Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Juki » 24. maj 2018, 18:38

thomassneum skrev:
Juki skrev:Sådan helt overordnet og generelt set så er det jo langt fra den eneste sag hvor familier eller børn er blevet overhørt eller der ikke er blevet handlet efter lovgivningen.

Selvom jeg på ingen måde en enig i NS, hendes mor, deres tankegang og handlinger så kan man vel ikke bebrejde dem deres opførsel hvis de aldrig har fået den rette hjælp til at fungere. Nu er de så voksne og man kan sagtens bebrejde dem begge at de ikke har gjort sådan og sådan eller hvorfor de får børn og fortsætter med at leve på en uhensigtsmæssig måde, men hvordan kan man tillade sig at bebrejde dem deres opførsel når de ikke ved bedre og har en masse dårlige erfaringer med?

Det er så let få pøblen at lege domstol når de på ingen måde har været i en tilsvarende situation.

Sagen med Kundby-pigen er desværre et glimrende eksempel på hvor galt det kan gå når diverse myndigheder ikke lever op til deres ansvar overfor et barn og dets familie. Hvis man ikke selv har været i en situation, der er overskygget af desperation og frustration, er det alt for let at spille klog på de involveredes vegne(Ikke henvendt til dig thomassneum)

Familien her skal helt sikkert have noget intensiv hjælp og støtte, med eller uden børnene. Børnenes tarv overruler 100% forældrenes følelser, hvis de vokser op i et dysfunktionelt hjem, så måske er det en tvangsfjernelse der skal til. Men uanset hvad tror jeg det på sigt er så meget bedre givet ud at hjælpe og støtte Nadia-Sheila og hendes mor, i stedet for bare at lade dem sejle deres egen sø fordi de er over 18 år.

Jeg sympatiserer på ingen måde med dem og deres valg, men jeg kan sagtens sætte mig ind i deres tankegang om at det jo alligevel ikke er nogen der lytter og hjælper dem, så derfor må de gøre hvad de kan og hvad de selv mener er det nødvendige.


Man er aldrig, alene, et produkt af sin omgivelser og miljø.
Givet at det er en virkelig stor brik i ens formgivning, men det kan ikke smides som en undskyldning for ens dårlige opførelse (altid).

Det er indlysende at der har været brug for hjælp og støtte her, men det tog er kørt..
Der skal selvfølgelig tages hånd om børnene, men børnene skal ikke blive frihjul for de har to ansvarsløse voksne/forældre. Konsekvenser er en naturlig del af de valg vi tager, hvilket er en lektion som de nu må accepterer alt for sent.

Jeg tror det er forsent at rette op på de her mennesker, med mindre de selv var 100% dedikeret til at forandre sig, hvilket jeg tvivler stærkt på. De ser sig selv som ofre, hvilket absolut ikke hjælper dem en tøddel. Og selvom det absolut ikke er mit mantra under normale omstændigheder, så mener jeg man bør smække godhedsindustriens dør her, og alene forsøge at beskytte børnene. De to "forældre" her, er desværre en tabt sag.

Nu må deres skæbne være deres egen.

Og TV.... så stop dog med at hælde brændsel på bålet. Det er vist alt rigeligt at de evner at ssmide deres (offermentalitet) historie ud på de sociale medier. Noget som er med til at fastholde deres idé om at de reelt er ofre med en historie at fortælle.

Jeg er ikke uenig i at de må tage deres straf for det svindel osv. de har lavet med fuldt overlæg.

Men hvad angår tvangsfjernelse af børnene så tror jeg stadig at det på sigt er givet bedre ud for både børnene, deres forældre og mormor, hvis familien får noget hjælp og støtte til at håndtere det hele. Det er ikke børnenes skyld at deres mor og mormor har taget nogle dårlige valg med alvorlige konsekvenser, så selvfølgelig skal de ikke bøde for det ved at blive i et ustabilt og dysfunktionelt hjem.

Jeg tror bare stadig ikke det er en holdbar og optimal løsning for hele familien på sigt. At de nuværende børn bliver fjernet er jo heller ingen garanti for at forældrene ikke vil blive ved med at få børn(som så også bliver tvangsfjernet eller må leve under kummerlige forhold indtil de bliver fundet)

Hvis man i stedet kunne få banket noget fornuft ind i hovedet på dem om ansvar overfor sig selv og andre mennesker, ved hjælp af noget støtte, så kunne man undgå mange ødelagte skæbner.

Jeg synes det er samfundets opgave at hjælpe dem der ikke selv kan eller formår at have ansvaret for børns opvækst. Også selvom det, sat på spidsen, ville være lettere bare at tvangssterilisere fx og lade folk sejle deres egen sø. Det løser jo bare ikke årsagen til deres uhensigtsmæssige adfærd eller mindsker risikoen for at børnene ikke vokser op og bliver lige så fucked som forældrene.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf xxx---xxx » 24. maj 2018, 18:48

FormerlyKnownAs skrev:
xxx---xxx skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.


Man må da håbe at ingen af dem bliver syge, eller kommer til skade, et røntgenbillede kan godt koste 5-6.000 kr. et EKG op til 20.000 kr. og hvis der skal en operation til :shock:



Men det giver ingen mening i deres tilfælde for hun siger de har forsikring?
Og jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan lade sig gøre uden penge, og når man er der illegal.
Men hun går jævnligt til tjek på hospitalet.


Der er et ret stort sikkerhedsnet under dem i Californien. Alt fra graviditet og fødsel, kræftundersøgelser og datterens MR scanninger og undersøgelser til lejlighed og forsikring, bliver dækket for dem. Lige nu har de en lejlighed hvor indskud og 75% af huslejen bliver dækket i 2 år.


Jeg læste lige et sted i dag at de er flyttet til et nyt program i LA.
Kald mig naiv, men jeg forstår ikke hvordan man kan få hjælp når man er i landet ulovligt?
Eller er de ligeglade med hvem de hjælper?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf hotlips » 25. maj 2018, 09:17

Jeg tænker det vil kræve massiv hjælp og i Danmark hvis der skal være en chance for at rette op på det der.

Alene det at hun kan sidde og have sådan en samtale med sin mor, og med hensigten at lægge den på nettet siger jo alt om at hun ikke har haft en jordisk chance for at lære at begå sig socialt, og ligefrem er blevet støttet i at tage de dårligste og dummeste beslutninger der overhovedet kunne vælges.

Prøv at overveje helt alvorligt at sidde og grine af en fængselsstraf sammen med jeres mor og prale af at i ikke gider tage den.. Hvor mange af jer ville næsten være for flove over at skulle i fængsel til at fortælle familien det hvis i kunne slippe?.. Min mor har afgjort sine uheldige sider men hvis jeg begyndte at tale om at stikke af fra straffen eller om at tage til et andet land uden en krone på lommen så ville hun da blive forfærdet.

Men som andre har påpeget så har det jo været tydeligt at den var gal, hvem lader sit barn gå ud af 5 klasse og giver alle andre skylden?

Jeg tror de har en eller anden binding der ikke er særligt sund, så kan de sammen overbevise sig selv om at det altid er de andres skyld og de kan være sikre på at der er en der vil holde med dem i at det ikke er deres ansvar når de gør noget der er helt ude i hampen.

Det kunne være interessant at se hvad der kom ud af at skille dem ad og idømme hende et tvunget forældre kursus og noget seriøs psykolog hjælp,hvis ikke der kommer en eller anden form for hjælp så er næste skridt vel prostitution, stoffer og tvangsfjernelse af det nye barn. Jeg kan ikke se hvordan det kan gå anderledes lige nu.
1

Tilbage til "Generelt"