang for nogle år siden, det fik lige ryddet ud i de værste tilfælde :-p
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"