Er bloggere troværdige?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Er bloggere troværdige?

Indlægaf HappyHippo » 13. jun 2018, 22:24

Jeg følger rigtig mange vloggere på YouTube samt instagram, men de skriver alle de er sponsoret, plus man skal være tabt bag en vogn for ikke at vide det :D
Efter at have set/læst deres sponsorerede reviews, finder jeg altid ikke-sponsorerede, hvis det er produkter jeg er interesseret i, og kun forhandles online. Synes det er nemt nok at gennemskue.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er bloggere troværdige?

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2018, 03:39

paint skrev:Det er præcist det markerede, jeg er betænkelig ved. Det er også blevet sagt af flere, at de fleste kendte studieværter ville kunne blive valgt ind i Folketinget, hvis ellers de stillede op. Jeg mener at det, ideelt set, burde være vedkommendes politiske viden, tilgang til politik, politiske visioner, holdninger osv. der er det afgørende - ikke at folk kender ens udseende. Det er for overfladisk og ligegyldigt.

Jeg er helt klar over at det bruges i stor stil. LA, ledte jo nærmest efter nogle kendte profiler, som kandidater, da de stillede op til valget. Thyra Frank f.eks, blev valgt, fordi folk kendte hende i forvejen. Men nogen stor politiker kan man vel næppe kalde hende.

Jeg kan godt se, hvad du mener. Men jeg mener bare at der kan ligge en 'fare' i det (få en kendt til at stille op og få masser af stemmer til partiet)


Det er bestemt en mekanisme, der er værd at være opmærksom på. Dog vil jeg også med Thyra Frank (og måske faktisk i endnu højere grad med hende) mene, at hun på papiret havde kvalifikationerne til at gå ind i politik og fordybe sig i ældreområdet og sundhedspolitikken. Hun er uddannet sygeplejerske og har en lang karriere bag sig som plejehjemsleder, så igen: hun er ikke kendt for at være kendt. Jeg tror såmænd også, at hun kunne være blevet et godt menigt folketingsmedlem, hvorimod det gik alt for hurtigt med ministerposten, som i hendes tilfælde så også ser ud til mest at være titulær af karakter og derfor giver hende meget lidt at arbejde med.

Selvfølgelig har den kendte selv et ansvar for at vurdere, om vedkommende vil have noget sagligt at byde på som politiker, men en del af kritikken bør også rettes mod partierne og vælgerne, og selvom Ole Stephensen fik en stemmemæssig forlomme, lader det ikke til, at han i sig selv er et eksempel på en uduelig kendt politiker, der møver sig frem og vil have poster for posternes skyld.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er bloggere troværdige?

Indlægaf Akehurst2 » 14. jun 2018, 07:22

fisken80 skrev:Jeg synes det er lidt ærgerligt, hvis alle bloggere skal skæres over én kam. For der er jo ikke kun modebloggere og kendisbloggere. Der var en i tråden, der spurgte, hvorfor man læste blogs, og jeg læser faktisk en del bog-blogs. Og de sælger sjældent noget. De er passionerede læsere, der gerne vil dele deres læseoplevelser med andre og som, hvis de får læsere nok, måske kan tjene lidt på reklamer på deres side. Det kan jeg godt leve med (især fordi jeg har adblock...). Jeg bliver inspireret af at læse om andres læseoplevelser og støder måske på bøger, jeg ellers ikke ville have hørt om.

Men skamrosning af produkter er jeg ikke faldet for siden jeg læste Womans produkttests tilbage i 00'erne.


Ja, jeg læser også med stor fornøjelse madblogs, hvor der er mange gode opskrifter. De bedste er netop også dem, hvor det handler om glæden ved madlavning og ikke om at tjene penge - selvom de så måske undervejs har fået så mange læsere, at virksomheder pludselig ser ideen i at forære dem noget køkkenudstyr i håb om reklame.
0
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Er bloggere troværdige?

Indlægaf Selma156 » 15. jun 2018, 10:09

Det er eksploderet fuldstændig med sponseret indhold og annoncer. Jeg er af samme grund stoppet med at læse en del blogs. Der er dog få, jeg stadig nyder at læse. Læser bare næsten aldrig det sponserede.

Det virker dog. Jeg har nogle reoler stående i min stue, fordi jeg så dem på en blog og derefter købte dem. Det irriterede mig en del :D Jeg har dog af samme grund også nægtet at købe produkter, fordi de var så tydeligt overeksponerede på blogs.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Er bloggere troværdige?

Indlægaf Lykke » 15. jun 2018, 10:39

Restauranter som benytter sig af bloggere gør faktisk at jeg ikke gider derhen. Maden/stedet er åbenbart ikke godt nok til at sælge sig selv. Så det er en fin indikator for mig.

Ligeså med mange andre produkter.
0

Tilbage til "Generelt"