Kan du huske Storebæltsfærgerne?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Kan du huske Storebæltsfærgerne?

Indlægaf Lulu » 14. jun 2018, 16:36

Juki skrev:
Lulu skrev:Jeg vandt engang en masser poletter på den enarmede (jeg var knap 11 da den stoppede med at sejle på den rute), stor var skuffelsen da min far fortalte man ikke kun bruge poletterne andre stedet end på færgen og at de ikke kun veksles til kontanter.

Ej, det var da også strengt. Jeg kan lige forestille mig hvordan begejstringen blev ændret til skuffelse.


De lå og hånede mig en hel uge i sommerhus hos min farmor og farfar, inden vi skulle med færgen hjem igen. Jeg tog hævn og smed dem alle i spillemaskinen på hjemvejen :devil:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Kan du huske Storebæltsfærgerne?

Indlægaf Urtekussen » 14. jun 2018, 16:41

Jeg er opvokset ved Juelsminde og har sejlet med færgen derfra flere gange. Husker bedst de enarmede tyveknægte, som vi fik lov at spille på.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Kan du huske Storebæltsfærgerne?

Indlægaf Maoam » 14. jun 2018, 18:29

Falstria skrev:
Maoam skrev:
Falstria skrev:Nah, har altid taget Spodsbjerg-Tårs. Gør det af og til stadigvæk selvom der er en bro nordpå.
Nu er der jo kommet motorvej til Svendborg.

Den første tur over storebælt jeg kan huske, foregik under storebælt, da jeg parkerede bilen (som jeg lige havde fået kørekort til) i Slagelse og tog toget til Odense.


Jeg synes det er vildt, at Svendborg motorvejen allerede er over 10 år gammel. Den blev færdig, da jeg kørte den for at komme til mit gymnasium. Den blev forsinket af en faunapassage til mus.

Jeg kan ikke huske storebæltsfærgerne, men ved jeg har sejlet med dem en eller to gange og huske en masse snak i medierne om den nye bro.


Forsinket af "kavalégangen" ja :lol: og så gad den fordømte mus slet ikke bruge passagen :lol:


"Røvballebroen" er Svendborgs uofficielle byport.
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Generelt"