Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Avino » 13. apr 2018, 17:02

1. Jeg har været i helvede i tre år, med den mest psykopatiske leder jeg nogensinde har mødt. Det har virkeligt været fælt.
Nu har jeg fået den mest vidunderlige quind, som leder.
Som nattevagt er det ikke ofte, at vi har "kontakt" med lederen, men det skal jeg da lige love for, at det er blevet ændret nu.
Vi havde i forbindelse med APV (som vi ikke turde udfylde før- grundet den forrige leder).... Så gjorde vi det nu.
Hun er bare SÅ fantastisk. Hun kom en morgen, fordi der var nogle ting hun ikke rigtigt kunne forstå, hvad det var vi mente.
Så lavede vi lige en guidet tur- i huset.
Hun lyttede. Skrev alt ned og samme aften vi kom på arbejde- havde hun handlet på det.
Det er bare SÅ fantastisk.
Samtidigt- er hun bare så sød- venlig- imødekommende og lige til at holde af. Jeg tror sagtens, at hun kan være hård, men samtidigt retfærdig
Nøj, hvor er det dejligt.
En befrielse, at kunne komme på arbejde- uden at have ondt i maven. :)

2. Nu kan man ikke bestille smertestillende medicin hos sin læge, over mail eller tlf. Man skal møde op. Hvilket vil sige, at jeg skal møde op hver måned i klinikken for at få min medicin.
Hold nu kæft. Jeg var lige ved at græde- da det blev indført. ( Man behøver ikke lægen- bare sekretæren )
Det har lægesekræteren bare gjort til skamme.
Hun er det det dejligste- jeg overhovedet kan tænke mig.
Hver gang- sidst i dag- er hun bare SÅ dejlig.
Det bliver jeg altså så glad over.
Hun er så imødekommende. Spørger hvordan jeg har det. Det hele tager ca 5 minutter.
Hun er altså guld værd :kram:

Jeg er virkeligt glad- indeni.
15
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3216

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf klumphen » 13. apr 2018, 19:35

En rigtig kedelig opgave jeg virkelig frygtede, viste sig at være meget nemmere end jeg troede. Heldige mig! :D
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Muddi » 13. apr 2018, 20:19

Avino skrev:1. Jeg har været i helvede i tre år, med den mest psykopatiske leder jeg nogensinde har mødt. Det har virkeligt været fælt.
Nu har jeg fået den mest vidunderlige quind, som leder.
Som nattevagt er det ikke ofte, at vi har "kontakt" med lederen, men det skal jeg da lige love for, at det er blevet ændret nu.
Vi havde i forbindelse med APV (som vi ikke turde udfylde før- grundet den forrige leder).... Så gjorde vi det nu.
Hun er bare SÅ fantastisk. Hun kom en morgen, fordi der var nogle ting hun ikke rigtigt kunne forstå, hvad det var vi mente.
Så lavede vi lige en guidet tur- i huset.
Hun lyttede. Skrev alt ned og samme aften vi kom på arbejde- havde hun handlet på det.
Det er bare SÅ fantastisk.
Samtidigt- er hun bare så sød- venlig- imødekommende og lige til at holde af. Jeg tror sagtens, at hun kan være hård, men samtidigt retfærdig
Nøj, hvor er det dejligt.
En befrielse, at kunne komme på arbejde- uden at have ondt i maven. :)

2. Nu kan man ikke bestille smertestillende medicin hos sin læge, over mail eller tlf. Man skal møde op. Hvilket vil sige, at jeg skal møde op hver måned i klinikken for at få min medicin.
Hold nu kæft. Jeg var lige ved at græde- da det blev indført. ( Man behøver ikke lægen- bare sekretæren )
Det har lægesekræteren bare gjort til skamme.
Hun er det det dejligste- jeg overhovedet kan tænke mig.
Hver gang- sidst i dag- er hun bare SÅ dejlig.
Det bliver jeg altså så glad over.
Hun er så imødekommende. Spørger hvordan jeg har det. Det hele tager ca 5 minutter.
Hun er altså guld værd :kram:

Jeg er virkeligt glad- indeni.



Jeg kunne ha skrevet dit indlæg næsten ordret, i hvert fald punkt nr 1. Har haft en leder som din, og har nu fået en ny, sød, en.
Ved nr 2 er det bare min læge i mit tilfælde. Mere fantastisk kvinde, skal man lede længe efter.

Det der idag har påvirket min dag positivt, er min kolleger. De er bare så søde, og det er en fryd, at være sammen med dem igen. Vi har lige fået fordoblet medarbejder antallet, da vores team inden for kommunen er lagt sammen, da vi i sommer fik samme leder. Havde idag markering af dette, med fælles morgenmad og små ryste-sammen lege. Og de nye er bare lige så søde som de andre. Og der er ingen der kigger skævt til, at jeg er der meget kort tid om dagen i øjeblikket, det føles bare helt naturligt. Er virkelig på verdens bedste arbejdsplads :lun:
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14697

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. apr 2018, 20:50

Jeg løste et problem for en kunde i dag - hvilket er skide fedt fordi det er min fjerde dag på jobbet og min kollega som har holdt jobbet i længere tid ikke kunne. Det hjalp dog godt nok lidt (og var måske lidt snyd!) at kunden var nordmand og jeg er bilingual med to sprog jeg også kan gøre mig forstålig på, men ikke snakker flydende.

Min kollega var så glad for at jeg tog over, for de forstod på ingen måde hinanden. Følte mig helt høj over at kunne løse hans problem efterfølgende :blush2:
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf IrmaPigen » 14. apr 2018, 05:47

Min nye sko kom i går. Og de er virkelig stang-lækre.

Jeg får vildt lækre ben i dem. Og jeg kan se, jeg er ved at få en markant markeret lægmuskel efter den seneste tids træning.

Jeg kunne også se i går da jeg prøvede dem (iført trusser) at jeg er ved at få en ret god røv.
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 14. apr 2018, 09:50

Det var egentlig i går, men det fortsætter. Jeg har været ved lægen for at få tjekket noget - i går fik jeg så svar. Det var så ikke det, vi begge havde en formodning om, men i stedet for at lægge det til side, gav min læge en anden mulighed for behandling. Han er simpelthen sådan en rar mand. Han udskriver IKKE medicin til højre og venstre, så det var rart at blive taget alvorligt. Jeg gruer for den dag i ret nær fremtid, hvor han står foran pensionen.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf LaMariposa » 14. apr 2018, 09:56

Tilly skrev:Fik taget mig sammen til at omplante de fleste af mine stueplanter (dem der trængte) :D

FAE9A3ED-E473-4267-BBCE-A29C2A3CFC62.jpeg


Pengeplanter :lun: Ren nostalgi fra min barndom. Er de svære at holde?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophies-mor » 14. apr 2018, 20:40

Jeg er udmærket klar over, at jeg endnu ikke er så trimmet, som jeg gerne vil ende med at være. Men ikke desto mindre - da jeg var inde og hente mad til far, veninden og resten af os i Aarhus i dag - der fik jeg lige elevatorblikket fra en ung mand på max 30, sammen med et stort smil og et løftet øjenbryn.
Blev lige lidt glad i låget.
Kvindeundertrykkende: nej :)
6
Hæklerier på hjernen :cool:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Summer » 14. apr 2018, 21:11

At jeg i denne weekend har nået præcis det jeg ville med min BA ifølge min dagsorden (den sidste 1,5 uge har jeg været god til at udsætte det), og at jeg derudover også har haft en masse tid til at hygge med henholdsvis biograftur, fødselsdag og afslapning. :)
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Delfin » 14. apr 2018, 21:19

Avino skrev:1. Jeg har været i helvede i tre år, med den mest psykopatiske leder jeg nogensinde har mødt. Det har virkeligt været fælt.
Nu har jeg fået den mest vidunderlige quind, som leder.
Som nattevagt er det ikke ofte, at vi har "kontakt" med lederen, men det skal jeg da lige love for, at det er blevet ændret nu.
Vi havde i forbindelse med APV (som vi ikke turde udfylde før- grundet den forrige leder).... Så gjorde vi det nu.
Hun er bare SÅ fantastisk. Hun kom en morgen, fordi der var nogle ting hun ikke rigtigt kunne forstå, hvad det var vi mente.
Så lavede vi lige en guidet tur- i huset.
Hun lyttede. Skrev alt ned og samme aften vi kom på arbejde- havde hun handlet på det.
Det er bare SÅ fantastisk.
Samtidigt- er hun bare så sød- venlig- imødekommende og lige til at holde af. Jeg tror sagtens, at hun kan være hård, men samtidigt retfærdig
Nøj, hvor er det dejligt.
En befrielse, at kunne komme på arbejde- uden at have ondt i maven. :)

2. Nu kan man ikke bestille smertestillende medicin hos sin læge, over mail eller tlf. Man skal møde op. Hvilket vil sige, at jeg skal møde op hver måned i klinikken for at få min medicin.
Hold nu kæft. Jeg var lige ved at græde- da det blev indført. ( Man behøver ikke lægen- bare sekretæren )
Det har lægesekræteren bare gjort til skamme.
Hun er det det dejligste- jeg overhovedet kan tænke mig.
Hver gang- sidst i dag- er hun bare SÅ dejlig.
Det bliver jeg altså så glad over.
Hun er så imødekommende. Spørger hvordan jeg har det. Det hele tager ca 5 minutter.
Hun er altså guld værd :kram:

Jeg er virkeligt glad- indeni.


Dejligt med din nye leder :blomst:

Jeg får også noget medicin af den type, det mest tåbelige er, at lægen gerne må udskrive en recept med flere pakker på en gang, men ikke en recept med flere udleveringer på apoteket. Det giver overhovedet ingen mening, men jeg får 4 pakker af gangen.
1
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 14. apr 2018, 21:29

Bål i haven med skumfiduser og glade børn.
Og "Ej, moster, du må ikke gå, du skal sove her! Vil du ikke sove her?"
Den ældste lagde sig selv ind til mig i sofaen og ville kramme og i det hele taget har jeg bare fået lov at kysse, kysse, kysse på dem hele dagen.
-Det er bestemt ikke altid at de kan være i fysisk kærlighed på den måde, af mange årsager. Men i dag var de tillidsfulde og tog glade imod.
Det var en god dag med ret få "episoder" og jeg er fyldt op af kærlighed indeni.
Det kan godt være at de kan være nogle bæster, men de er MINE bæster :lun:
13
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf hotlips » 14. apr 2018, 22:53

Vi har været til ishockey landskamp med min højgravide lillesøster og hun har fået et par store ikea tasker med hjem, fyldt til randen med ventetøj til den sidste tid, baby og småbørnsbøger, babylegetøj fra Benjamin var lille og noget nyt vi har købt til hendes barn, pusletaske og alskens andet udstyr.

Det er en ting at hun sikkert har sparet en tusse eller mere, men jeg er virkelig glad for at hjælpe hende, hun fik også kassen til at putte forskellige figurer i når man er en lille en der skal lære at bruge sine hænder, den fik jeg af min ene papkusine da jeg var gravid, det var det eneste jeg fik af nogen da jeg selv var gravid.


Jeg er glad for at det ikke er sådan for min søster.
3
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Mamaseraptor » 15. apr 2018, 17:52

At jeg nu endelig kan begynde at se lyset efter at have været fanget i et sort hul i mange uger.
8
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Badesandalen » 16. apr 2018, 07:04

En virkelig dejlig weekend med fri fredag, en gratis Cocio som undskyldning for en glemt ingrediens i noget takeout, brætspil med venner lørdag og lækker mad med familie i går. Plus, jeg har endelig prøvet bao buns, og jeg elsker dem! :savl:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 16. apr 2018, 11:09

Ferie og at jeg i morgen ved denne tid sidder nede i solen sammen med veninde og råhygger.

Måske jeg snart skulle gå i gang med at pakke, med jeg har været i nattevagt og skal lige have en lur først.
4
:ninja:

Tilbage til "Generelt"