Det er begyndt ....

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2018, 06:03

PerXX skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:

Fugle er altså farlige. De sidder bare på lur derinde i buskene og venter på at gå til angreb. Jeg siger det bare.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Delfin » 8. jun 2018, 13:19

Fru Sunshine skrev:
PerXX skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:

Fugle er altså farlige. De sidder bare på lur derinde i buskene og venter på at gå til angreb. Jeg siger det bare.


Endnu værre. De basker rundt for at finde netop mit hår at lande i.
0
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2018, 13:47

Delfin skrev:
Fru Sunshine skrev:
PerXX skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:

Fugle er altså farlige. De sidder bare på lur derinde i buskene og venter på at gå til angreb. Jeg siger det bare.


Endnu værre. De basker rundt for at finde netop mit hår at lande i.

De går efter mine øjne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Delfin » 8. jun 2018, 13:54

Fru Sunshine skrev:
Delfin skrev:
Fru Sunshine skrev:
PerXX skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:

Fugle er altså farlige. De sidder bare på lur derinde i buskene og venter på at gå til angreb. Jeg siger det bare.


Endnu værre. De basker rundt for at finde netop mit hår at lande i.

De går efter mine øjne.


Billede
2
14 11 14
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Vixen » 8. jun 2018, 13:59

PerXX skrev:Det er jo bestemt ikke uhørt.
Jægersborg hegn, ved Dyrehaven har ofte løbere der bliver angrebet af musvåger i ynglesæsonen.
http://lyngby-taarbaek.lokalavisen.dk/2 ... 62040.html

I Australien er det så normalt at skaderne går til angreb at de har en årlig "Swooping Season"!
https://www.telegraph.co.uk/news/2017/1 ... -swooping/


Omg ja, swooping season! Hold kæft, hvor fik jeg opbygget en seriøs fuglefobi efter at have cyklet til og fra arbejde i et halvt år lige i ynglesæsonen. Hidsige magpies, som angriber én de samme steder hver morgen og hver eftermiddag på ens rute. Det var et mareridt!

Der er faktisk oprettet interaktive kort over hele Australien, så man kan gå ind og pinne angreb/swoopings til advarsel for andre. Det gik vi meget op i :lol:

Resten af tiden er det dog en virkelig charmerende fugl. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
NorwayhereIcome
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18. nov 2017, 02:10
Kort karma: 6
Likede indlæg: 90

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf NorwayhereIcome » 24. jun 2018, 10:48

I min mands børnehave i Oslo ( det er altså ikke en han går i, men en han arbejder i, bare så I ikke tror jeg er gået på barnerov) er der en meget sjælden fugl der har valgt at bygge rede på børnehavens tag. Den må ikke fjernes før ungerne er fløjet fra reden. (altså fugleungerne, ikke børnene i børnehaven).
De må nu løbe spidsrod for at komme på arbejde, fordi denne "mye sjeldne fugl" og dens mage, bruger alt tiden på at angribe folk der går forbi for at komme ind og fulgene sender fulgelorte ( og de rammer altså godt!) efter folk.
Børnene må nu ikke komme ud hele sommeren på legepladsen. Og som om det ikke lyder slemt nok, så har børnene ikke kunne komme ud på legepladsen hele vinteren fordi sneen havde lagt sig i meter tykke højder på taget og der var fare for at sneen ramte børnene...
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2018, 20:45

0

Tilbage til "Generelt"