Psykologsamtales pris?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Psykologsamtales pris?

Indlægaf paint » 30. maj 2018, 07:21

Siden 1992 har sygesikringen givet tilskud til psykologhjælp for særligt udsatte grupper, og siden 2008 har personer over 18 år kunne få tilskud, hvis de lider af depression. Tilskuddet dækker 60 procent af psykologens honorar for op til 12 samtaler og sænker dermed egenbetalingen til omkring 300 kroner per konsultation.
Der kræves en lægehenvisning og der kan kun henvises til psykologer med et ydernummer (aftale med sygesikringen)

I særlige tilfælde (meget lav indkomst/kontanthjælp) kan der søges om fritagelse fra egenbetaling. Det er op til den enkelte Kommune at afgøre, om de vil yde denne fritagelse fra egenbetaling.

http://psykologeridanmark.dk/psykologer ... ordninger/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Psykologsamtales pris?

Indlægaf achillaxedprune » 30. maj 2018, 08:33

Damn, der er billigt med en henvisning... Jeg har betalt henholdvis 975 kr. og 800 kr. for en konsultation og har ikke haft henvisning.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Psykologsamtales pris?

Indlægaf Tilly » 30. maj 2018, 09:31

Confucius skrev:Jeg er overrasket over at de ikke tager mere for det. Ikke for at forklejne andres problemer, men jeg skulle fakturere 1.000+ i timen, eksl. moms, hvis jeg skulle høre på andre folks problemer dag ud og ind.

Jeg tænker at mange psykologer har en motivation for deres erhverv som intet har med penge at gøre.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Psykologsamtales pris?

Indlægaf zembra1986 » 30. maj 2018, 09:52

Mistermor skrev:
Dittemus skrev:Altså, tror du jeg lyver? :lol: Jeg har aldrig betalt en krone for psykolog. Basta. Uanset hvilken læge der har henvist mig.


Hvilken forklaring er der på det? Tilhører du en speciel gruppe mennesker, som fejler noget specielt eller har oplevet noget specielt? Jeg spørger, fordi det ikke er "normalt". Jeg har aldrig hørt om nogen, der ikke skulle betale for at gå til psykolog, - måske kan man få det dækket af kommunen, hvis man er på kontanthjælp og i en særlig sårbar situation.

Det er ikke for at kritisere dig, men når man kender flere mennesker, der ikke har haft råd til at gå til psykolog, bliver man jo interesseret i, hvad der skal til for at få det gratis.


Jeg har heller aldrig betalt en krone for de de mange psykologtimer jeg har fået gennem tiden, men mine psykologer var så også i lokalpsykiatrien. Har aldrig gået ved en privatpraktiserende.
0
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Psykologsamtales pris?

Indlægaf fisken80 » 30. maj 2018, 10:13

Dittemus skrev:
PaleSeptember skrev:
Dittemus skrev:
PaleSeptember skrev:
Dittemus skrev:Jeg har aldrig betalt en krone for psykolog, når jeg har fået henvisning gennem lægen. :gruble:


Det er vist ikke helt rigtigt, medmindre du er henvist til en lokalpsykiatri, hvor du har fået psykologsamtaler. Har man "bare" en henvisning til en privatpraktiserende psykolog, så er der en egenbetaling på.

Jo, selvfølgelig er det rigtigt når jeg skriver det. :) Jeg har aldrig betalt for at gå til psykolog. Det er almindelig privatpraktiserende, som jeg selv har fundet og aftalt tid med efter henvisning fra lægen. Det samme med psykiater.


Psykiater er gratis, men det er psykologer altså ikke. Heller ikke selvom du får henvisning igennem lægen.

Altså, tror du jeg lyver? :lol: Jeg har aldrig betalt en krone for psykolog. Basta. Uanset hvilken læge der har henvist mig.


Så er det bare ikke en privatpraktiserende psykolog du har gået hos. For det er ikke gratis, heller ikke med en henvisning. Og det har det aldrig været. Så du har enten gået hos distriktspsykiatrien eller hos en af kommunen ansat psykolog.

Kontaktede du selv psykologen og bestilte en tid?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"