PostDanmark og besked om pakke

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 11:47

Lys skrev:De skriver den jo i hånden. Men der står til gengæld ikke noget på den, som er relevant for at kunne finde pakken efter min bedste overbevisning. Jeg har aldrig oplevet andet end pakkerne var sorteret efter husnummer hos modtageren.


Det bliver dummere og dummere. Altså ikke dit indlæg!
Når pakkerne ender med at være sorteret sådan, havde det jo bare været et spørgsmål om, at jeg kunne identificere mig som beboer på adressen :stoned:
Og hvis sedlerne er så vigtige som mere end en påmindelse, kunne PostDanmark vel egentlig bare indføre en lille elektronisk maskine med indbygget printer, så der automatisk blev lagret en kopi.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Tilly » 17. jun 2018, 11:49

Når jeg tænker mig om, så tror jeg egentlig kun det er "store breve" (altså for store til postkassen), som jeg får sedler på efterhånden :gruble:
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Lys » 17. jun 2018, 11:52

DetSorteCirkus skrev:
Lys skrev:De skriver den jo i hånden. Men der står til gengæld ikke noget på den, som er relevant for at kunne finde pakken efter min bedste overbevisning. Jeg har aldrig oplevet andet end pakkerne var sorteret efter husnummer hos modtageren.


Det bliver dummere og dummere. Altså ikke dit indlæg!
Når pakkerne ender med at være sorteret sådan, havde det jo bare været et spørgsmål om, at jeg kunne identificere mig som beboer på adressen :stoned:
Og hvis sedlerne er så vigtige som mere end en påmindelse, kunne PostDanmark vel egentlig bare indføre en lille elektronisk maskine med indbygget printer, så der automatisk blev lagret en kopi.


Medarbejderne har formentlig en helt klar instruks om, hvordan de skal udføre deres arbejde og intet mandat til at fravige instruksen.
Og så gør de bare som de er instrueret i. Og spurgte man personen med ansvar for kundeservice, ville vedkommende sige, at medarbejderne selvfølgelig skal udvise fleksibilitet og konduite - man har bare lige glemt at give medarbejderne mandat hertil ;) Eller det er bare mit gæt ud fra hvordan kundeservice håndteres andre steder.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 11:55

Lys skrev:Medarbejderne har formentlig en helt klar instruks om, hvordan de skal udføre deres arbejde og intet mandat til at fravige instruksen.
Og så gør de bare som de er instrueret i. Og spurgte man personen med ansvar for kundeservice, ville vedkommende sige, at medarbejderne selvfølgelig skal udvise fleksibilitet og konduite - man har bare lige glemt at give medarbejderne mandat hertil ;) Eller det er bare mit gæt ud fra hvordan kundeservice håndteres andre steder.


Jo, men jeg mener teknisk set.
Det blev jo præsenteret, som om pakken slet ikke kunne lokaliseres uden sedlen.
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Lys » 17. jun 2018, 11:57

DetSorteCirkus skrev:
Lys skrev:Medarbejderne har formentlig en helt klar instruks om, hvordan de skal udføre deres arbejde og intet mandat til at fravige instruksen.
Og så gør de bare som de er instrueret i. Og spurgte man personen med ansvar for kundeservice, ville vedkommende sige, at medarbejderne selvfølgelig skal udvise fleksibilitet og konduite - man har bare lige glemt at give medarbejderne mandat hertil ;) Eller det er bare mit gæt ud fra hvordan kundeservice håndteres andre steder.


Jo, men jeg mener teknisk set.
Det blev jo præsenteret, som om pakken slet ikke kunne findes uden sedlen.


Det forstod jeg godt. Måske gad den pågældende bare ikke lede, når hun ikke vidste om pakken var på det pågældende posthus? Det står jo på sedlen. Jeg siger ikke, at det er logisk :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 12:02

Lys skrev:Det forstod jeg godt. Måske gad den pågældende bare ikke lede, når hun ikke vidste om pakken var på det pågældende posthus? Det står jo på sedlen. Jeg siger ikke, at det er logisk :D


Jeg nåede slet ikke hen på posthuset. Fik at vide af kundeservice, at medarbejderne slet ikke ville kunne finde min pakke.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf sigge » 17. jun 2018, 12:16

Tidligere, da der var en decideret postbutik i et hjørne af vores lokale Superbrugs, som var bemandet fast af 2 postmedarbejdere, var pakkerne sorteret efter husnr. i adressen. Hvis man ofte modtog pakker, kunne man også godt komme ud for, at medarbejderne kendte en så godt, at de begyndte at finde ens pakker frem, inden man overhovedet havde vist pakkeseddel, sms el.lign. - har jeg hørt. :blush:

Men nu er postbutikken nedlagt, og pakkerne ligger bare på et lager og skal udleveres af en tilfældig medarbejder i SuperBrugsen. Og nu er de sorteret efter pakkenumre. Så hvis man ikke har et pakkenummer, skulle medarbejderen manuelt lede samtlige pakker igennem for at finde den med det rigtige modtagernavn på. Og selvom jeg bor i en mindre by, er der alligevel ofte en del pakker, så det kunne nemt komme til at tage en halv formiddag at lede igennem. Især fordi skriften på pakkerne ofte er meget lille og placeret forskellige steder på en label. Det hjælper selvfølgelig, hvis man selv ved nogenlunde, hvordan pakken ser ud, f.eks. at den er fra H&M, men jeg forstår faktisk godt, at medarbejderne ikke har tid til den slags skattejagt.

Af samme grund burde PostNord da også overveje en eller anden form for elektronisk backup af pakkesedlerne, synes jeg.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 12:19

sigge skrev:Tidligere, da der var en decideret postbutik i et hjørne af vores lokale Superbrugs, som var bemandet fast af 2 postmedarbejdere, var pakkerne sorteret efter husnr. i adressen. Hvis man ofte modtog pakker, kunne man også godt komme ud for, at medarbejderne kendte en så godt, at de begyndte at finde ens pakker frem, inden man overhovedet havde vist pakkeseddel, sms el.lign. - har jeg hørt. :blush:

Men nu er postbutikken nedlagt, og pakkerne ligger bare på et lager og skal udleveres af en tilfældig medarbejder i SuperBrugsen. Og nu er de sorteret efter pakkenumre. Så hvis man ikke har et pakkenummer, skulle medarbejderen manuelt lede samtlige pakker igennem for at finde den med det rigtige modtagernavn på. Og selvom jeg bor i en mindre by, er der alligevel ofte en del pakker, så det kunne nemt komme til at tage en halv formiddag at lede igennem. Især fordi skriften på pakkerne ofte er meget lille og placeret forskellige steder på en label. Det hjælper selvfølgelig, hvis man selv ved nogenlunde, hvordan pakken ser ud, f.eks. at den er fra H&M, men jeg forstår faktisk godt, at medarbejderne ikke har tid til den slags skattejagt.

Af samme grund burde PostNord da også overveje en eller anden form for elektronisk backup af pakkesedlerne, synes jeg.


Det tror jeg, at alle forstår :) Det var derfor, min anke oprindelig gik på den analoge seddel.
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Lys » 17. jun 2018, 12:20

DetSorteCirkus skrev:
Lys skrev:Det forstod jeg godt. Måske gad den pågældende bare ikke lede, når hun ikke vidste om pakken var på det pågældende posthus? Det står jo på sedlen. Jeg siger ikke, at det er logisk :D


Jeg nåede slet ikke hen på posthuset. Fik at vide af kundeservice, at medarbejderne slet ikke ville kunne finde min pakke.


Måske har kundeservicemedarbejderen aldrig arbejdet på et posthus og ved derfor ikke, hvordan det faktisk foregår. Men nu har jeg heller ikke flere bud :lol:
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Olaf » 17. jun 2018, 13:14

Lys skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Madam Pomfrey skrev:Brugsen her har måske også noget færre pakker at skulle igennem, det hjælper måske lidt på det.


Det har de nok, men jeg kan bare slet ikke til at starte med forstå, at sådan en seddel ikke findes som digital backup et sted.


De skriver den jo i hånden. Men der står til gengæld ikke noget på den, som er relevant for at kunne finde pakken efter min bedste overbevisning. Jeg har aldrig oplevet andet end pakkerne var sorteret efter husnummer hos modtageren.


Men det er ændret på vores posthus. Sedlen indeholder jo forsendelsesnummeret. De sorterer ikke længere efter adresse så jeg måtte også lade en pakke retur. Til gengæld behøvede jeg ikke sedlen hvis bare jeg havde forsendelsesnummeret. Men uden nummeret kunne de ikke hjælpe. De foreslog til gengæld at kontakte afsender da de jo bør have nummeret på pakken.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Olaf » 17. jun 2018, 13:17

Hov og jeg får elektronisk besked når det er uden omdeling, seddel i postkasse når den er forsøgt afleveret af den alm post og seddel/brev sendt med posten hvis pakkeposten har været her
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Rapfisk » 17. jun 2018, 13:40

Tak, alle sammen, og undskyld TS’radiotavshed, der skyldes mangel på internetforbindelse.

Historien er, at jeg har sendt en pakke til en kollega, som er syg, til hendes adresse. I den forbindelse har jeg fået en SMS om, at pakken er på posthuset, og overvejer, om modtageren også er adviseret, eller om jeg selv skal hente den.
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: PostDanmark og besked om pakke

Indlægaf Lys » 17. jun 2018, 13:43

Olaf skrev:
Lys skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Madam Pomfrey skrev:Brugsen her har måske også noget færre pakker at skulle igennem, det hjælper måske lidt på det.


Det har de nok, men jeg kan bare slet ikke til at starte med forstå, at sådan en seddel ikke findes som digital backup et sted.


De skriver den jo i hånden. Men der står til gengæld ikke noget på den, som er relevant for at kunne finde pakken efter min bedste overbevisning. Jeg har aldrig oplevet andet end pakkerne var sorteret efter husnummer hos modtageren.


Men det er ændret på vores posthus. Sedlen indeholder jo forsendelsesnummeret. De sorterer ikke længere efter adresse så jeg måtte også lade en pakke retur. Til gengæld behøvede jeg ikke sedlen hvis bare jeg havde forsendelsesnummeret. Men uden nummeret kunne de ikke hjælpe. De foreslog til gengæld at kontakte afsender da de jo bør have nummeret på pakken.


Ja, det har jeg også lige konstateret. Jeg har nemlig lige været på posthuset med sådan en papirslip, og jeg spurgte manden bag disken, om han havde kunnet finde pakken uden papiret. Han sagde, at pakkerne ikke længere ligger efter husnummer, men på vilkårlig hylde og at de derfor skal have pakkenummeret for at kunne finde den. Men hvis det er en pakke med trackingnr kan man godt bruge det uden papirslip. Det er kun hvis det er et brev med alm frimærke, at de ikke kan finde det uden papirslippen.

I stand corrected ;)
0

Tilbage til "Generelt"