Hvad ser du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hvad ser du?

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 22:19

https://www.bt.dk/royale/alexandra-gaar-i-rette-med-ugeblad-efter-staerkt-omdiskuteret-video-pure-opspind-og

Jeg fik instant ondt i maven da jeg så det, men BT har jo en interesse i det og har muligvis selv tilføjet lydeffekten.
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad ser du?

Indlægaf Flora » 1. jul 2018, 22:25

Jeg synes, det ser ud som om, at Marie selv flytter hånden.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad ser du?

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 22:30

Flora skrev:Jeg synes, det ser ud som om, at Marie selv flytter hånden.

Ja, det synes jeg også, men mere interessant er det vel om hun fik et klask på hånden inden?
Jeg ved godt at BT kan have efterredigeret lyden, men Marie ser overrasket ud og tager hånden ikke kun væk, men frem for sig først.
Jeg ved sgu ikke rigtigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad ser du?

Indlægaf Flora » 1. jul 2018, 22:37

kidkomb skrev:
Flora skrev:Jeg synes, det ser ud som om, at Marie selv flytter hånden.

Ja, det synes jeg også, men mere interessant er det vel om hun fik et klask på hånden inden?
Jeg ved godt at BT kan have efterredigeret lyden, men Marie ser overrasket ud og tager hånden ikke kun væk, men frem for sig først.
Jeg ved sgu ikke rigtigt.


Altså jeg opfatter det ikke som at hun får et klask, men bare at hun flytter hånden, når Alexandra kommer hen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad ser du?

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 22:38

Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:Jeg synes, det ser ud som om, at Marie selv flytter hånden.

Ja, det synes jeg også, men mere interessant er det vel om hun fik et klask på hånden inden?
Jeg ved godt at BT kan have efterredigeret lyden, men Marie ser overrasket ud og tager hånden ikke kun væk, men frem for sig først.
Jeg ved sgu ikke rigtigt.


Altså jeg opfatter det ikke som at hun får et klask, men bare at hun flytter hånden, når Alexandra kommer hen.

Jeg tror bare ikke min hjerne er i stand til at ignorere klask-lyden så.
Hun ser hende jo bare ikke før hun flytter hånden? Altså hun flytter hånden først.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad ser du?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jul 2018, 23:02

Det ser noget fishy ud, men om det skyldes klipningen eller situationen, ved jeg ikke rigtig.

Jeg synes også, at det umiddelbart ligner, at Alexandra møver sig ind, men hvis nu der faktisk forinden er blevet aftalt et fællesbillede, kunne årsagen til hendes hurtige bevægelser i stedet være, at hun skynder sig at komme på plads. Var det kun meningen, at Marie og Joachim skulle med på billedet, undrer det mig i hvert fald, at de ikke står på hver deres side af Nikolai. Jeg bemærker dog også, at Marie i første omgang tydeligt stiller sig i positur med hånden på Nikolais ryg, hvor hun efter Alexandras entré lige så tydeligt ikke har hånden der, og det får mig da til at overveje, hvorfor hun så hurtigt skifter mening.

Spørgsmålet er så, om Alexandra virkelig er så kort for hovedet, at hun vælger at opføre sig sådan lige foran pressen? Det, skulle jeg mene, ville ligne hende dårligt. Jeg har ikke altid fidus til hende, men hun fremstår for det meste meget professionel og medievant, synes jeg. Og på mig virker Marie heller ikke forbløffet. Hendes ansigtsudtryk ændrer sig ikke, som jeg ville forvente, at det spontant ville gøre ved sådan et rap over fingrene.

Jeg prøvede at se videoen uden lyd, og der fremstod situationen noget mere harmløs.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad ser du?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jul 2018, 23:11

Bemærk i øvrigt at BT akkurat vælger at stoppe klippet på et sted, hvor Marie efter uafbrudt smilen lige ser lidt mere alvorlig/tænksom ud.
Det er næppe heller tilfældigt.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad ser du?

Indlægaf Juki » 1. jul 2018, 23:38

Fra en billedtekst ved Se & Hør:
"Hvis øjne kunne dræbe. Alexandra nedstirrer prinsesse Marie gennem de mørke solbriller"

Det er fandeme dumt skrevet :lol: Som at påstå en blind vender det hvide ud af øjnene hvis denne bevæger øjnene eller ændrer mimik.

Jeg tror ikke på at lyden skulle stamme fra et klask på hånden. Lyden virker meget høj i forhold til alt andet der foregår og deres og de andres reaktion, hvis det var et klask på hånden.

Alexandra rører sikkert Maries hånd, men jeg kan ikke vurdere om hun gør det bevidst for at markere og signalere "back off, bitch!" eller om de barer rører hinandens hånd tilfældigt. Marie kan jo også selv have flyttet sin hånd så den tilfældigvis rørte Alexandras i samme øjeblik. Alexandra kunne jo se det så hun bliver ikke forskrækket/overrasket på samme måde.

Men egentlig synes jeg det er mere mærkeligt at det ikke er Joachim der står ved siden af Nikolaj, i stedet for Marie, men det kan Nikolaj jo have ønsket.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad ser du?

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2018, 05:06

I starten af videoen rækker Nicolai selv ud efter Marie, så uagtet hvem der burde stå hvor (der har sikkert været tusind andre situationer den dag hvor Joachim stod ved sin søns side) så søger Nicolai selv Marie.
Nicolais ansigtsudtryk er lidt sær såfremt intet skete. Han ser forvirret ud.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"