Julekalendre i år.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Julekalendre i år.

Indlægaf icelady » 24. nov 2015, 15:52

Det burde vel egentlig være en tråd, WIzzze lavede... :deer:

http://www.dr.dk/Om_DR/Nyt+fra+DR/artikler/2015/11/24125627.htm

DR1

’Absalons Hemmelighed’, hver dag klokken 19.30.

Kalenderen bliver genudsendt klokken 17.30 den følgende dag på DR Ultra.
DR Ramasjang

’Nissebanden’, hver dag klokken 17.00.

Onkel Reje sørger for at skabe julehygge før og efter hvert afsnit.
DR Ultra

’Piratskatten’, hver dag klokken 19.00.

’JULTRA: Bubbers Juleshow’, hver dag klokken 19.13.
DR2

’Mens vi presser citronen’, den 6., 13., 20., 25. og 26. december klokken 22.00.
P1

’3900 Nuuk’, hver dag klokken 12.50.
P8 Jazz

’Taler du jazz?’, hver dag klokken 8.03.Afsnittet bliver sendt igen samme eftermiddag klokken 17.03.Master Fatman sender desuden en kosmisk morgenkrammer til en særlig lytter hver dag på Facebook.
DR TV og dr.dk

’Detektor’ afslører en stor løgn hver dag på dr.dk.

’Jul på slottet’ kan streames på DR TV fra den 1. december.


TV2 viser Juleønsket

Jeg kan dog ikke finde ud af om de sender en "Voksen"julekalender, ligeså vel som jeg ikke kan finde ud af om Zulu gør det.




Hvis jeg husker det, kunne jeg godt finde på at se Nissebanden på Ramasjang.

Ellers har jeg overvejet at finde Juletestamentet (sendt på TV2) frem fra dvd-hylden. :)



Hvad med jer? Nogen julekalender I skal se, eller gerne ville gense?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf Daine » 24. nov 2015, 16:33

Jeg skal se Juleønsket på TV2, de reklamer jeg har set for den ser interessante ud. Jeg kan ikke nå hjem, så jeg kan se Nissebanden, men da det ikke er den hvor de er i Grønland gør det ikke så meget.
Ellers regner ikke ikke med jeg skal se/høre andre julekalendere. December er typisk (og specielt i år) en fucked up måned, så jeg skal helt ikke ha alt for meget jeg skal nå/huske når jeg har fri.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2015, 16:43

Jeg skal se Nissebanden, Juleønsket og Absalons Hemmelighed.

Jeg elsker Nissebanden. Især den første.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf hotlips » 25. nov 2015, 06:11

Jeg tror det bliver nissebanden og så forsøger vi os med absalons hemmelighed.

Ellers har vi jul på slottet på dvd men jeg kan muligvis overtales til at købe jul i Valhal på dvd hvis de har den i centeret.

Jeg er ikke ret vild med nissebanden,men hvis min dreng synes den er super skal jeg nok følge med for ham men jeg gider sq ikke også se Absalon hvis den også er dødssyg.

Men nu må vi se,vi prøvede at se Jullerup færgeby sidste år,den fangede slet ikke,og jeg forstod ham godt,den var simpelthen outdated,og jeg syntes selv som barn at nissebanden var liige kedelig nok.

Vi ser ellers tit Cirkeline og vi er enige om det bedste ved Disney sjov er de gamle film men det er bare ikke alt der reelt er værd at se efter mange år,julekalendre har folk tit et nostalgisk forhold til så de sætter pris på dem for ting nye børn ikke kan bruge til så meget.

Det er en svær balance,for der er jo heller ingen der gider se julekalendre uden hygge,så selvom det er svært st blive enige om hvad der er hyggeligt på den rigtige måde så bliver det jo aldrig et folkekrav at få genudsendt Poul og Nulle i hullet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf Pandesteg » 25. nov 2015, 06:52

Jeg vil gerne se Absalons Hemmelighed og Juleønsket - har dog set Absalon et par gange før, så det være jeg springer over hist og pist. Vil også gerne se adventskalenderen på DR2. Og så har vi planer om at se en voksenjulekalender på DVD - tror det skal være Andersen Julehemmelighed.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf Bøtte » 25. nov 2015, 07:14

Vi skal se Nissebanden med barnet. Og så ser vi nok også Juleønsket uden hende.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Julekalendre i år.

Indlægaf Pandesteg » 25. nov 2015, 07:28

Crookshanks skrev:Jeg vil gerne se Absalons Hemmelighed, men jeg glemmer bare altid og få tændt hver dag, så det er tit at det glipper med et afsnit.

Kan de streames på nettet i december? Det kan man tit med de serier som bliver sendt på DR. Kan ikke kuske om de plejer at smide dem op på nettet. Jeg synes ikke at der står noget om det. Det kunne være rart, hvis man kunne se et par afsnit af gangen via nettet.


Ja det er jeg sikkert på. Jeg så julekalenderen mange gange via DR.tv sidste år. Det er nemlig møgsmart.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Generelt"