Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2018, 11:26

Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2018, 11:30

Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf PaleSeptember » 23. maj 2018, 11:33

Jeg aner ikke, hvem de er, eller hvad de har gjort, men de slår mig virkelig som et par white trash typer, så måske er USA et passende sted for dem.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16009
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf TinaW » 23. maj 2018, 11:36

Der er to børn indblandet. Hendes søn, som nu bor hos sin far og så det barn hun har fået i USA.
Om de burde have hjælp skal jeg ikke udtale mig om, tænker de mennesker de har snydt ikke ligefrem er venlig stemt overfor dem.
I heste-/hundekredse er der også personligheder som gang på gang snyder folk, videre sælger heste de har lånt, sælger syge hundehvalpe osv.
Men nej, jeg forstår nok heller ikke, at man kan være så ligeglad med hvad ens handlinger har af konsekvenser for andre.
Det gælder sådan set i alle aspekter af livet.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Hunkat » 23. maj 2018, 11:48

Det jeg mindst forstår ved sådan nogle mennesker er den afgrundsdybe mangle (i min optik) på helt almen dannelse og samfundssind.
Jeg læste et sted at hun giver udtryk for at hun ikke forstår hvorfor de skal komme tilbage, for det giver jo ikke folk deres penge tilbage eller giver dem en lejlighed.
Hvis hun vitterligt slet ikke forstår at basis for retssystemet handler om følelser og sjældent om 1:1 kompensation, så bliver jeg virkelig rystet.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 11:59

Ikke at jeg tror, at de ville være helt anderledes, hvis det ikke havde været for reality, men jeg synes faktisk, at der er noget dobbeltmoralsk over, at sociale problemer og mærkelig opførsel til en vis grænse betragtes som underholdning, hvorefter personen stemples som det værste af det værste.
Mekanismen er i hvert fald ikke med til at lede mennesker på kanten og med dårlig dømmekraft i den rigtige retning.
7
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Pax Romana » 23. maj 2018, 12:07

Tror ikke Danmark har mistet noget ved de er flyttet.
Håber bare at de to børn vokser op med mere omløb i hovedet.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 12:12

Det er ligesom den au-pair vi havde i 14 dage :rulle:

Det er så langt ude at opfører sig sådan og man kan ikke andet end håbe at det bider den slags typer hårdt i røven og man som offer finder til tilfredstillelse ved det.

Det gør jeg i hvert fald hver gang nogen kontakter mig omkring vores au-pair og at jeg ved at mine blogindlæg ligger i top når man søger på hendes navn.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 12:13

Hunkat skrev:Det jeg mindst forstår ved sådan nogle mennesker er den afgrundsdybe mangle (i min optik) på helt almen dannelse og samfundssind.
Jeg læste et sted at hun giver udtryk for at hun ikke forstår hvorfor de skal komme tilbage, for det giver jo ikke folk deres penge tilbage eller giver dem en lejlighed.
Hvis hun vitterligt slet ikke forstår at basis for retssystemet handler om følelser og sjældent om 1:1 kompensation, så bliver jeg virkelig rystet.


Jep. Hun lavet en youtube video hvor hun siger det.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 12:16

Fra 8.30 siger hun det med at hvad slulle det hjælpe at de tager deres straf :rulle:

0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf thomassneum » 23. maj 2018, 12:22

kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2018, 12:31

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)

Det er bestemt ikke fordi jeg mener at de bare skal have af statskassen.
Jeg er helt enig i at nogen skulle have reageret noget før. Og at Heidi, som tilsyneladende er født med feutalt alkoholsyndrom burde have fået støtte til datteren først og fremmest.
Og ja, de to bør ikke have ansvar for børn på nogen måde.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2018, 12:33

DetSorteCirkus skrev:Ikke at jeg tror, at de ville være helt anderledes, hvis det ikke havde været for reality, men jeg synes faktisk, at der er noget dobbeltmoralsk over, at sociale problemer og mærkelig opførsel til en vis grænse betragtes som underholdning, hvorefter personen stemples som det værste af det værste.
Mekanismen er i hvert fald ikke med til at lede mennesker på kanten og med dårlig dømmekraft i den rigtige retning.


Enig. Hun skulle have været ophørt med at blive brugt til reality for længst.

Og så synes jeg egentlig, at sådan en tråd her er lidt meningsløs. For nej, selvfølgelig kan alle os ordentlige mennesker da ikke forstå sådan nogle væmmelige bedragere og så kan vi sidde og bekræfte hinanden i det. Men hvis man har haft det mindste med folk, der begår kriminalitet at gøre, så ved man jo, at det sjældent er så sort/hvidt og at der bag (næsten) hver forbrydelse næsten altid ligger en eller anden historie/forklaring på, hvorfor det er endt der. Det kan dem, det er gået udover, ikke bruge til noget som helst, men de kan heller ikke bruge de udsendelser, der laves om hende. Eller vores forargelse, for den sags skyld.
8
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 12:33

kidkomb skrev:
thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)

Det er bestemt ikke fordi jeg mener at de bare skal have af statskassen.
Jeg er helt enig i at nogen skulle have reageret noget før. Og at Heidi, som tilsyneladende er født med feutalt alkoholsyndrom burde have fået støtte til datteren først og fremmest.
Og ja, de to bør ikke have ansvar for børn på nogen måde.


NS har været placeret på aflastningshjem osv. Det har været helt kaotisk fra start. Mor og datter havde også ansøgt om at hun kunne blive hjemmeskolet fordi hun blev mobbet. Det var de naturligvis sure over blev afvist. For noget tid siden på IG har de også sagt at uddannelse er overvurderet. Man kan jo bare pan-handle, altså tigge
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2018, 12:36

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)


Jeg synes, en tvangsfjernelse i den grad ville være på plads for at bryde den her kæde af helt utilsrtækkeligt forældreskab. Heidi har ikke været i stand til at løfte ansvaret, så der skulle have været sat meegt mere ind, da hendes datter så også blev ung mor uden tilstrækkelige ressorucer.

Og det er da samfundets ansvar at forsøge at hindre den her række af ødelagte barndomme.
5

Tilbage til "Generelt"